• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400022820290

رئیس علوم پزشکی شیراز تاکید کرد

مراجعه سریع بیماران به درمانگاه‌ها/افزایش سهمیه واکسن فارس

مراجعه سریع بیماران به درمانگاه‌ها/افزایش سهمیه واکسن فارس

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افراد در صورت مواجهه با علائم بیماری کرونا، حتما به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و با پزشک مستقر در این مراکز، مشورت کنند.

دکتر مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در جلسه روزانه ستاد مدیریت بیماری کرونای علوم پزشکی شیراز، گفت: یکی از دلایل افزایش آمار بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه، علی رغم قرار داشتن در سیر نزولی ابتلا به کرونا، مراجعه نکردن افراد دارای علامت و مشکوک به مراکز ۱۶ ساعته است.

او با اشاره به کاهش آمار موارد بستری به دلیل ابتلا به کرونا در فارس، آمار بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه را در این استان بالا دانست و گفت: دلیل این موضوع مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا به مراکز درمانی است.

این مقام مسئول هشدار داد: افرادیکه دارای علامت بیماری هستند، پیش از آنکه دیر شود به مراکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا(مراکز ۱۶ ساعته) مراجعه کنند تا اقدامات لازم درمانی برای آنان به سرعت انجام شود.

او همچنین با اشاره به دیدار با مسئولان وزارت بهداشت، گفت: با توجه به اینکه بالاترین آمار تزریق واکسن کووید ۱۹ در کشور مربوط به علوم پزشکی شیراز است، به دستور معاون بهداشت وزارت بهداشت، سهمیه ارسالی واکسن مجموعه سلامت فارس افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

لطفی خاطرنشان کرد: دکتر  رییسی، عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای  مقابله با کرونا و وضعیت واکسیناسیون را بسیار مطلوب ارزیابی و در دیدار با مسئولان این دانشگاه از تلاش بی وقفه و شبانه روزی مجموعه سلامت فارس در بحران کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha