• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400023021786
  • خبرنگار : 50204

تفاهم نامه قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در استان مرکزی منعقد شد

تفاهم نامه قرارگاه جهادگران مدرسه ساز در استان مرکزی منعقد شد

ایسنا/مرکزی مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تفاهم‌نامه قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز استان مرکزی بین بسیج سازندگی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و انجمن خیرین مدرسه‌ساز منعقد شد.

حسین محمدی روز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت در حاشیه امضای تفاهم نامه قرارگاه جهادگران مدرسه ساز اظهار کرد: با امضای این تفاهم نامه شجره یک کار نیک بنیانگذاری خواهد شد و امید است در آینده با نگاه به گذشته افتخار کنیم که پایه گذار یک حرکت جهادی در حوزه فرهنک و مدرسه سازی بوده ایم.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد مدارس استان تاکنون توسط خیرین احداث شده که این رقم در استان مرکزی بیشتر از نرم کشوری بوده است به طوری که در دو سال گذشته ۷۰ درصد مدارس توسط خیرین یا با مشارکت دولت و خیرین احداث شده است‌.

مدیرکل نوسازی، توسعه و ‌تجهیز مدارس استان مرکزی تصریح کرد: امروز بسیج در این راستا گام برداشته است که در راستای محرومیت زدایی و انجام کارهای باقی مانده و اقدامات فرهنگی و توسعه فرهنگ و زیرساخت های فرهنگی حرکت کند.

محمدی ادامه داد: سرانه فضای فیزیکی در استان مرکزی به ازای هر دانش آموز از ۱.۵ مترمربع به ۵.۵ مترمربع افزایش یافته است که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی اضافه کرد: طی دو سه سال گذشته اقدامات خوبی نیز در راستای افزایش زیرساخت های اموزشی و کاهش مدارس کانکسی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز تصریح کرد: شرایط امروز کشور بسیار حساس و پیچیده است و با چالش‌هایی که در مقاطع مختلف با آن روبرو هستیم کشور در یک پیچ تاریخی حساس قرارگرفته که باید در این شرایط به موقع نقش آفرینی کنیم.

امید محترمی بیان کرد: محکومیت جنایت‌هایی که امروز علیه مردم مظلوم فلسطین در حال انجام است موجب دل آزردگی همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان شده، در این شرایط تمام ملت های آزاده دنیا با تفکرات و گویش های مختلف حرکت رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند و آرزوهای بلندی که رژیم صهیونیستی در ذهن می پروراند امروز به جایی رسیده که در باتلاق اقدامات خود فرو رفته اند و در مساحت خود نیز احساس امنیت ندارند.

وی اضافه کرد: در راستای ورود بسیج سازندگی به عرصه مدرسه‌سازی با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی قرارگاه جهادگران مدرسه‌ساز تشکیل شد که جهادگران متخصص در این راستا ورود کرده اند و این راه بستری مناسبی برای ورود خیرین در حوزه مدرسه‌سازی خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه در تلاش هستیم که با یک هم افزایی بین بخشی با استفاده از ظرفیت های موجود جهت کمک به رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی آموزش و پرورش استان در مناطق شهری و روستایی گام برداریم.

محترمی اضافه کرد:  بیش از هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال از اقشار مختلف مردم تشکیل ‌شده‌ که این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و در تلاش هستیم از این ظرفیت در راستای مدرسه‌سازی به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه بین بسیج سازندگی، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و انجمن خیرین مدرسه‌ساز پنج ساله خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha