• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400022921193
  • منبع : صلیب سرخ

تاکید صلیب سرخ جهانی بر ضرورت توقف مخاصمات در غزه و آغاز عملیات بشردوستانه

تاکید صلیب سرخ جهانی بر ضرورت توقف مخاصمات در غزه و آغاز عملیات بشردوستانه

صلیب سرخ جهانی خواستار دسترسی بهتر برای مردم متاثر از مخاصمات در نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از ژنو، مردم در غزه و سرزمینهای اشغالی با شدیدترین دور مخاصمات طی سالیان اخیر مواجهند و کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از طرف­ها می­خواهد از تشدید این مخاصمات بپرهیزند و دسترسی بهتر برای مردم متأثر در نوار غزه را تضمین کنند.

رابرت ماردینی، مدیرکل کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ گفت: "شدت مخاصمه آنچنان است که ما در گذشته شاهد آن نبوده­‌ایم. برای مردم در غزه، دسترسی به بیمارستان­ها و دیگر زیرساخت­های حیاتی، به دلیل حملات هوایی پی در پی و آسیب­های جدی به راه­ها و ساختمان­ها بسیار پیچیده شده­‌ است. بازیگران میدانی باید این دور خشونت­‌بار را متوقف کنند. قواعد بسیار واضح است: غیرنظامیان باید در تمامی زمان­ها تحت حفاظت باشند. متأسفانه امروز این اتفاق نمی­‌افتد."

جریان بی­‌وقفه بمباران­ها نیز مانع از کمک­‌رسانی کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ و دیگر سازمان­های بشردوستانه به مردم متأثر و نیازمند کمک در غزه است.

ماردینی گفت: «وقتی برای از دست دادن وجود ندارد. ما از تمامی طرف­های درگیر می­خواهیم که فعالانه از غیرنظامیان حفاظت کنند، از حملات بکاهند و به ما اجازه دهند به مردم کمک کنیم. وقت آن است که اکنون ما واکنش بشردوستانه‌مان را به طور اساسی افزایش دهیم.»

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ برای درمان ۱۵۰ بیمار به شدت مجروح در غزه، برانکار، تخت بیمارستانی و تجهیزات درمانی اهداء کرده است و از جمعیت هلال احمر فلسطین حمایت می­‌کند. تیم­های کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از مردم متأثر از حملات موشکی در مرکز اسرائیل نیز بازدید کرده است.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ از سال ۱۹۶۷ در سرزمین­های اشغالی حضور داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha