• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022819737
  • خبرنگار : 71588

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در همبستگی با فلسطین/ الحوثی: مقاومت "معامله قرن" را ساقط کرد

راهپیمایی گسترده یمنی‌ها در همبستگی با فلسطین/ الحوثی: مقاومت "معامله قرن" را ساقط کرد

شهروندان یمنی در صنعاء برای اعلام همبستگی با ملت و گروه‌های فلسطینی راهپیمایی گسترده‌ای را به راه انداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، شرکت کنندگان در این راهپیمایی در میدان «باب الیمن» در مرکز صنعاء پرچم‌های فلسطین را در کنار پرچم یمن برافراشتند.

معترضان با سر دادن شعارهایی «تجاوزات» رژیم صهیونیستی به نوار غزه و یورش یه مسجد الاقصی را محکوم کردند.

معترضان همچنین پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا را آتش زدند و شعارهایی را در حمایت از عملیات نظامی « شمشیر قدس» که گروه‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر انجام داده، سر دادند.

در جریان این راهپیمایی، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصار الله اعلام کرد: ما آماده کمک مالی به ملت فلسطین هستیم و تمامی کمک‌ها به طور مستقیم به گروه‌های فلسطینی ارسال خواهد شد.

وی در ادامه افزود، دشمن صهیونیستی به مسجد الاقصی، شهر قدس اشغالی و ملت‌های عربی و اسلامی تعدی کرده و باید برای مقابله با این تجاوزات در کنار گروه‌های فلسطینی ایستاد.

محمد علی الحوثی همچنین تصریح کرد، بمباران‌ها و حملات گروه‌های فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی معامله قرن را ساقط کرده است.

وی تصمیم عربستان مبنی بر «تروریستی خواندن» جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را به باد انتقاد گرفت و گفت: عربستان جنبش حماس را «تروریستی» خواند زیرا که این جنبش مخالف طرح‌های آمریکایی و اسرائیلی است.

از هشتم مه درگیری‌های میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در مسجد الاقصی و محله الشیخ جراح در شهر قدس اشغالی آغاز شد و رژیم صهیونیستی اقدام به بیرون راندن خانواده‌های فلسطینی از منازل خود کردند و گروه‌های فلسطینی با هدف قرار دادن اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی با حملات موشکی به این تجاوزات پاسخ داد.

از دهم ماه مه نیروهای اسرائیلی حمله گسترده‌ای به غزه انجام داد و مدعی شد که صدها هدف وابسته به دو جنبش حماس و جهاد اسلامی را هدف قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تاکنون حدود ۲۱۲ تن از شهروندان فلسطینی شهید شده‌اند که از میان آنها ۶۱ تن کودک بودند و ۱۴۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

گروه‌های فلسطینی حملات موشکی گسترده‌ای را به تأسیسات حیاتی رژیم اشغالگر از جمله فرودگاه‌ها انجام دادند که طبق آمار رسمی، در نتیجه این حملات ۱۱ صهیونیست کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha