• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022921249
  • خبرنگار : 71129

درخواست کارمندان یهودی گوگل برای حمایت از فلسطینی‌ها

درخواست کارمندان یهودی گوگل برای حمایت از فلسطینی‌ها

گروهی از کارمندان یهودی گوگل از کمپانی مذکور خواسته‌اند تا حمایت‌هایش را از فلسطینی‌ها در بحبوحه حملات مرگبار رژیم صهیوینستی در غزه بیشتر کند. آنها می‌گویند ضد صهیونیسم بودن به معنای یهودستیزی نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، گروهی از کارمندان یهودی گوگل با ارسال نامه به این شرکت خواسته‌اند تا در حمایت از فلسطینیان در میان افزایش چشمگیر حملات هوایی در غزه اقدام کند.

این گروه که تحت عنوان Jewish Diaspora in Tech شناخته می‌شود، از گوگل خواسته است تا از اقدامات امدادی برای افراد آسیب دیده از خشونت نظامی اسراییل در فلسطین حمایت مالی کند.

این کارمندان در نامه خود که  250 نفر از کارمندان آن را امضا کردند، آورده‌اند: "ضد صهیونیسم، یهودستیزی نیست. تلفیق این دو به تلاش‌ها برای اجرای عدالت برای فلسطینیان و حتی یهودیان به دلیل نقض آزادی بیان و اقدامات ضد یهودی آسیب می‌رساند.

در این نامه، همچنین از رهبران گوگل خواسته شده تا قراردادهای تجاری و کمک‌های مالی شرکت مادر خود Alp را با موسساتی که از نقض حقوق فلسطین توسط اسرائیل حمایت می‌کنند، مورد بازبینی قرار دهند.

اعضای گروه می‌گویند پس از اینکه تیم اجرایی نتوانست بیانیه‌ای را در محکومیت خشونت علیه فلسطینیان صادر کند اقدام به نوشتن نامه کردند.

آنها همچنین از گوگل می‌خواهند هرگونه قرارداد تجاری که "نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها توسط اسرائیل را حمایت می‌کند فسخ کند.

در این نامه به چند بخش اشاره شده است؛

- فلسطینی‌ها به شدت تحت تاثیر خشونت نظامی در منطقه قرار دارند. لطفا به درخواست‌های ارائه شده توسط کاربران فلسطینی گوگل توجه کنید و صدای آنها را بشنوید.

- ما از گوگل می‌خواهیم که به سازمان‌های حقوق بشر فلسطینی کمک مالی کند.

- ما از مدیریت گوگل می‌خواهیم که بیانیه‌ای از جانب شرکت در مورد خشونت در فلسطین  ارائه دهد که  شامل اشاره به آسیب رساندن مستقیم به فلسطینیان از سوی ارتش و گروه‌های اسرائیلی باشد. اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هم اکنون صدمه می‌بینند، اما نادیده گرفتن حملات مخرب و مرگبار علیه فلسطینی‌ها، همکاران فلسطینی ما را از بین می‌برد.

- ما از مدیریت گوگل می‌خواهیم هرگونه تعریف از یهودستیزی را که معتقد است انتقاد از اسرائیل یا صهیونیسم، ضد یهودی است، رد کند. ضد صهیونیسم، یهودی ستیزی نیست و این تعریف پیگیری عدالت برای فلسطینی‌ها و یهودیان را دچار اختلال می‌کند و دقیقا شبیه به محدود کردن آزادی بیان و منحرف شدن از اقدامات ضد یهودی واقعی است.

- بسیاری از اقدامات اسرائیل ناقض اصول حقوق بشر سازمان ملل است که گوگل متعهد به حفظ آن است. ما درخواست بازبینی کلیه قراردادهای تجاری و کمک‌های مالی شرکت‌ها و خاتمه قرارداد با موسساتی را داریم که از نقض حقوق فلسطین توسط اسرائیل حمایت می‌کنند و شامل "نیروهای دفاعی اسرائیل" می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha