• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022921280
  • خبرنگار : 71592

عباس: حملات به غزه تروریسم دولتی است/ عاملان جنایت‌ها را تحت پیگرد قرار می‌دهیم

عباس: حملات به غزه تروریسم دولتی است/ عاملان جنایت‌ها را تحت پیگرد قرار می‌دهیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، قدس پایتخت ابدی فلسطین است و بدون آن هیچ صلح، امنیت، ثبات یا توافقی در منطقه و جهان وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جلسه فوق‌العاده پارلمان عربی پیرامون جنایت‌ها و نقض‌های مداوم رژیم صهیونیستی گفت: قدس بار دیگر اثبات کرد که مبنا و اساسی است که ملت ما و امت عرب و اسلام ما گرد آن جمع می‌شوند و بدون آن هیچ چیز ارزشی ندارد.

وی پیرامون حملات مداوم علیه مردم غزه گفت، این اقدام اشغالگر در نوار غزه، تروریسم دولتی سازمان یافته و جنایات جنگی است که در قانون بین‌المللی مجازات می‌شود.

عباس در ادامه افزود، در پیگرد عاملان این جنایت‌ها در دادگاه‌های بین‌المللی کوتاه نخواهد آمد.

وی تاکید کرد، در حال حاضر تلاش بر این است که حملات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و نوار غزه متوقف شود، سپس یک روند سیاسی جدی با مرجعیت بین‌المللی آغاز شود، این اقدامات به پایان دادن به اشغالگری صهیونیستی بر سرزمین کشور فلسطین از جمله قدس شرقی پایتخت این کشور منجر می‌شود.

عباس بار دیگر بر پایبندی خود به طرح صلح عربی و اجرای منظم آن از "الف" تا "ی" و نه برعکس تاکید کرد به این صورت که ابتدا رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی فلسطینی و عربی که در سال ۱۹۶۷ اشغال کرده، عقب نشینی کند و سپس مسائل مربوط به روابط با این رژیم بررسی شود.

وی ادامه داد: ما خواستار صلح هستیم نه جنگ، اما در عین حال نمی‌توانیم از حقوق ملت و امت خود به ویژه در شهر قدس بگذریم‌.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پیرامون انتخابات در فلسطین گفت، تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات سراسری ادامه خواهد داشت و به محض رفع مسائلی که موجب تعویق انتخابات شد، برگزار خواهد شد. یعنی هر وقت از برگزاری آن در سراسر فلسطین به ویژه قدس اطمینان حاصل شود، برگزار خواهد شد.

وی بار دیگر تاکید کرد، برای تشکیل دولت وفاق ملی که به مشروعیت بین‌المللی متعهد بوده و مورد قبول بین‌المللی باشد، آماده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha