• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400022820345
  • خبرنگار : 71429

حکم قصاص حمید صفت نقض شد

حکم قصاص حمید صفت نقض شد

حکم قتل عمد و قصاص پرونده حمید صفت خواننده رپ با اکثریت آرای شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شد.

به گزارش ایسنا، در صفحه شخصی اینستاگرام حمید صفت مطرح شده است:

"امروز به لطف خدا با رای اکثریت شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور فرجام خواهی پرونده حمید صفت پذیرفته شده است. ایشان  نظر قاضی محترم شعبه ۱۰ کیفری آقای مجید متین راسخ را تایید کردند و نظر مستشاران مبنی بر حکم قتل عمد و قصاص حمید صفت را نقض کردند. 

جای امیدواری است به فضل خداوند حمید صفت به زودی زود از زندان آزاد خواهد شد.

به اطلاع می رساند آنچه باعث زندانی شدن ایشان در این فرآیند گردید عدم رضایت از نحوه و تهیه و تدارک دفاع و آمادگی کامل و مناسب وکلای سابق ایشان در دادگاه بوده که بنا به همین امر نامبردگان عزل و موضوع تحت مدیریت وکلای دیگری تحت پیگیری و نهایتاً لایحه اعتراض و فرجام خواهی با امید دستیابی به عدالت تهیه و در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ثبت که نهایتاً منجر به نقض دادنامه بدوی در غیرعمدی ترقی کردن موضوع و موارد اتهامی داشت، بدیهی است در فرصت مناسب از زوایای پنهان و موارد مهم مغفول مانده که جملگی حکایت از بی گناهی حمیدصفت دارد بیان خواهد شد.

مجدداً ضمن شکر به درگاه الهی و تشکر از قضات دیوان و رئیس شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران این اتفاق را به هواداران این هنرمند مردمی تبریک عرض می کنیم. "

محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، ۲۸ مرداد ماه سال ۹۶ از تشکیل پرونده برای حمیدرضا صفت، خواننده، به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد و گفت که دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد که ناپدری او در بیمارستان فوت کرد و متهم اکنون در بازداشت است.

«حمید صفت» ششم خردادماه سال ۹۷ از زندان با قرار وثیقه آزاد شد.

در اواخر سال ۹۹ با اعتراض اولیای دم به آزادی وی این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد و برای برطرف‌ شدن ابهامات، بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران، دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات وی را شنیدند.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد و حمیدصفت پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه پس از دفاعیات متهم و وکیل او، قاضی پرونده دستور بازداشت حمید صفت را صادر کرد و پس از ان حکم قصاص او صادر شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۲۳:۴۶

خداروشکر یکی از اعدام نجات پیدا کرد یادمان باشد اعدام مجازات نیست انتقام است مجرم باید مجازات شود و به جامعه بازگردد نه اینکه مورد انتقام ان هم انتقامی ضد بشری مانند اعدام ،زیرا فقط خداوند حق گرفتن جان را دارد و بس.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۰۱

اگر برای خانواده خودت هم این اتفاق افتاده بود بازهم از این نظریات آبکی میدادی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۱۳

فتوای جالبی دادید! ولی این را بدانید که در اکثر نظام های حقوقی دنیا اِعدام نوعی کیفر و مجازات و به‌عبارتی دیگر اشد مجازات برای محکوم است و نه انتقام ضد بشری !

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۲۳:۵۱

اولیای دم محترم، لطفا این مطرب را هرچه زود تر به قتل برسانید. با تشکر روابط عمومی جهنم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۸:۵۸

مطرب جهنمی تویی حرف دهنتو بفهم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۰:۵۱

اللللهی بی نهایت شکر ... من یکی از هواداراشم و از طرفی واقعا این جوون حیف بود ... ایشالله هر کس که حقش نیست ... از زندان آزاد و کانون خانواده برگرده .0

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۲۴

شکی نیست که ایشان قاتل است و چه قتل عمد و چه قتل غیر عمد. حالا چون این شخص قاتل که اتفاقاً خواننده هم است ، نباید مجازات شود بحثی جدا است !

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۰:۲۷

الان آزاد میشه یا اعدام؟؟؟؟؟ بهم بگین😭😭😭😭

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۶:۲۸

آدرس بده بیاد برات کنسرت اختصاصی تو زندان زنان اجرا کنه !

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۲:۱۴

این ی قتل عمد با نقشه و با حساب و کتاب بوده ناپدری وقتی فهمید مادر حمید برای بعد از مرگ ناپدری چه نقشه ای داره تصمیم قطعی به انتقال اموال بنام وصیش و طلاق مادر حمید رو گرفت ولی بخاطر اینکه اسناد اموال در صندوق امانات مادر حمید بود انتقال انجام نشد و طلاق هم تمام نقشه مادر حمید رو خراب میکرد و متاسفانه ناپدری متوجه خطرناک بودن این مادر و پسر نشد و جانش رو از دست داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۴ ۱۶:۱۵

واقعا درست میشه شاید این نظریه به احتمال ۱۰۰ درصد نظریه وصی متوفی میباشد شاید اون برای نفع بردن از اموال ضربه کاری آخر زده که به راحتی به نال برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۴ ۱۶:۲۰

واقعا که تو راست میگی از کجا خبر داری شایدم کار خودت باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۳۰ ۰۰:۵۸

همه کف بخششن نشه یه روز نبخشیده نشن! بلاخره بخشیده شد

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۴ ۲۰:۰۷

درود وسپاس از مسولین شعبه 39 واقای مجید متین تشکر ورحمتهای شما آزادی جوان ایران حمید صفت خداراشکر از خدا یگانه برایتان دارم