• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400022920755
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

یک مسئول تاکید کرد

احساس مسئولیت دولتمردان؛ ثمره مشارکت بالای مردم در انتخابات

احساس مسئولیت دولتمردان؛ ثمره مشارکت بالای مردم در انتخابات

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر حزب جامعه اسلامی فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت نکردن در انتخابات تبعات منفی بسیاری دارد، اظهار کرد: هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد، اقتدار نظام اسلامی در سطح بین‌المللی و در داخل کشور افزایش پیدا می‌کند و رئیس جمهور و مسئولان منتخب احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد.

فریدون استکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ویژگی‌های دولت کارآمد، اظهار کرد: چنین دولتی باید دیندار باشد، یعنی نظام جمهوری اسلامی را از اساس قبول داشته باشد و اعتقاد راسخانه برای خدمت بی‌مزد و بی‌منت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

دبیر حزب جامعه اسلامی فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دولت باید عدالت‌محور باشد، افزود: جمهوری اسلامی بر مبنای عدالت بنا شده است و شخص رئیس جمهور و دیگر عوامل اجرایی دولت باید تحقق عدالت، محور اصلی اقداماتشان باشد، همچنین پاک‌دستی و حساسیت در برابر بیت‌المال از دیگر ویژگی‌های دولت کارآمد است.

وی با بیان اینکه دولت کارآمد تحت هیچ شرایطی نباید زیر سلطه مستکبران قرار بگیرد، تصریح کرد: این دولت باید بداند که جمهوری اسلامی و قشر جوان به اندازه کافی توانایی اداره مملکت را دارند و می‌توانند با تکیه بر توان داخلی امورات را به پیش ببرند، البته باید تاکید کرد که شخص رئیس جمهور باید خود این اعتقاد را بیش‌تر از اعضای دیگر کابینه داشته باشد.

استکی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی بر ناکارآمدی دولت تاثیرگذار است، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل سستی اعتقادات دولتمردان است، این افراد توانمندی‌های اسلام، انقلاب و مردم را باور ندارند، این مسئولان باید بدانند که قشر جوان فرهیخته در زمان جنگ توانایی اداره جنگ را داشت، پس جوانان امروز نیز چنین توانمندی‌هایی برای اداره کشور را دارند.

دبیر حزب جامعه اسلامی فرهنگیان چهارمحال و بختیاری وجود عناصر فاقد صلاحیت پیرامون برخی دولتمردان را بسیار نامناسب ارزیابی و تصریح کرد: چنین افرادی اجازه نمی‌دهند کار به دست افراد ذی‌صلاح بیوفتد، این مسئله عامل خطر است، زیرا در بسیاری از موارد این افراد فعال هستند و اجازه نمی‌دهند که مملکت پیشرفت کند، منافع بی‌شمار مملکت ملعبه دست این افراد می‌شود.

وی گفت: اگر قوانین مشکل داشته باشند قابل اصلاح هستند و نمی‌توان گفت که این عوامل به تنهایی بر عملکرد دولت اثر دارند، اما در خصوص عوامل خارجی نیز باید گفت که نباید این عوامل بر عملکرد رئیس جمهور مقتدر اثر بگذارد و دولت نباید اجازه دهد هر مانع داخلی و خارجی آسیبی به ادامه مسیر بزند.

استکی درباره نقش احزاب در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، بیان کرد: گروه‌های مختلف انتظارات و توقعاتی دارند و اگر این انتظارات منطبق بر اجرای عدالت و در جهت خدمت به مردم باشد طبیعی است، مسئولان باید حرف احزاب را بشنوند و برای حل معضلات آنان تلاش کنند، این مشارکت دو سویه در گرم کردن تنور انتخابات موثر است.

دبیر حزب جامعه اسلامی فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: گاهی خواسته احزاب در راستای تقویت نظام و حل مشکلات داخلی است، اما گاهی برخی از احزاب در جهت خلاف نظام حرکت می‌کنند، بنابراین در این زمان دولت مقتدر باید در مسیر این افراد قرار گرفته و اجازه ندهد که برخی از این احزاب ساز مخالفت با نظام جمهوری اسلامی را کوک کنند.

وی نقش احزاب را در ایجاد شور و نشاط برای شرکت در انتخابات موثر عنوان و بیان کرد: افزایش مشارکت در انتخابات باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌شود  و هرچه مسئولان با آرای بیشتری روی کار بیایند، می‌توانند قدرتمندتر عمل کنند.

استکی با بیان اینکه شرکت نکردن در انتخابات تبعات منفی بسیاری دارد، اظهار کرد: هرچقدر آرای مردم در انتخابات کمتر باشد، افرادی که به دنبال تسلط بر جمهوری اسلامی و ضربه زدن به نظام هستند، قدرت بیشتری پیدا می‌کنند، هرچه مشارکت مردم بیش‌تر باشد، اقتدار نظام در سطح بین‌المللی و داخلی افزایش پیدا کرده و رئیس جمهور و مسئولان منتخب احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد.

استکی خاطرنشان کرد: برای انتخاب درست، مردم باید سوابق افراد را بررسی کرده و تحت تاثیر شعار و تبلیغات فریبنده قرار نگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha