• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400022920839
  • خبرنگار : 71038

یک دیپلمات پیشین کشورمان:

اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه از روی استیصال و درماندگی است

اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه از روی استیصال و درماندگی است

یک دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به تحولات اخیر در ارتباط با موضوع فلسطین اظهار کرد: در جریان تحولات اخیر شاهد این بودیم سازمان‌ها و گروه‌های فلسطینی بیش از گذشته به صورت متحد در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی به صورت متحد عمل کردند و شاهد یک مدیریت خوب و هماهنگ در این عرصه بودیم.

 احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با آخرین تحولات موضوع فلسطین و همچنین نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی در ارتباط با موضوع فلسطین  و تأثیر این گونه نشست‌ها در کمک به مردم این منطقه گفت : متاسفانه اینگونه نشست‌ها کارآمدی خود را از دست داده‌اند و بیشتر به یک سری نشست های تشریفاتی تبدیل شده اند و می توان گفت هیچ اثر عملی در صحنه تحولات فلسطین ندارند .

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه نشست‌ها بیشتر یک حرکت ظاهری در ارتباط با موضوع فلسطین است تا یک اقدام عملی افزود : جهان عرب و یا به عبارتی دیگر جهان اسلام به نوعی دچار ذلت و وادادگی در برابر صهیونیست‌ها شده است و برخی از کشورهای این منطقه از روی ذلت با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده‌اند.

کاردار پیشین ایران در عربستان با تاکید مجدد مبنی بر اینکه این نشست‌ها دکوری و ظاهری است ، ادامه داد : در این عرصه آنچه که مهم است این است که در چند وقت اخیر شاهد حمایت بسیار بالا و گسترده افکار عمومی در صحنه  جهانی  از مبارزات مردم فلسطین بودیم، تحولات و  جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی، افکار عمومی بین المللی  را در راستای حمایت از  حقوق مردم فلسطین تهییج کرد  و مردم در نقاط مختلف جهان اقدام به برگزاری راهپیمایی ها و تظاهراتی در محکومیت این جنایت ها کردند .

 دستمالچیان  با بیان این که بسیج افکار عمومی پشتوانه خوبی در راستای دفاع از  حقوق مردم فلسطین است ، اظهار کرد : سازمان کنفرانس اسلامی برای موضوع آتش کشیدن مسجد الاقصی جلسات خوب و موثری  برگزار کرد ولی به مرور  کارآمدی خود را از دست داد چرا که برخی از کشورهای عضو دچار وادادگی شده اند و اکنون زمان آن است که ملت های اسلامی ، دولت های خود را مجبور کنند تا از این وادادگی دست بردارند و به صورت عملی تر از موضوع مردم فلسطین و حقوق مردم این منطقه حمایت کنند .
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه نیز  از روی استیصال و درماندگی گفت:  نباید از دولت هایی که مزدور و ناتوان هستند انتظار حمایت از مردم فلسطین را داشت.

این دیپلمات پیشین این کشور تاکید کرد : گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی در جریان تحولات اخیر بیش از گذشته متحد شدند و در میدان عمل با مدیریت خوب  و هماهنگ به پیش رفتند و این باعث شد که رژیم صهیونیستی بیش از گذشته به صورت منفعلانه عمل کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha