• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400023021792
  • خبرنگار : 71506

ماموریت سخت بانوان تکواندو در "امان" / کیانی و مومن‌زاده به دنبال سهمیه المپیک

ماموریت سخت بانوان تکواندو در "امان" / کیانی و مومن‌زاده به دنبال سهمیه المپیک

دو بانوی تکواندوکار ایران این فرصت را دارند با رسیدن به فینال مسابقات کسب سهمیه در اردن، راهی المپیک توکیو شوند.

به گزارش ایسنا، مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور ۲۱۷ تکواندوکار در روزهای ۳۱ اردیبهشت و یکم خردادماه به میزبانی "امان" اردن و در سالن "کمپینسکی" برگزار می‌شود.

مهلا مومن‌زاده در وزن ۴۹- و ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم دو نماینده ایران در این رقابت‌ها هستند که با هدف رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک توکیو به میدان می‌روند.


مهلا مومن زاده فردا (جمعه) و ناهید کیانی نیز روز شنبه با هدایت مهرو کمرانی، سرمربی تیم ملی در این رقابت‌ها برای رسیدن به سهمیه المپیک به مصاف رقیبان‌شان می‌روند.


تکواندوی بانوان ایران در ادوار گذشته در هر دوره تنها یک نماینده در بازی‌های المپیک داشت و کیمیا علیزاده با تاریخ‌سازی در المپیک ریو، نام خود را به عنوان نخستین مدال‌آور ورزش بانوان ایران در ادوار المپیک ثبت کرد. حالا این فرصت ارزشمند پیش روی دو چهره شایسته و با آتیه تکواندوی زنان ایران است تا با درخشش در"امان" و رسیدن به فینال از پس این ماموریت سخت و دشوار بربیایند تا تکواندوی بانوان ایران با دو نماینده عازم توکیو شود.


بدون شک دو نماینده ایران در مصاف بهترین های آسیا، کاری سخت برای رزرو بلیت توکیو خواهند داشت اما نمی‌توان به‌راحتی از شایستگی‌های فنی مومن‌زاده و کیانی زیر نظر کادر فنی مجرب تیم ملی بانوان گذشت، موضوعی که می‌تواند امیدها برای تاریخ‌سازی بانوان تکواندوی ایران در "امان" را دو چندان کند.


دیگر کشورهای قدرتمند آسیا نیز با همه توان در این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز به میدان می‌آیند تا در نهایت پرونده کسب سهمیه المپیک توکیو در تکواندو بسته شود.

تیم ملی مردان ایران نیز پیش از این از طریق سیستم رنکینگ موفق به کسب دو سهمیه المپیک توسط آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha