• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400022820432
  • خبرنگار : 50018

موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد

موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد

ایسنا/آذربایجان شرقی موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور رئیس مرکز امور هیات علمی و دبیرخانه جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از پزشکان و اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر سه شنبه در مراسم افتتاح موزه این دانشگاه، اظهار کرد: امروز روز جهانی موزه‌ها است و خیلی خوشحالیم که این موزه بعد از بازسازی مکان قبلی موزه دانشگاه علوم پزشکی تبریز که ۱۹ سال قبل در فضای محدودی ایجاد شده شده بود، راه اندازی شده و وسعت آن ۱۲ برابر افزایش یافته است.

محمدحسین صومی با بیان این‌که موزه، گنجینه‌ای برای نگهداری مجموعه کارها و اسناد گذشتگان در حوزه پزشکی و زمینه مناسب برای پژوهش‌های بعدی است، گفت: در این موزه می‌توانیم سیر تاریخ حوزه پزشکی استان را که از ۷۳۰ سال قبل دانشگاه ربع رشیدی راه اندازی شد، بعد از آن مدارس نظامی و دانشکده پرستاری با قدمت ۱۰۴ ساله و دومین دانشکده پزشکی کشور در تبریز از ۷۴ سال قبل را ترسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: مکان این موزه برای ما از نظر فرهنگی بسیار جای ارزشمندی است؛ چراکه بیش از ۵۰ سال این مکان برای ما جای تربیت بهترین‌ها در حوزه پزشکی بوده و پزشکان برجسته نیز در اینجا آموزش دیده و یا تدریس کردند.

وی ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در این موزه، اظهار کرد: هر فردی می‌تواند در توان خود به این موزه کمک کرده و اسناد و مدارک مرتبط با حوزه پزشکی را هدیه کند؛ چراکه هر آنچه به این موزه اهدا می‌شود، بیش از آنچه که در خانه ها مورد توجه بوده مورد بازدید عموم و دانشجویان قرار می‌گیرد.

صومی افزود: همچین راه اندازی این موزه گامی برای حضور پزشکان بازنشسته نیز خواهد بود تا ضمن بهره‌مندی از تجربیات آن‌ها و تولیدات و ایده‌های جوانان اقدامات موثری در نظام سلامت انجام دهیم.

وی متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی دارای ۱۱ دانشکده بوده و برای نمایش دستاوردها و توانمندی‌های هر حوزه غرفه متفاوتی در این موزه اختصاص یافته است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به این‌که بازدید از این موزه برای عموم آزاد خواهد بود، گفت: در ماه‌های آتی این اقدام عملیاتی خواهد شد و وقتی کسی از این موزه بازدید می‌کند؛ متوجه می‌شوند که پزشکان ما چقدر زحمت کشیده‌اند تا هم به مردم خدمت دهند و هم به دانش پزشکی جامعه بیافزایند.

وی با بیان اینکه هزاران قلم اسناد و وسایل در این موزه به نمایش گذاشته شده و جایگاه معنوی بسیار ارزشمندی دارند، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۰۰ متر مربع از فضای دانشگاه علوم پزشکی به این موزه اختصاص یافته و بیش از ۳.۵ میلیارد تومان برای ساختمان این موزه هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha