• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400022819884
  • خبرنگار : 30054

معرفی کلینیک شنوایی سنجی و سمعک صادقیه

معرفی کلینیک شنوایی سنجی و سمعک صادقیه

کلینیک شنوایی سنجی و سمعک صادقیه یکی از مراکز برتر غرب تهران است که کلیه ی آزمایش های شنوایی، آزمایش های بررسی منشأ سرگیجه، تجویز و تنظیم سمعک، شنوایی سنجی در منزل، غربالگری شنوایی کودکان و نوزادان را انجام می دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کلینیک جهان سمعک، این کلینیک با وجود تیم متخصص و کارآمد بسیاری از چالش های امروز خانواده ها برای مراجعه به کلینیک را حل کرده است.

شنوایی سنجی و تجویز سمعک در منزل

مجموعه خدمات شنوایی سنجی و سمعک در منزل شامل ارزیابی شنوایی بزرگسالان و سالمندان، غربالگری نوزادان بدو تولد و تجویز سمعک در منزل است. ارزیابی شنوایی بزرگسالان شامل ادیومتری و تیمپانومتری است که در این ارزیابی آستانه های شنوایی و عملکرد عصب شنوایی بررسی می شود. همچنین با کمک تیمپانومتری وضعیت پرده گوش و احتمال عفونت بررسی می شود. غربالگری نوزادان بدو تولد شامل انجام تست OAE است که در این تست سلامت حلزون گوش آزمایش می شود. برای نوزادانی که بالای سه ماه است بهتر است علاوه بر تست OAE  آزمایش ABR  نیز انجام شود. در آزمایش ABR عصب شنوایی مورد بررسی قرار می گیرد و چون این عصب در بدو تولد هنوز رشد کامل ندارد، انجام این تست در بدو تولد چندان دقیق نیست. تجویز سمعک در سالمندانی که مشکل حرکت و جابجایی دارند همیشه یک چالش است به خصوص در ایام پاندمی کرونا خانواده ها کمتر تمایل دارند به کلینیک شنوایی سنجی مراجعه کنند. تیم تخصصی جهان سمعک با دارا بودن دستگاه‌های پیشرفته آماده اعزام به منازل شما جهت انجام کلیه ی آزمایش های شنوایی و تجویز سمعک است. کلیه ی برند های سمعک در این مجموعه تجویز می شود و در فاصله ی یک هفته تحویل داده می شود. هنگام تحویل در منزل، سمعک براساس شنوایی سالمند تنظیم می شود و آموزش های کامل در ارتباط با نحوه ی کار با سمعک به سالمند و خانواده وی داده می شود.

مرکز شنوایی سنجی نوزادان در غرب تهران

شنوایی سنجی نوزادان نارس یکی دیگر از مجموعه خدمات مرکز شنوایی سنجی نوزادان غرب تهران است. شنوایی سنجی نوزادان نارس با نوزادانی که در زمان خود به دنیا آمده اند تفاوت هایی دارد. تفاوت ارزیابی شنوایی در این نوزادان این است که بایستی سه مرتبه انجام شود: یک بار پایان سه ماهگی، یک بار پایان شش ماهگی و یک بار در پایان نه ماهگی تا از سلامت عصب اطمینان کامل حاصل شود.

شنوایی سنجی نوزادان و کودکان زیر چهار سال اگر صرفاً بررسی وضعیت شنوایی باشد شامل تست  ABR و تست OAE است. نتایج تست OAE به این شکل است که چنانچه نتیجه PASS شود یعنی نوزاد کم شنوایی ندارد یا اگر دارد کمتر از پنجاه درصد است. به همین خاطر حتماً نوزاد بایستی در سه ماهگی تست ABR انجام دهد تا سلامت سیستم شنوایی او اطمینان حاصل کنیم. اما برای کودکان بالای چهار سال که می توانند با ادیولوژیست همکاری کنند نوار گوش یا ادیومتری انجام می شود. کودکانی که دچار عفونت گوش میانی می شوند ممکن است برای بررسی وضعیت گوش میانی به کلینیک های شنوایی سنجی مراجعه کنند. برای این کودکان آزمایش تیمپانومتری انجام می شود. تیمپانومتری یک آزمایش کامل جهت بررسی وضعیت عفونت گوش و رفلکس های شنوایی است.

تست ABR چیست؟

تست ABR مخفف Auditory Brainstem Response است که در آن پاسخ های شنوایی ساقه مغز ثبت می شود. هدف از انجام آزمایش ABR به دست آوردن آستانه های شنوایی و بررسی احتمال وجود ضایعه بعد از حلزون گوش است. نکته ی جالب در این آزمایش این است که حتی برای یک سالمند 80 ساله قابلیت انجام دارد.

 برای کسانی که حین انجام نوار گوش تمارض می کنند، انجام تست ABR حتماً جزو پروتکل تکمیلی جهت تشخیص نهایی خواهد بود. اگر نتایج این تست همراه آزمایش OAE نرمال بود، می توان وجود کم شنوایی را در کودک رد کرد. انجام تست ABR  هیچ گونه خطری ندارد و جزو یکی از امن ترین آزمایش های بررسی وضعیت شنوایی است. در این آزمایش چون نوزاد باید بدون حرکت باشد بهتر است حین انجام تست خوابیده باشد تا بتوان نتایج دقیقی کسب کرد. زمان انجام تست ABR در نوزادان در پایان سه ماهگی است. تست ABR بسیار دقیق است و ما را کاملاً از وضعیت سلامت عصب شنوایی آگاه می کند. در این آزمایش نتایج به‌صورت PASS و REFFER نیست و در واقع به صورت ثبت امواج است.

هزینه تستABR  براساس تعرفه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است و خانواده هایی که بیمه دارند، فاکتور معتبر ارائه می شود.

شماره های تماس با کلینیک شنوایی سنجی صادقیه:

۴۴۹۶۵۲۸۱ (۰۲۱)

همراه: ۵۳۸۹۴۶۵ ۰۹۱۲

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha