• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400022920475
  • خبرنگار : 71600

آیا واقعا معامله رمزارز در چین ممنوع شده است؟

آیا واقعا معامله رمزارز در چین ممنوع شده است؟

در ساعات اخیر انتشار خبری از رویترز مبنی بر ممنوع شدن مبادلات ارزهای دیجیتالی در چین باعث نگرانی زیاد معامله گران شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد چین موسسات مالی و شرکت های پرداخت را از ارایه خدمات مربوط به تراکنش های رمزارزها منع کرده و به سرمایه گذاران در خصوص مخاطرات این دست معاملات هشدار داده است. طبق اعلام رویترز بانک ها و کانال های پرداخت آنلاین به موجب دستور جدید حق ارایه هیچ گونه خدمت مرتبط با ارزهای دیجیتالی از جمله ثبت نام، معامله یا تسویه حساب تراکنش های ارزهای دیجیتالی به مشتریان خود را ندارند.  

بسیاری از دیگر خبرگزاری ها نیز به نقل از رویترز اعلام کرده اند که انجمن خدمات مالی اینترنتی چین، انجمن بانکداری چین و انجمن پرداخت و تسویه چین در بیانیه ای مشترک، ارایه دهندگان خدمات مالی را از فراهم کردن امکانات مورد نیاز معالات رمزارزها منع کرده اند. این بیانیه در سایت شبکه ملی چین (سی سی تی وی) و صفحه رسمی بانک مرکزی چین در شبکه اجتماعی وی چت نیز منتشر شده است.  

در این بیانیه اعلام شده است که ارزهای دیجیتالی فعلی موجود در بازار توسط هیچ نهاد یا دولت رسمی منتشر نشده اند و به دلیل نداشتن یک پشتوانه واقعی، امکان به خطر انداختن جدی سرمایه افرادی که در آن ها سرمایه گذاری کنند وجود دارد.  

با این حال برخی از فعالان بازار ارزها دیجیتالی در چین اعلام کرده اند که بیانیه منتشرشده، چیز جدیدی نیست و جایی برای نگران شدن وجود ندارد. کیاو وانگ- کارشناس ارزهای دیجیتالی از موسسه دیفای الیانس- در توییتی نوشت: در یک سلسله وقایع احمقانه، رویترز خبری گمراه کننده در خصوص ممنوعیت (ارزهای دیجیتالی) در چین منتشر کرد و مردم این خبر را بازنشر و باور کردند که در نتیجه بازار به دنیال این خبر ریزش کرد. اینطور نبوده که چین حالا ارزهای دیجیتالی را ممنوع کرده باشد، فقط یک قانون در این بیانیه که سال ها قبل تصوی شده بود، یادآوری شده است.  

سایت کریپتونیوز هم در این رابطه نوشت: نه اینکه قانون جدیدی (در چین) وضع شده باشد بلکه این بیانیه مشترک با استناد به یک قانون قبلی به فعالان چینی یادآوری کرده است که تراکنش های مرتبط با رمزارزها زیر چتر حمایت قانون نیست و سرمایه گذاران به تنهایی مسیول هر اتفاقی هستند که بیافتد. دولت چین شهروندان کشورش را از نگهداری ارزهای دیجیتالی یا استخراج آن ها منع نکرده است.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۳:۲۹

لطفا مردم را گمراه نکنید رمزارزها هیچ ارزش ذاتی ندارند و پایان بدی خواهند داشت به فرض رونق این بازار جامعه چه نفعی خواد برد هیچ و ضرر آن خروج پول از سرمایه‌گذاری های مولد و گسترش روحیه دلال بازی می‌باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۴:۲۲

نکنه دوست داری پول بیاریم تو بورس ایران ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۵:۲۳

مگه بازار بورس ارزش ذاتی دارد!!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۵:۴۲

نه رمز ارزها،نه سهام ایران هیچ ارزشی ندارند،بازندگان دیروز بورس،بازندگان امروز ارزهای دیجیتال هستند،#تحلیل گر بازارهای مالی،

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۷:۲۴

استاد اگر ممکنه چند حوزه مولد نام ببرید که بشه با سرمایه گذاری در اون سبب رخدادهای خوب و مثبت شد.فقط مدیونید اگر که از بورس نام ببرید چون ما خودمون اونو بلدیم و از مولد بودن و سوددهی بسیار خوب اون خیر بسیار برده ایم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۷:۵۱

تو بچه مثبت باش نیا اینجا.برو بورس عزیز دلم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۸:۳۲

۲۳ درصدسود ارزهای دیجیتال دنیا داره واریز میشه تو ایران بهش میگن ارزآوری بی صواد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۲۲:۴۴

حرفاتون آدم رو یاد حقوقی های بورس میندازه چقدر توی این چند ماه از دعای خیر مردم نصیب بردند با اون غارتگری که از مردم بیچاره بردند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۲۳:۲۰

از دید ارزش ذاتی بخای بهش نگاه کنی هیچ چیز ارزش ذاتی نداره. حتی همین طلا رو هم که مردم بهش ارزش نسبت میدن به خاطر اینه که بین مردم با ارزش هست وگرنه کاربردی نداره جز اینکه اویزون کنیم به گردنمون یا به عنوان انگشتر دستمون کنیم. ارزش چیزی هست که قراردادی بین مردم هست. چک پول ۵۰ هزار تومنی حتی ۵۰۰ تک تومنی هم ممکنه کاغذ توش نباشه ولی ارزش ۵۰ هزار تومن رو داره. چون قرارداد شده که این مقدار ارزش داشته باشه. شما اول برو یکم مباحث اقتصادی رو بخون بعد بیا کامنت بذار. مردم رو گمراه نکن.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۳:۳۵

خداشفات بده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۵:۵۹

بی سوادی پس سکه طلا هم ارزش ذاتی ندارد و طلا و .....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۹:۴۹

یه کم مطالعه خود را بالا ببرید.رمز ارزها اکثرا پروژه هایی در بستر آنها هست که باعث تغییرات بسیار زیادی در آینده زندگی همگان دارد. بعنوان مثال قبلا با آژانس و تلفن تاکسی می‌گرفتید ولی الان با برنامه تپ سی!! این کوچکترین مثالی بود که الان به ذهنم رسید!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۴:۰۸

مردم به ناچار جهت حفظ ارزش پول خود به این بازار روی آورده‌اند. پس از بورس حالا نوبت رمزارزهاست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۴:۵۴

توپ تو خالی یک روز میترکه میبینی هیچی توش نیست.یک نفر فقط توصیح بده پشتوانه این ارزهای دیجیتال چیه من قانع میشم .قول میدم هیچکدوم از کسایی که ارز دیجیتال دارن فقط به خاطر طمع وارد شدن وگرنه نمیدونن چی خریدن....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۶:۲۵

حرف شما کاملا بی ربط و غیر منطقی هست،اگر این طور حساب کنی خوب پشتوانه طلا چیه؟! هر چیزی که عامه مردم به عنوان یک چیز قیمتی اون رو بشناسن خوب ارزش پیدا می کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۶:۳۷

تو برام توضیح بده الان وسپهر خریدم. الان بگم چی خریدم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۶:۴۵

پشتوانه یک ایرانی چیه؟ شما تضمین میکنی فردا زنده باشی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۶:۵۲

دوست عزیز پولهای امروز هم پشتیبان ندارن از وقتی دولت امریکا اعلام کرد دولت امریکا دیگه طلا به عنوان پشتیبان دلار قبول نداره فقط قدرت امریکا ک پشتیبان دلار ‌ .بیت کوین و هر رمز ارز وقتی مردمی به اون اعتماد میکنن‌و از سرویسش استفاده میکنن و پولی به عنوان اعتماد بابت خرید میدن پشیبان اون ارز تلقی میشه . بله رمز ارزهای هم هستن ک کاربردی ندارن و شت کوین بهشون میگن اینارو میشه بدون پشتیبان حساب کرد ..

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۷:۲۵

مگه روزی که پول جای مبادله کالا به کالا رو گرفت چیزی پشتوانش بود ؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۹:۲۲

پشتیبانش * دنیاست * حالا قانع شدی بی اطلاعات ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۲:۳۶

توش باد هست مثل شما ک تو سرت باد هست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۰:۰۳

اعتماد مردم به این ارزها بزرگترین پشتوانه آنهاست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۶:۳۱

بورس ایران ارزش ذاتی ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۶:۳۵

با سلام این خبرها واخبار که قبلا هم به نوعی رسانه ای شده بود اینها یه نوع شانتاژ خبری هست که برای منصرف کردن افراد بی تجربه هستش که خیلی خوب هستش.ولی مطمئنا اوضاع رمز ارزها اینگونه باقی نمیماند که چطور عین سابق برگشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۱:۱۱

رمزارزها جانشین سیستم مالی جهان هستن واین کشمکش‌ها جزومراحل رشده بادقت عمل کنید موفق باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۲:۲۰

بله همینطوره تا یکی دو سال آینده بیت کویین یک میلیون دلار را خواهد زد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۱:۱۸

ظاهرا دولت ها از رواج رمز ارزها نگزان ههستند بخاطر جذب سرمایه های مردم، احتمال دارد محدودیتهایی وضع کنند یا در کنترل خود بگیرند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۹:۰۶

پاسخ به دوستی که گفتند مگه روز اول که پول جایگزین مبادله کالا به کالا شد پشتوانه داشت باید عرض کنم آنزمان خود سکه ها ارزش ذاتی داشتند چون معمولا از فلزات با ارزش ساخته می شد و ضرب و ساخت انها هم یک امر صنعتی و هزینه بر بود. برای همین به هیچ عنوان با ارزهای دیجتال که امروز هر کسی می تواند یکی از آنها را براحتی راه بیاندازد قابل مقایسه نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۳:۱۳

رفیق وقتی سواد بورس و دیجیتال نداری کامنت ننویس لطفا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۰:۵۶

سلام پشتوانه رمز ارزها خدمات انهاست به طور مثال خدمات مالی مثل نقل و انتقال وجه ، در اینده نزدیک ارتباطات جهانی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۰

حذف ارزهای دیجیتال مثل اینه که بگیم اینترنت نباشه . اونایی مخالف این موضوع هستن که زمانی که کارتهای عابر بانک اومد گفتن این دیگه چیه فقط پول نقد . این عقب افتاده ها همیشه 100 پله عقب هستن و معمولا دیر بیدار میشن . طبیعیه