• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400022920497
  • خبرنگار : 71506

میراسماعیلی: پیش شرط فدراسیون جهانی جودو خط قرمز ماست

میراسماعیلی: پیش شرط  فدراسیون جهانی جودو خط قرمز ماست

رییس فدراسیون جودو، گفت: پیش شرط فدراسیون جهانی برای برداشتن محرومیت جودوی ایران، خط قرمز ماست و مقید به آن هستیم.

به گزارش ایسنا، آرش میراسماعیلی درباره صدور حکم محرومیت ۴ ساله جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی، گفت: مدت ۲ سال است درگیر این پرونده بودیم. فدراسیون جهانی ابتدا رای خود را مبنی بر تعلیق نامحدود و دائم جودوی ایران و با تعیین پیش شرط صادر کرد که برای کشورمان خیلی سنگین بود. پس از آن ما پرونده ای را در دادگاه حکمیت ورزش(CAS) تشکیل دادیم و تقریبا با توجه به شیوع کرونا و عقب افتادن جلسه دادگاه، حدود یک سال درگیر آن بودیم.

رییس فدراسیون جودو، افزود: خدا را شکر رای دادگاه CAS مبنی بر ابطال رای فدراسیون جهانی بود و رای نامحدود با تعیین پیش شرط شکسته شد و پرونده بار دیگر به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع داده شد تا مجددا بررسی شود. در رای CAS عنوان شد رای فدراسیون جهانی در تعلیق نامحدود جودوی ایران مبنای حقوقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن به مدت ۲ ماه رایزنی داشتیم و حتی نشست یک ساعت و نیم با رییس فدراسیون جهانی داشتم اما متاسفانه ایشان بر پیش شرط غیر منصفانه اصرار داشت که مغایر با منشور المپیک است. بعد از رقابت های قهرمانی آسیا، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بدون حضور ما، محرومیت ۴ ساله را برای جودوی ایران در نظر گرفت که ۲ سال آن گذشته است. ۲۱ روز هم فرصت داشتیم که اگر به رای اعتراض داریم به دادگاه حکمیت ورزش اعلام کنیم.

میراسماعیلی افزود: ما در این مدت مشغول نوشتن لایحه بودیم .البته جلسه ای را با وزیر ورزش و آقایان صالحی امیری و علی نژاد برگزار کردیم و ابعاد مختلف رای بررسی شد. قرار شد با وکلای مجرب هم مشورت کنیم که این کار انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دوباره به این رای اعتراض کنیم.

رییس فدراسیون جودو درباره مباحث مطرح شده در دیدار چندی پیش خود با ماریوس ویزر رییس فدراسیون جهانی جودو، گفت: ایشان بسیار محترمانه حرف های ما را گوش داد و صحبت های صریح و دوستانه ای داشتیم اما او اصرار داشت، ما پیش شرط آن ها را قبول کنیم. طبیعتا این پیش شرط، خط قرمز نظام ماست و بنده مقید به آن هستم و اصول اعتقادی خودم است. تا روزی که هستم چارچوب نظام و چارچوب کشورم برایم بیشترین اهمیت را دارد. اینکه با پیش شرط بخواهند کشوری را تحت فشار بگذارند مخالف منشور المپیک است. ما در این جلسه به تفاهم نرسیدیم و در نهایت این رای صادر شد.

میراسماعیلی با اعلام شکایت مجدد ایران از فدراسیون جهانی جودو، خاطرنشان کرد: دو روز پیش لایحه مان تمام شد و مدارکمان را هم بصورت فیزیکی و ایمیل برای دادگاه CAS فرستادیم. منتظر جواب هستیم تا داور تعیین و به طرف دعوای ما نیز اعلام شود تا زمان برگزاری دادگاه حضوری مشخص شود.

رییس فدراسیون جودو با تاکید بر پیروزی ایران در دادگاه نخست CAS که پیش از صدور رای ۴ ساله محرومیت ایران برگزار شد، گفت: اگر رای اولیه فدراسیون جهانی ماندگار بود، جودوی ایران باید مادام العمر تعلیق می ماند یا باید پیش شرط غیر منطقی را قبول می کرد. مردم باید قضاوت کنند. وقتی این رای شکسته شد پیروزی بزرگ برای ما بود.
ما به دعای خیر مردم نیاز داریم تا اینبار هم دفاع کنیم و اخرین تلاشهایمان را در دادگاه انجام دهیم.

وی در پایان درباره شرایط بریمانلو و احتمال کسب سهمیه المپیک توسط وی و اینکه آیا با وجود محرومیت جودو می تواند شانسی برای حضور در المپیک داشته باشد یا خیر، گفت: او قهرمان عزیز و بزرگ ماست. بریمانلو تا این لحظه سهمیه المپیک را از سهمیه قاره ای کسب کرده است. باید ببینیم فدراسیون جهانی در این شرایط چه تصمیمی می گیرد. ما هم سعی می کنیم هر نوع حمایتی از او داشته باشیم. باید ۲۰ روز صبر کنیم چرا که با برگزاری مسابقات جهانی احتمال تغییر سهمیه ها وجود دارد اما تاکنون این سهمیه توسط او بدست آمده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۸:۱۶

پس ادامه بدید !!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۸:۳۴

کاش تعلیق بمونی تا ابد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۲:۳۰

تعلیق جودوکاران ایرانی چه کسانی رو خوشحال کرده ؟ چرا برخی آرزو دارند تا کاش جودوی ایران تا ابد تعلیق بمونه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۰۹

خدا از دل و زبون همه ما خبر داره. ریا در عقیده: این قسم از جمیع اقسام ریا سخت‌تر، عاقبتش بدتر و ظلمتش بالاتر است. صاحب این ریا اگر در واقع معتقد به آن امری که ارائه می‌دهد نباشد، از جمله منافقین می‌باشد که مخلد در نار و هلاکت ابدی است و عذابش از تمامی اهل جهنم بیشتر است.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۰:۲۳

اتفاقا این کشور ماست که منشور المپیک رو نقض می کنه. طبق این منشور تمامی ورزشکاران از سراسر جهان فارغ از رنگ و نژاد و سیاست باید با هم رقابت دوستانه داشته باشند. این که ورزشکاری رو مجبور کنی که به دلیل مسایل سیاسی با ورزشکار دیگه رقابت نکنه کاملا با روح المپیک مغایرت داره.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۰:۲۸

سلام آخرش چی؟ خود اون کشور در همه رشته‌ها مسابقه میده آن وقت ما کاسه داغ شدیم. ورزش به سیاست نباید کاری داشته باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۰:۵۴

شعار درمنشور ورزش دنیا رقابت و رفاقت میر اسماعیلی !سیاست رو قاطی ورزش نکنید این سخن تمام مردم ایرانه!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۱:۵۰

چی؟ چارچوب نظام؟ اعتقاداتت؟ آقای میراسماعیلی اگه ترامپ الان بگه شیعه میشه بیش‌تر قابل قبوله تا تو یه هم‌چین حرف‌هایی بزنی. حتی خواجه حافظ شیرازی هم میدونه تو واسه حفظ جایگاهت داری اینا رو میگی و گرنه تو مار خوش خط و خالی هستی که باطنت با ظاهرت فرق داره.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۲:۴۴

باید از توان ایرانی های دارای مسئولیت در فدراسیون جهانی جهت رفع تعلیق استفاده کرد .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۲:۵۴

از وکیل پرادعای قبلی استفاده نکنید که انگلیسی بلد نبود با هزینه بیت المال مترجم به‌عنوان دستیار با خودش به سوییس برده بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۳:۳۷

یک سووال آیا آقای میراسماعیلی که مدعی است جلوی اسراییل مسابقه نداده رفته روی تاتامی و گفته الله اکبر من مسابقه نمی دهم یا وقتی جدول را دیده کاری کرده که اضافه وزن داشته باشد و در جدول حذف شده .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۹:۰۷

نمیدونم آیا شما قیافه این آقا رو توی المپیک وقتی مقابل اسرائیلی وزنش رو بهم زد تا مسابقه نده یادتون هست یا نه؟ از قیافه اش اجبار و عصبانیتی فرو خورده میبارید از چشماش میشد همه چی رو فهمید اگه پیشینه این آدم رو نگاه کنید به جرات قسم میخورم از معاندها هم با نظام دشمن تره اما این صندلی رو دودستی چسبیده و حاضره واسه حفظش هر حرف و هر عملی رو که در باطن بهش هیچ اعتقادی نداره رو بزنه و انجام بده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۳:۱۷

گل آقاى گرامى، من هم اين اتفاق رو به ياد دارم ولى فكر كنم به غير از حفظ صندلى، چون نگذاشتند خودش مدال المپيك بگيره دلش نمى خواد كس ديگرى هم مدال المپيك كسب كنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۳:۵۳

اين صحبتها نشان مى دهد كه بعضيها براى حفظ موقعيت شغلى شان تا چه اندازه مى توانند حقير بشوند!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۸:۳۸

آقا حمیدرضا ی عزیز هر کسی غیر از این آقا این حرفها رو میزد میشد قبول کرد ولی خدایی این آدم داره تابلو دروغ میگه نه تنها جودو رو نابود کرد با انتشار مصاحبه و فایل صوتی بلکه اکثر رشته های ورزشی ایران رو به خطر انداخت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۵:۴۱

خدا کنه تمام ورزش کشور رو تعلیق کنن من بعنوان ایرانی راضی نیستم اینقدر ورزش ما سیاسی باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۷:۵۰

شعار و حرف و درون یکی نیست قلب و عقل یکی نیست. صندلی عشق است یه جامعه جوان جودو از بین رفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۰:۵۸

این آقا همشهری من هست اوضاع جودو کشور رو همین خراب کرده و به اینجا رسیده که تمام ملی پوش ها فراری و نوابغ جودو کشور لباس جودو رو آویزون کردن همش مقصر این آقا هستش