• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400022921296
  • منبع : قوه قضاییه

شرح ماجرای بابک خرمدین از زبان قاضی شهریاری

شرح ماجرای بابک خرمدین از زبان قاضی شهریاری

سرپرست دادسرای جنایی تهران به تشریح ماجرای قتل بابک خرمدین پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در باره پرنده قتل بابک خرمدین گفت: در بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در ساعت سه و بیست و پنج دقیقه بامداد حسب اعلام کلانتری صد و سی و پنج آگاهی مبنی بر اینکه قطعاتی از جسد یک مرد در یکی از سطل‌های زباله سمت شرقی شهرک اکباتان کشف شده بلافاصله ماموران به همراه بازپرس ویژه قتل پلیس، کارشناسان شورای پزشکی قانونی و تشخیص و هویت و پلیس آگاهی به محل صحنه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در سطل زباله قطعاتی از یک جسد که شامل پا، دو دست و سر شانه بود کشف شد. با توجه به آثاری که می‌توانستیم از انگشتان استفاده کنیم هویت به دست آمد. با مراجعه به منزل مرحوم بابک خرمدین با پدر و مادرش صحبت شد که با آثاری که در منزل موجود بود به این نتیجه رسیدند که می‌توانند در مظان اتهام قرار بگیرند. پس از بازداشت، پدر و مادر این فرد اعتراف کردند بابک که فرزند دوم خانواده و متولد سال ۵۳ و کارگردان مستندساز بوده را پس از بیهوش کردن با داروهای خواب‌آور و زدن ضربات چاقو مثله کرده‌ و به سطل زباله انداخته‌اند.

شهریاری با بیان اینکه قسمتی از قطعات جسد هنوز پیدا نشده وتحقیقات در این خصوص ادامه دارد، گفت: در ادامه تحقیقات هم با توجه اینکه مشخص شد یکی از دختران خانواده به نام آرزو که فرزند اول خانواده و متولد سال ۵۲ بوده مفقود شده این فرضیه تقویت شد که احتمال قتل این فرد هم وجود دارد. پدر و مادر خرمدین بسیار اصرار داشتند که او خارج از کشور و در ترکیه به سر می‌برد و در آنجا اقامت دارد. اما پس از بررسی‌های لازم مشخص شد، چنین چیزی صحت ندارد.

وی افزود: در ادامه هم مشخص شد داماد خانواده یعنی همان شوهر آرزو که خواهرزاده متهم به قتل هم بوده در سال 90 به قتل رسیده است.

وی ادامه داد: نحوه این قتل‌ها به یک شکل بوده و مقتول ابتدا با داروی خواب‌آور بی‌هوش می‌شده و بعد با ضربات چاقو به قتل می‌رسیده و جسد مثله و به بیرون از خانه منتقل می‌شده است. در فقره دوم یعنی قتل آرزو هیچ اطلاعی داده نشده و صرفا گفته شده وی در ترکیه زندگی می‌کند. در فقره اول صرفا یک اعلام فقدان شده و مدعی شده‌ بودند، وی افراد قاچاقچی را به مرز می‌برده و با این پوشش فکر خانواده را از اینکه بخواهند پرونده را پیگیری کنند منحرف کرده‌اند.

شهریاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تحقیقات از متهمان ادامه دارد. با انجام آزمایش‌های روحی و روانی در پزشکی قانونی، روانشناسان اعلام کردند از لحاظ روحی و روانی در حد اینکه گفته شود دچار جنون هستند مشکلی ندارند. متهمان در اظهاراتشان گفته‌اند از کرده خودشان پشیمان نیستند و حتی پدر مقتول گفته بود اگر بتواند از بازداشت بیرون بیاید آن دو فرزند دیگر خودشان را هم به به قتل می‌رسانند.

وی درباره انگیزه متهمان گفت: متهمان مدعی شده‌اند، صرفا به خاطر مشکلات مقتولین از جمله استعمال مواد مخدر و ارتباطات نامتعارف، آن‌ها را به قتل رسانده‌اند. تحقیقات ما نشان می‌دهد انگیزه‌ای غیر از مسائل خانوادگی برای این قتل وجود ندارد.

شهریاری در پاسخ به اینکه آیا مفقود دیگری هم در میان اعضای این خانواده وجود دارد یا خیر گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد فعلا مفقودی دیگری وجود ندارد. به نظر می‌رسد قتل‌ها محدود به همین سه مورد بوده، اما ما به تحقیقات خود ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۲۰:۳۲

باید بررسی شود در مناطقی که این قاتلین رفت وآمد داشته اند یا خانه کسی تا در کل آن منطقه گم نشده اند ویا کشته که قاتلش پیدا نشده این کشته شدگان نیز از چیزی مطلع شدن که نباید واین دروغ است که میخواستن خود را معرفی کنن کسی که عذاب وجدان دارد خود را معرفی میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۲۱:۰۰

چرا فقط دنبال مفقودین در خانواده می گردند؟ این دو نفر تمام ویژگی های بیماران سایکوپت را دارند که تا آدم نکشند آرامش پیدا نمی کنند. مطمئنا این رشته قاتل ها دامنه ای گسترده تر از این دارند، و چه بسا این پدر بعنوان قاتل حرفه ای سفارش قبول می کرده، به آن نشانی که از میزان دستمزد قاتلان حرفه ای اطلاع داشته است!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۲۳:۲۵

بنده لحظه اول كه خبر را شنيدم حدس زدم كه بابك منحصر به فرد نيست، زيرا مثله كردن يك انسان علاوه بر قساوت، مهارت و تجربه هم ميخواهد. قتل فرزند موقعى اتفاق افتاده كه اين آقا ٧٠ ساله بوده، لذا بعيد است در اين سن، بدون تجربه قبلى، چنين جنايت ماهرانه اى را انجام داده باشد. حدس ميزنم اولين جنايت هاى ايشان در زمان ٦ سال سربازى در زمان جنگ اتفاق افتاده باشد. البته كه چنانچه چنين واقعيتى برملا شود، مسئولين روى آن سرپوش خواهند گذاشت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۵:۵۴

ادم 70 ساله در زمان جنگ ، سرباز نبوده است، ان را به 8 سال دفاع مقدس نچسبانید الکی جوسازی نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۴

در زمان جنگ ایشان 32 تا 40 سال داشتند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۰:۱۵

بنده های خدا فکر میکنند بدنیا امدند تا ادم بکشند؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۰۱:۱۳

لا اله الا الله خداوند خودش حفظمان کند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۰:۳۲

یه اخساسی بهم میگه مادر بیگناهه و تحت فشار پدر بوده و هستش! تو مصاحبه ای هم که کرده کاملا تناقض دیده میشه و هی حرفاش رو عوض میکنه و هی میخواد گریه کنه بعد صداش رو محکم تر میکنه!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۴:۱۴

آره احمقهایی مثل شما همیشه دنبال اینن که بگن زن بیگناهه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۶:۴۱

بابا فمینیست!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۰:۵۳

این پدرو مادر بیمار روانی هستن..هیچ آدم سالمی با فرزند خودش اینکارو نمیکنه..نود درصد این پدر اختلال شخصیت پارانویید داره و مادر هم جنون مشترک..میتونید با یه سرچ در گوگل در مورد هردو اختلال بخونید..البته اگر کامل توضیح داده باشه...و اینکه در مورد آدما قضاوت نکنیم چون ما به جای هیچکس زندگی نکردیم..فاتحه ای نثار روح این سه نفر بکنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۶

اعتقادات خیلی قوی هم میتونه خطرناک باشه درست مثل طالبان و داعش.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۵:۲۷

قاتل همون مقتول بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۶:۵۲

بابا فمینیست!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۱:۰۵

پناه برخدا... اصلا قابل هضم نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۲:۰۳

دقیقا ،انگار از این خانومایی هستن که هرچی شوهر بگه میذاره رو تخم چشمش و اون حرف رو درست ترین حرف میدونه ،بی چون و چرا،ساده بنظر میاد اما زیر سلطه شوهرشه،نظر شخصیمه هرچند به غلط

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۵:۵۹

این اقا 81 ساله بوده و در زمان جنگ 40 سال داشته ، الکی ان را به جنگ و دین و مسئولین نچسبانید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۲۶

به نظرم مادر رو مجبور به این کارکرده وگرنه کدوم مادری دلش میاد بچشو جگرگوششو بکشه ..این ادم روانیه امیدوارم بزودی نابودبشه تا درس عبرتی بشه برای همچین کسایی که راحت جنایت میکنن و دم‌نمیزنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۱۲

خدابا لحظه و آنی مارا به خود واگذار مکن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۵

الهی آمین. خیللی وحشتناک با بچه بیگناهت آخه برا چی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۹

با این وضع مملکتی که ما داریم چیز عجیبی نیست باید منتظر از این بدترشم باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۰:۰۲

با سلام من یه نکته دیگری رو میخواهم بگویم که کمتر کسی بهش توجه کرده و اونهم کم کاری و بی مسئولیتی اداره ی پر ادعای آگاهیست ک......بااین که خانواده ی داماد سالها درپی علت مفقودی فرزندشون بودند و با اینکه سرنخ پنل پیدا شده در خانه قاتل و... بوده کوتاهی کردند و دو قتل دیگه توسط دو فرد کاملا آماتور انجام شده واقعا اگر وجدان داشته باشند یا باید استعفا دهند و یا توبیخ کنند ماموران ....و بی مسئولیتی که باعث قتلهای بعدی شدند