• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400022921371
  • خبرنگار : 50210

دری نجف‌آبادی :

دورانی که اسرائیل بتواند هر جنایتی بکند، گذشته است

دورانی که اسرائیل بتواند هر جنایتی بکند، گذشته است

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آن دوران که اسرائیل هر جنایتی که می خواهد بکند و مسلمانان در خواب باشند گذشته است، امروز کانون بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی، حزب الله، انصار یمن و حشدالشعبی است که برای آزادی قدس شریف آمادگی لازم را دارند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ۲۹ اردیبهشت ماه در تجمع بزرگ حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مرکز شهر اراک با اشاره به قدردانی از حضور اقشار مختلف مردم در این تجمع و حمایت از قدس به عنوان قبله اول مسلمین، مردم مظلوم فلسطین و تاکید بر مقابله با استکبار و صهیونیسم و امنیت سرزمین های اسلامی و غرب آسیا، اظهار کرد: صد آفرین بر همه دست هایی که برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم آماده اند و فداکاری می کنند و با تظاهرات، ایمان، اعتقاد و انگیزه خود را اعلام می کنند.

وی تصریح کرد: با این تجمع به جهانیان اعلام می کنیم که مردم مظلوم فلسطین و قدس و کرانه غربی و مناطق اشغال شده تنها نیستند، در ایران بزرگ اسلامی، زنان و مردان با ایمان اجتماع می کنند و از مظلوم دفاع و از ظالم اعلام تنفر و انزجام می کنند.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه یکی از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی حمایت از مظلوم بوده و هست، گفت: مبارزه و مقابله با ظالمان و ستمگران و جنایتکاران و استکبار و صهیونیسم یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است، فلسطین بیش از ۷۰ سال است که در اشغال قرار دارد، این سرزمین در یک مدار ۲۷ هزار کیلومتر مترمربعی که تقریبا به اندازه استان مرکزی بود در سال ۱۹۴۷ به سه قسمت تبدیل شد.

وی بیان کرد: قبل از این تقسیم بندی که شامل فلسطین نشین، صهیونیست نشین و قسمت بین المللی بود، صهیونیست ها تنها مالک ۳ درصد از وسعت فلسطین بودند و در فاصله ۵۰ سال اخیر صندوق زمین تشکیل دادند و مقداری را خریداری کردند و مسلمانان را از خانه هایشان بیرون کردند و صحنه را به نفع صهیونیست ها و یهودیان چرخاندند.

امام جمعه با اشاره به اینکه سال ۱۳۲۷ که رژیم پهلوی، به صورت نیمه رسمی رژیم صهیونیستی را به رسمت شناخت، علما از جمله ایت الله بروجردی، امام راحل، آیت الله کاشانی، فداییان اسلام و ... مخالفت خود را اعلام کردند چراکه خشت اول از ابتدا کج گذاشته شده بود، افزود: در جریان ۱۹۴۸، سازمان ملل اسرائیل و یهودیان را به رسمیت شناخت، اما این قوم از قبل آماده بودند و با همین به رسمیت شناخته شدن، انسان های بسیاری را کشتند و خانواده های مسلمان نیز خانه ها و زمین های خود را رها کرده و فرار کردند و از آن زمان تا امروز این حوادث ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: گردان عزالدین قسام از سال ۱۹۳۶ تشکیل شد، اما او به خاطر یک اشتباه به شهادت رسید. پس از او مرحوم الحسینی به عنوان فقیه اهل سنت و عالم مجاهد، حدود ۲۰ سال فداکاری بسیاری کرد، اما کاری از پیش نبرد چراکه اسرائیل دستش در دست امریکا، آل سعود، محمدرضا پهلوی و غربی ها بود به طوری در یک قلم در جنگ ۱۹۶۷، ۱۲۰ هزار تومان توسط رژیم پهلوی به اسرائیل کمک شد، حتی در جریان جنگ اکتبر که عرب ها نفت را تحریم کردند، رژیم طاغوت ۶۰ درصد نفت آنها را تامین کرد و حتی در صدد کشیدن خط لوله برای اسرائیل بود، اما با انقلاب اسلامی سرنوشت همه چیز تغییر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، فلسطینیان به ۱۵ گروه مبارز تبدیل شده بودند که با هم و متحد نبودند و ایده های اعتقادی و اسلامی نداشتند و بیشتر ایده های ملی و ناسیونالیستی و مارکسیستی را دنبال می کردند، گفت: انقلاب اسلامی ورق را برگرداند و جریان عمیق دینی در فلسطین ایجاد شد و به برکت انقلاب، روز قدس و هدایت های امام راحل و فداکاری های حزب الله و سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی مسیر مبارزه با رژیم تا بن دندان مسلح اسرائیل ۱۸۰ درجه تغییر کرد.
وی اظهار کرد: در جنگ شش روزه، اسرائیل چهار کشور را بلعید، اما امروز مردم مظلوم فلسطین هنرمندانه عمل می کنند و به جای سنگ، با خمپاره و موشک و پهپاد با قدرت مقابل ارتش اسرائیل که خود را ششمین ارتش قدرتمند جهان می نامد می ایستد و این افتخار بزرگی برای اسلام، قرآن و ملت فلسطین است.

دری نجف آبادی تاکید کرد: بینی اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه لبنان به خاک ذلت مالیده شد، در جنگ ۲۲ و ۸ روزه غزه به ذلت افتادند و برای اشغال غزه به خاری افتادند و موفق نبودند، در زمان شارون غزه را تقسیم کردند، اما کاری از پیش نبردند و امروز نیز به دنبال اشغال غزه ۳۶۰ کیلومتر مربعی هستند. اسرائیل تا بن دندان مسلح طی ۲۰ سال اخیر جرئت انجام عملیات زمینی نداشته و این حاصل قدرت ایمان، معنویت، ایدئولوژی، آرمان خواهی و جهاد اسلامی است.

وی هدف تجمع امروز مردم اراک را محکوم کردن جنایتکاری اسرائیل و حمایت از ملت فلسطین دانست و افزود: بدنبال اتفاقات اخیر علیه ملت فلسطین، تمام دنیا به غیر از دولت های مستکبر همچون امروز به پا خاستند، امریکا چندین مرتبه در سال چندین میلیون دلار پول به جیب این دولت اشغالگر می ریزد تا بمب و موشک بر سر مردم بریزد و این ماهیت پلید امریکا، استکبار و غرب است، دنیای اسلام باید یکپارچه در حمایت از ملت فلسطین قیام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سخنان امام راحل که اگر مسلمانان هرکدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می برد، گفت: آن دوران گذشت که اسرائیل هر جنایتی که می خواهد بکند و مسلمانان در خواب باشند، امروز کانون بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی، حزب الله، انصار یمن، حشدالشعبی است که برای آزادی قدس شریف آمادگی لازم را دارند و همانطوری که در مقابله با کرونا همه آماده بودند و برای انتخابات همه به خط هستند برای حمایت از قدس شریف نیز همه آماده هستیم. باید برای مقابله با استکبار همه آمادگی داشته باشند و قطعا خداوند کمک می کند و ملت فلسطین تنها نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha