• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400022920603

مشکل تردد نابینایان ورزش را هم درگیر کرده است

مشکل تردد نابینایان ورزش را هم درگیر کرده است

ایسنا/قم رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان قم مهیا کردن شرایط حضور و تسهیل تردد را امری مهم دانست و گفت: به دلیل نداشتن قوه دیداری رفت و آمد برای آنها سخت است به همین علت سرویس ایاب و ذهاب را مهیا کردیم تا نابینایان به راحتی ازمنزل تا سالن ورزشی تردد کنند.

سید صادق میره‌ئی، رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان قم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در سال های اخیر در استان قم شش رشته ورزشی گلبال، شطرنج، دومیدانی، پاور لیفتینگ، بولینگ و جودو فعال شدند همچنین در مقطعی نیز در رشته شنا بانوان فعالیت داشتیم.

وی ادامه داد: ورزش همگانی یکی از برنامه مهم هیئت ورزشی نابینایان استان قم است و در این راستا جشنواره های مناسبتی متعددی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل کرونا اغلب برنامه ها به صورت مجازی برگزار شد، اظهارکرد: مسابقات ورزشی، آیتم های آمادگی جسمانی، پویش و... را در پنج نوبت برگزار کردیم تا در این ایام فعالیت های ورزشی به طور کامل تعطیل نشود.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان قم بابیان اینکه رشته گلبال در بین نابینایان مخاطبان فراوانی دارد، ادامه داد: هیئت قم در سال های گذشته در رشته گلبال سه اعزام بین المللی به مسابقات کشورهای مالزی، ایتالیا و فنلاند را داشته است و در بخش بانوان نیز آمادگی فعالیت در لیگ دسته یک را داریم همچنین در رشته بولینگ نیز در سال ۹۸ رتبه اول کشور را کسب کردیم.

وی دررابطه با گسترش ورزش دربین نابینایان وکم بینایان گفت: ابتدا باید ایجاد اشتیباق کنیم که برای این امر نیازمند جلب نظر و اعتماد خانواده ها هستیم همچنین برنامه هایی برای استعدادیابی در مقاطع سنی مختلف به ویژه سنین پایین تر برگزار می کنیم و از والدین نیز می‌خواهیم که به مسئله استعدادیابی در سنین پایین توجه بیشتری داشته باشند.

میره‌ئی مهیا کردن شرایط حضور و تسهیل تردد را امری مهم دانست و گفت: به دلیل نداشتن قوه دیداری رفت و آمد برای آنها سخت است به همین علت سرویس ایاب و ذهاب را مهیا کردیم تا نابینایان به راحتی از منزل تا سالن ورزشی تردد کنند؛ اما  این امر هزینه زیادی را به ما تحمیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه سالنی برای فعالیت مستمر ورزشکاران نابینا نداریم و ورزشکاران به صورت مقطعی در سالن های اجاره شده تمرین می‌کنند، خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که در سال آینده خانه ورزشی نابینایان را راه اندازی کنیم و از سازمان ورزش و جوانان استان نیز توقع داریم به صورت ویژه این امر را پیگیری کنند.

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان قم بیان کرد: دست خیرین ورزشی را به ویژه در هزینه ایاب و ذهاب و ملزومات ورزشی به گرمی می‌فشاریم؛ زیرا ملزومات ورزشی نابینایان مناسب سازی شده است؛ مثلا توپ گلبال در فروشگاه وجود ندارد بلکه با سفارش فدراسیون وارد می‌شود و قیمت بالایی نیز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha