• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400023021863
  • خبرنگار : 71605

رئیس زندان‌های روسیه از سلامت و بهبود شرایط جسمانی ناوالنی خبر داد

رئیس زندان‌های روسیه از سلامت و بهبود شرایط جسمانی ناوالنی خبر داد

رئیس سرویس فدرال زندان‌های روسیه گفت: سلامت "الکسی ناوالنی"، منتقد کرملین به دنبال اعتصاب غذای وی کم و بیش بهبود یافته است و وی امکان برقراری ارتباط با خانواده‌اش را دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، ناوالنی، برجسته‌ترین منتقد داخلی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حال گذراندن مجازات ۲.۵ ساله حبس خود به اتهام نقض آزادی مشروط است. وی این ادعا را ساختگی می‌داند.

خبرگزاری تاس به نقل از "اکساندر کالاشینکوف"، رئیس سرویس فدرال زندان‌ها نوشت: می‌توانم بگویم ناوالنی کم و بیش سلامت خود را به دست آورده است. وی ۸۲ کیلوگرم وزن دارد، به طور عادی غذا می‌خورد و امکان برقراری ارتباط با خانواده‌اش را دارد.

این سیاست‌مدار ۴۴ ساله اپوزیسیون اواخر مارس به منظور درخواست مراقبت پزشکی بهتر در زندان به دنبال تجربه درد شدید پا و پشت، اعلام اعتصاب غذا کرد.

وضعیت وخیم سلامتی وی، متحدانش را وادار کرد از هوادارن او درخواست کنند به خیابان‌ها بیایند و خواستار مراقبت کافی ناوالنی در زندان شوند، اما حضور حامیان ناوالنی در تجمعات، کمتر از سطح انتظار بود.

"ایوان ژدانف"، نزدیک‌ترین متحدان ناوالنی روز پنجشنبه گفت وضعیت سلامتی ناوالنی به طور کلی رضایت‌بخش است.

روسیه در هفته‌های اخیر اقدام به غیرقانونی کردن بنیاد ضدفساد ناوالنی و گروه‌های مبارز منطقه‌ای تحت عنوان "تندرو" کرده است.

این پرونده متحدان ناوالنی را وادار کرده عمده فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورند.

در صورتی که بنیاد ناوالنی و گروه‌های مبارز به صورت رسمی تندرو اعلام شوند، مقامات این اختیار را پیدا می‌کنند که فعالان را زندانی و حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود کنند. دادرسی بعدی دادگاه این پرونده ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) خواهد بود.

متحدان ناوالنی می‌گویند ادعای تندرویی، تلاشی برای ساکت کردن مخالفت آن‌ها نسبت به حزب حاکم روسیه متحد، قبل از انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۰ ۱۶:۱۲

عین زندان های شما ....