• جمعه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1400023121971
  • خبرنگار : 71263

شرط بزرگترین پالایشگر هندی برای خرید نفت ایران

شرط بزرگترین پالایشگر هندی برای خرید نفت ایران

شرکت ایندین اویل که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، اعلام کرد اگر تحریمهای واشنگتن علیه تهران رفع شود، خرید نفت ایران را از سر خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، اس کی گوپتا، مدیر فاینانس شرکت ایندین اویل در یک جلسه با تحلیلگران گفت: ما پیش از تحریمها نفت ایران را خریداری می کردیم و اگر تحریمها رفع شوند، درباره خرید نفت ایران در آینده تردیدی ندارم زیرا مناسب سیستم پالایش هند است بنابراین ما قطعا نفت ایران را خریداری خواهیم کرد.

هند که سومین مصرف کننده و واردکننده نفت جهان است، خرید نفت ایران را در سال ۲۰۱۹ در پی عدم تمدید معافیتها از تحریمهای آمریکا متوقف کرد. دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از توافق ۲۰۱۵ برجام خارج شد و تحریمهای ضد ایرانی را دوباره وضع کرد. اکنون دولت جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا و ایران سرگرم مذاکرات غیرمستقیم برای احیای برجام هستند که میتواند به برچیده شدن تحریمها علیه صادرات نفت ایران منتهی شود.

یک مقام اتحادیه اروپا که مذاکرات برای احیای برجام را هدایت می کند، روز چهارشنبه اظهار کرد: مطمئن است توافقی حاصل خواهد شد. هر چند دیپلماتهای اروپایی گفته اند موفقیت تضمین شده نیست زیرا مسائل بسیار متفاوتی به قوت خود باقی مانده اند.

پالایشگاه‌های هندی با انتظار برای رفع تحریمهای آمریکا، قصد دارند خرید محموله های تکی نفت را در نیمه دوم سال کاهش دهند تا فضا برای ازسرگیری واردات نفت ایران فراهم شود.

ام کی سورانا، رییس هیات مدیره شرکت دولتی هندوستان پترولیوم اظهار کرد: عرضه نفت از سوی ایران توازن بیشتری در بازار ایجاد می کند که به نفع کشورهای مصرف کننده خواهد بود. وی گفت: اگر تحریمها رفع شوند، شرکت هندوستان پترولیوم خرید نفت از ایران را بررسی خواهد کرد و امیدوار است که ایران همچنان در فروش و حمل نفت تخفیف دهد.

سورانا گفت: این امر همواره بر مبنای مذاکرات دو جانبه میان دو طرف بوده است. صادرکنندگان ایرانی در گذشته شرایط پرداخت و شرایط حمل بار بهتری به ما عرضه می کردند و انتظار می رود که شرایط مذکور همچنان حفظ شوند.

گوپتا همچنین گفت: شرکت ایندین اویل ممکن است به کاهش تولید پالایشگاهی تا پایان ماه جاری ادامه دهد. این شرکت که با ظرفیت ۹۶ درصد در آوریل فعالیت کرد، تولیدش را به دلیل قرنطینه که فعالیتهای صنعتی و مصرف سوخت را محدود کرده، به طور متوسط به ۸۴ درصد کاهش داده است. وی پیش بینی کرد حاشیه سود و تقاضا برای سوخت به دلیل پیشرفت برنامه های واکسیناسیون در سراسر جهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بهبود پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دستکم یک پالایشگاه اروپایی هم مذاکراتی را با شرکت ملی نفت ایران برای ازسرگیری خرید داشته است. تا پیش از بازگشت مجدد تحریمها، اروپا و ترکیه حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را مصرف می کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۴:۲۶

اگرگاندی درقید حیات بود با سیاست مستقلانه اش اعتنایی به تحریمهای امریکا نمیکرد و تناقض تصمیم هند متاثر از تحریم امریکابادیگرکشورهاآشکارست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۴۹

گاندی که هیچ بابای گاندی هم زنده بود نمی توانست کاری بکند ! مشکل در سیاستگذاریهای جمهوری اسلامی است ،.د .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۵۶

هند منافع ملی رو در نظر میگیره حالا چه گاندی باشه یا هر کس دیگه...مثل بعضی... کشورها نیستن که خانواده مقامات به کلی آمریکا تشریف و تحصیل وتابیعت امریکا رو دارن و تو کشور خودشون برای عوام فریبی و منافع شخصی و لج بازی تو مجلس شعار مرگ بر آمریکا سر میدن.. ایسنا شما چه فکر میکنید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۳:۱۳

چه ربطی به بابای گاندی داره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۶:۲۰

نه اروپا نه تر کیه نه هند نه هیچ کس دیگه خصوصا کره نباید قطره ای از نفت داد اگر هم بدیم کوتاه مدت باید درس بگیریم خودمان پالیش کنیم و محصول صادراتیمون فراوردهای نفتی باشه ...تا زیرمنت کسی نباشیم ایا مسولینه درس عبرت نگرفتند.هند دوست ما نیست کره هم ....چهمعنی داره به کشورهای دوست امریکا وابسه بشیم ....که به دهان امریکا نگاه میکنن این عین وابستگی به امریکا هست فرق نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۷:۱۱

کشوری با بیش از یک و نیم میلیارد جمعیت از ترس امریکا جرات خریدن نفت ندارد خدا کند نخرند تا فروش نفت خام متوقف و پالایشگاههای داخلی خودمان فراوری و محصول صادر کنند تا وقتی خام فروشی راحت انجام شود ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۳۳

چین هم بخاطرارزان بودن نفت از ایران میخرید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۸:۵۸

ایران نباید با کشورهایی که با امریکا برای تحریم ایران همکاری کردن معاملات انجام دهد زنده باد چین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۹:۰۰

باز مفت فروشی شروع می شه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۹:۲۵

لعنت به ترامپ خبیث و ضدبشر.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۰۹:۳۵

توسرش بخوره با این شرط وقتی تحریمها برداشته بشه خوب همه نفت ایران را میخرند حتی امریکاییها بنظرم شرکت نفت باید در مورد این شرکتهاتصمیم خاصی بگیرد و یه جوری تنبیه کند اینها

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۰۵

باتوجه به اظهارنظرهایی که از مذاکرات وین پخش می شود رفع تحریم ها که بتونه بار مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی را از دوش مردم برداره به این راحتی هم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۲:۰۵

خوبه که خود ایران پیشرفت عظیمی در پالایش نفتی کرده و احتیاجی به پالایشگاه هند نداره »هم دودوزه بازی میکنه هم بد حسابه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۱۹

شکرشکن شوندهمه طوطیان هند زین نفت مفت که بنگاله(هند)میرود ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۳۳

بایستی بادرنظرگرفتن منافع ملی که همان منافع ملت میباشد باتوجه به شرایط فعلی که مردم درمضیقه بوده وبعلت تحریمها که برخی رانتخواران ازان سود میبرندوموجب هدررفتن منابع مالی کشور میگردددولت عمل کند وصریحا عواملی که دررفع ان سنگ اندازی میکنند بملت معرفی تاقوه قضاییه نیز باان برخورد نماید۰.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۳۶

لااقل به همه اونایی که ما رو تنها گذاشتن گرون بفروشه تا چشمشون دربیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۰:۴۵

هند به دنبال منافع ملی خود است ، وقتی جمهوری اسلامی نفت خام را با تخفیف بسیار زیاد بطوریکه می توان گفت به قیمت تمام شده به چین می فروشد ! بدیهی است هند نیز بدنبال خرید نفت خام به قیمت تمام شده است !!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۷

درد ملت ما ضعف مدیریت است منابع نداریم که داریم نیرو جوان ومتخصص نداریم که داریم چرا هندوستان وچین و.. باید منابع ما را خیلی ناچیز ببرند وبعد محصولات پالایشی را به چند برابر قیمت وارد جهان کنند ومحصولات بنحال خود را سرازیر ایران، قبل از تحریم تحریم دلیل بود بعدش منافع شخصی این است که ایران به قدرت واقعی خود نمی‌رسد قدرت های خارجی هم برروی مسولین ما نفوذ پیدا کردند وگرنه چین وروسیه وآمریکا ندارد هرجا بحث منافع ملی باشد باید آنجا بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۷

با این شرکتها باید مثل خودشان رفتار کرد بی اعتنایی بدترین تنبیه است.نه تخفیف که حتی ابتدا پول دریافت سپس صادرات انجام شود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۰۸

کشوری که هیچ اختیاری برای خودش نداره همون بهتر که نفت ندهیم بهش تا حسابی ضرر کنه اگرم خواست بخره باید خسارت حسابی بده بعد نفت را با قیمت خیلی بالاتر بفروشند تا درس عبرتی برای همه ی کشورها باشد که دیگه به حرف یه آدم احمقی مثل ترامپ گوش ندهند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۱:۱۱

. در ضمن همیشه باید مقداری نفت خام را برای فروش آماده داشت وگرنه سهم ایران در میادین مشترک با کشورهای همسایه هدر می رود.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۲:۰۱

نفت ایرا فروختنی نیست بخصوص برای کشورهای که منتظر اربابان آمریکا هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۲:۳۶

هر کشوری به فکر مردم خودشه هند بااین همه فقیری که داره هیچ وقت نمیاد مردم خودشو زیر بار تحریم بفرسته چین و روسیه بااین همه ادعا بازم زیر دهن آمریکا هست که یه موقع تحریم نشه چه توقعی داریم باید از درون قوی باشی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۲:۵۱

اولا ما الان با دور زدن تحریمها ۱۷۰۰بشکه نفت میفروشیم اروپا و آمریکا میگن توافق کنیم همینو قانونی بفروشید!... ....کشورهایی که در تحریمهای برداشته شده ایران و تنها گذاشتند نباید نفت که زهر مار هم نفروخت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۳:۰۷

مشگل از خودمونه تا کی باید این مردم در رنج وسختی فشارو گرانی وتورم چپاول زندگی کنن وآرزوی دوروز زندگیه عادیه ودور از رنج واسترس رو به گور ببرن بهتره به خود بیاییم واون دنیا روهم درنظر بگیریم از لعنو نفرین مردم بیگناه درامان بمونیم ولاغیر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۷:۰۶

ولی من موافقم که نفت و ارزون تر بفروشیم تا مشتری های بیشتری پیدا کنیم تا جای خودمون و ط بازار جهانی پیدا کنیم همون کاری که عربستان سال ۲۰۱۵کرد در ضمن هند گفته میخواد با پول خودش از ما نفت بخره بشرطی باید موافقت کنیم که ما هم بتونیم با پول خودشون ازشون طلا بخریم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۷:۲۵

گاندی مرد بزرگی بود اگه الان بودنش نفت ازمون میخرید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۹:۱۹

خاک بر سر مدیریت داخلی اگه با این همه خیانت شرکای خارجی به توان داخلی پشت کرده و چشم به دهان دشمنان خارجی دوخته که ببینه چه تصمیمی برای ما میگیرند باید به نیروی داخلی اعتماد و دهان خیانتکاران را گل گرفت.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۳۵

دنیای امروز با ۵۰ سال پیش خیلی فرق میکنه الان اگه گاندی هم بود و میخواست از ما نفت بخره ، نمیتونست چون راههای پرداخت پول ، حمل و نقل ، بیمه و .... همگی متصل به دلاره و بدون تایید خزانه داری امریکا قادر به کار نیست .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۶:۳۵

تا مجانی باشه می خره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۱۸:۰۶

شما از دنیا پرتی والا دنیا اصول داره و طبق اصول جلو میره همه دنیا بد وما خوب

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۲۰:۲۳

امیدوارم پس از توافق احتمالی ایران در مورد فروش نفت به شرکتهایی که از ترس امریکاخرید نفت از ایران را متوقف نمودند بازنگری نموده و هیچیک از تخفیفهای قبلی رابرایشان قائل نشود و روی خریداران جدید کار کرده و تخفیفها را به خریداران جدید بدهد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۳۱ ۲۲:۲۸

مشکل ما نفت نیست، کاش میشد دست ایرانی های سیاست مدار های بد از کشور کوتاه میشد و در خط مردم حرکت میکردن، تا تمام مشکلات مردم با یارانه ماهی 5 میلیون حل میشد، ..

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۱:۳۷

واقغاً خنده دار است. شرط هم می گذارند گویا خریدار قحطی در دنیاست. هندی هم زیر دست آمریکایی ها هستند. حیف که میتوانستند ابرقدرت باشند ولی هر کسی هر متبه ای است حقش است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۹:۰۷

چ بخرن نخرن چ فرقی میکنه . پول ک تو جیب ملت نمیره پس بهتر سرمایه ملی رو هدر ندهند برادران ..