• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400022921171
  • منبع : نمایندگی سمنان

16 واحد صنعتی تملیکی در سمنان قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند

16 واحد صنعتی تملیکی در سمنان قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به وجود بیش از چهل واحد صنعتی تملیکی در این استان گفت: 16 واحد از این واحدهای تملیکی قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارد.

علی تشنه دل، در نشست بررسی مشکلات واحدهای تملیکی صنعتی و تولیدی استان سمنان که با حضور معاون اقتصادی استاندار و دیگر مسوولان ذی ربط برگزار شد اظهار کرد: ۴۳ واحد تولیدی و صنعتی استان سمنان تحت تملک بانک‌های عامل استان سمنان قرار دارد، که با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های مربوطه برای تعیین و تکلیف این واحدها باید اقدام شود.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان از تلاش برای احیای این واحدهای تعطیل و تملیک‌شده خبر داد و اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی صنعت، معدن و تجارت استان ، از این ۴۳ واحد صنعتی و تولیدی تملیکی استان، ۱۶ واحد قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارد.

وی افزود: از تعداد ۴۳ واحد تملیکی استان سمنان، ۲۷ واحد به دلیل فقدان ماشین آلات تولید، امکان بازگشت به چرخه تولید را ندارد و باید برای واگذاری ساختمان و ابنیه آن به تولیدکنندگان جدید برنامه‌ریزی و از این ظرفیت به شیوه دیگری استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تعدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و تملیکی را یک ضعف اساسی ارزیابی و خواستار بسترسازی لازم برای فعال‌سازی این واحدهای تملیک‌شده شد.
تشنه دل بر ضرورت تسهیل در روند فعال سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در سال مانع زدایی و پیشیبانی از رونق تولید تاکید و خاطرنشان کرد: سازمان صمت استان همه تلاش خود را برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید و کمک به اشتغال و تولید در استان به کار خواهد گرفت.
وی بر لزوم تسهیلگری در روند آزادسازی واحدهای تملیکی این استان تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود که، بانک‌های عامل با تسهیل‌گری و حذف برخی موارد غیرضرور به بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید کمک کنند.
به گزارش ایسنا- این واحدهای صنعتی و تولیدی از سوی بانک های استان سمنان و برخی بانک های دیگر استان ها به دلایل مختلف و از جمله بدهی های بانکی تملیک شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha