• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400022820047
  • خبرنگار : 71506

عمادی: شکایت از فدراسیون جهانی جودو اشتباه بزرگی است/ عقلای ورزش جلوی اقدامات احساسی را بگیرند

عمادی: شکایت از فدراسیون جهانی جودو اشتباه بزرگی است/ عقلای ورزش جلوی اقدامات احساسی را بگیرند

وکیل دادگستری و سرپرست سابق فدراسیون جودو تاکید کرد: شکایت مجدد از فدراسیون جهانی جودو همانند مرتبه قبل اشتباه بزرگی است و باعث ضربه بیشتر به جودو خواهد شد.

محمدرضا عمادی در گفتگو با ایسنا، درباره قصد فدراسیون جودو برای مطرح کردن شکایت دوباره از فدراسیون جهانی جودو در دادگاه CAS به دلیل صدور حکم محرومیت ۴ ساله جودوی ایران، اظهار کرد: این کار هم مثل دفعه قبل که شکایت کردیم اشتباه است. بردن موضوعات داخلی ما به دادگاه CAS، بزرگترین اشتباه استراتژیک جامعه ورزشی ماست. CAS دادگاه دعاوی بین المللی میان ورزشکاران است و نیازی نبود این موضوع در سطح بین الملل مطرح شود. ملایی ۱۲ سال عضو تیم ملی ایران بوده، مسابقه داده و قوانین را رعایت کرده است. حالا چه شد که این مسائل پیش آمد را نمی دانم. باید بررسی شود چرا زمانی که همه می گفتند او به ژاپن نرود، در نهایت اعزام شد.

سرپرست سابق فدراسیون جودو، افزود: قوانین روح ندارند و موضوعاتی خشک هستند، وقتی آن را در چارچوب ببرید، رای می دهند. CAS در حکم خود درباره پرونده جودوی ایران که بیش از ۵۰ صفحه بود، راجع به یک موضوع که بحث تبعیض ورزشی بود خیلی تاکید داشت و بر روی آن مانور داد. آقای وکیل در جلسه ای که در فدراسیون جودو داشتیم، به من گفت تنها ۳۰ درصد احتمال موفقیت داریم. چرا بخاطر احتمال ۳۰ درصدی ورزش ایران را درگیر دعوا و تنش می کنید؟

این وکیل دادگستری، افزود: اصلا ما بیاییم از این محرومیت تمکین کنیم و در این ۲ سال باقیمانده زیرساخت های جودو را درست کنیم. چرا باید انقدر بر شکایت اصرار داشته باشیم؟ عقلای ورزش باید به این موضوع ورود کنند و جلوی این فضای احساسی را بگیرند. مطرح شدن شکایت از فدراسیون جهانی از ابتدا اشتباه بود، الان هم بر انجام اشتباه اصرار داریم. فدراسیونی که کل بودجه اش در یک سال ۵ یا ۶ میلیارد تومان است، چرا باید باز هم هزینه های گزافی را متحمل شود و دنبال شکایت بی فایده برود؟ یک مدت سکوت کنیم تا فضا آرام شود، سپس با رییس فدراسیون جهانی وارد رایزنی شویم تا مشکل را مسالمت آمیز حل کنیم. ما تنها یک عضو از ۲۰۵ کشور عضو فدراسیون جهانی هستیم و اصلا خوب نیست که مدام به دنبال تقابل با آن ها باشیم.

وی تصریح کرد: ابتدا که گفتند ما پیروز شدیم و جشن گرفتند اما وقتی حکم را ترجمه کردیم دیدیم پرونده مجددا به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی رفته است.به جای اینکه بگویند پیروزی بزرگ بدست آمده و جشن بگیرند، باید می گفتند الان وقت رایزنی با فدراسیون جهانی است تا مشکل را حل کنیم. رییس فدراسیون جهانی، تازه به این سمت انتخاب نشده، او به خوبی می داند که خط قرمزهای ما چیست. همه دنیا می دانند. می توانستیم مانند قبل با دیپلماسی این موضوع را حل کنیم. در دوره ای که من سرپرست فدراسیون بودم نیز این بحث وجود داشت. آقای درخشان را به همراه ملایی به مسابقات فرانسه فرستادیم، ملایی هم می دانست که خط قرمزها چیست و رعایت کرد. نمی دانم چه شد به یکباره فضای جودو هیجانی و احساسی شد و تمام رسانه ها بر روی جودو تمرکز کردند. چرا باید جودو وارد فضای احساسی و هیجانی می شد؟

عمادی با تاکید بر اینکه شکایت مجدد از فدراسیون جهانی اشتباه بزرگی است، گفت: نمی دانم چه کسی این مسیر را تعیین می کند. من که در فدراسیون نیستم. همان موقع هم فقط در ۲ جلسه حضور داشتم و اصلا اصراری بر ماندن نداشتم. فدراسیون را با رقمی در حدود ۳۰ هزار یورو تحویل آقای میراسماعیلی دادم تا جودو به المپیک برود. خیلی هم خوشحال بودم که یک قهرمان ملی سکاندار فدراسیون شده و حتما نگاهش، نگاهی است که فضا را آرام کند، حالا چه اتفاقاتی افتاد این مسائل پیش آمد باید ریشه یابی شود. اگر من سکاندار جودو بودم به هیچ وجه نه در دادگاه حاضر می شدم و نه فضای رسانه ای را تهییج می کردم. متاسفانه جودو سیبل شد و گلایه من این است که وزارت ورزش هیچ اهتمامی به جودو ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۶:۳۴

با این نظراتی که داده خدا رو شکر می کنیم که دیگر در جودو نیست !

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۶:۳۷

این آقای عمادی اصلا جودوکار نبوده و با ارتباطات ، مدتی سرپرست جودو شد که دوران بدی برای جودو بود ، اما تاسف بار این است که میگوید" اصلا ما بیاییم از این محرومیت تمکین کنیم ......" !!!!!! آقای عمادی پاسخ عمر ورزشی جودوکاران را در این دوسال چه کسی می‌دهد ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۹:۰۹

چون از خودش بعنوان وکیل پرونده استفاده نکرده اند ادعا میکند شکایت کردن اشتباه بزرگی است.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۹:۲۳

آقای عمادی نمی توانیم مانند قبل با دیپلماسی این موضوع را حل کنیم زیرا در گذشته برخی افراد ایرانی عضو فدراسیون جهانی جودو ، به رییس فدراسیون جهانی یکسری مطالب دروغ منتقل میکردند و در داخل ، شعارهای موردپسند داخلی را فریاد میزدند و جایزه میگرفتند . کجای این فریب کاری دیپلماسی است ؟ همین فریبکاریهای گذشته ، باعث شده رییس فدراسیون جهانی جودو ، ایران رو به نقض منشور المپیک متهم نماید .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۶:۰۰

از لحاظ حقوقی صحبتهای ایشان بسیار دقیق است و اینگونه عکس العمل های پارتیزانی برای حل معضلاتی که ریشه چند ده ساله در داخل دارد و منجر به بروز این فاجعه شده جایگاهی جهت طرح در مرجع یاد شده ندارد به بیانی دیگر اصولا صلاحیت این رسیدگی را ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۲:۲۵

همین که گفته CAS دادگاه دعاوی بین المللی میان ورزشکاران است یعنی اصلا اطلاعات حقوقی مناسبی نداردزیرا در مرحله قبلCAS به دعوای فدراسیون جودوی ایران و فدراسیون جهانی رسیدگی کرده و اینطور نیست کهCAS دادگاه دعاوی بین المللی میان ورزشکاران باشد !

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۹:۲۴

جناب جودوکار و وکیل!!! ایشان به صراحت گفته است cas صلاحیت رسیدگی به اختلافات داخلی (سیاست داخلی) کشور را ندارد و برای همگی ما محرز از است علت این محرومیت قطعی و احتمالا محرومیتهای احتمالی آینده برای دیگر رشته های ورزشی از کجا نشأت گرفته است

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۱:۴۲

جناب آقای عمادی جدیدی !!!مگه کسی از اخلافات داخلی در cas شکایت کرده یا میکنه که cas صلاحیت رسیدگی به اختلافات داخلی و سیاست داخلی کشور رو ندارد ؟ شکایت به cas بین دو فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی است . هنوز اطلاع ندارید اظهار نظر حقوقی ! نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۲۱:۲۷

آقای عمادی کاملا کارشناسی صحبت کرده و درست خوب مطالعه کنید آقای وزیر توجه کن و به داد جودو برس الکی دلارها رو هزینه نکنید فدراسیون جهانی تحریک بیشتر نکنید . توپ تو زمین دیگران ندازید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۲:۵۸

آقای عمادی نه کارشناس جودوست و نه با این اظهارنظراتش کارشناس حقوقی ورزشی است. هرچه بیشتر نظرات ضعیفش رو مطالعه می کنیم متوجه میشویم نوعی ترس از فدراسیون جهانی در سخنانش هست و او حتی نمی‌داند شکایت فدراسیون جودوی ایران به CAS موضوع داخلی نیست که میگه بردن موضوعات داخلی ما به دادگاه CAS، بزرگترین اشتباه استراتژیک جامعه ورزشی ماست!!آنچه باعث ضربه بیشتر به جودو می‌شود ورود افراد غیرجودویی و غیرکارشناس به موضوعات جودویی است. ضمن اینکه وکیل فدراسیون جودو اظهارات منتسب شده به خود رو ( مبنی بر ۳۰ درصد احتمال موفقیت) توسط عمادی تکذیب کرده است . بنظر می‌آید عمادی از این که وکیل پرونده نبوده و نیست شاکی است .او اصلا در حد و اندازه های پرونده های بین المللی اینچنینی نیست .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۲۲:۱۰

در همان دوره سرپرستی عمادی بود که درخشان در مسابقات فرانسه ، ملایی رو به رییس فدراسیون جهانی معرفی کرد تا مشکل اسراییل رو حل کند ! و این شد ابتدای بحران سازی برای جودوی ایران !!!