• جمعه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400023122222

امام جمعه شیراز:

انتخابات پرشوری خواهیم داشت/ امام جمعه لیست انتخاباتی ندارد

انتخابات پرشوری خواهیم داشت/ امام جمعه لیست انتخاباتی ندارد

ایسنا/فارس امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه طی ۴۲ سال گذشته همواره اصل حفظ نظام همدل و همراه بوده‌اند، تاکید کرد که امسال هم شاهد برگزاری انتخابات پرشوری خواهیم داشت و مومنان هم موظف به تبیین اهمیت انتخابات هستند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، جمعه ۳۱ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شیراز تاکید کرد: طی چهل و چند سال گذشته از انقلاب اسلامی، مردم علیرغم تلاش‌های شیاطین برای دلسرد کردن و ایجاد مانع در مسیر انتخابات، انقلاب خود را حفظ کرده اند. بنابراین حضور پرشور مردم را همچون همه انتخابات ها خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز گفت: مردم ایران در اصل حفظ نظام اسلامی و پیشبرد اهداف کشورشان همفکر و همدل و مومنین نیز موظف هستند مساله مهم حضور در انتخابات را برای آحاد مردم تشریح کنند.

او با بیان اینکه نتیجه انتخاب رئیس جمهور، طی یک دوره ۴ یا ۸ ساله خود را نشان می‌دهد، لزوم دقت در انتخاب را یادآور و متذکر شد: رهبر انقلاب فرمودند هم انتخاب پرشور نیاز داریم و هم انتخاب خوب. انتخاب خوب یعنی انتخابی که پشیمانی به همراه نداشته باشد. دلسوزان و نخبگان و فرهیختگان باید مردم را راهنمایی کنند تا فردی متدین، حزب اللهی، پای کار و در میدان انتخاب شود و مردم کسی را که انتخاب خواهند کرد، باید این را شایستگی داشته باشد که زمینه ساز ظهور امام زمان عج باشد.

آیت‌الله دژکام گفت: به نظر می رسد طیف های متدین و حزب اللهی و بقیه طیف های جامعه دارند گزینه خود را انتخاب می کنند باید تلاش نیز داشته باشیم که این فرد با رای خوب انتخاب شود.

او همچنین انتخابات شورای شهر را نیز یک رویداد مهم ارزیابی و در بیان تاثیر اقتصادی این نهاد، گفت: شهرداری شهری مانند شیراز برای سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب دارد، لذا برای اداره شهری با چنین بودجه کلانی، باید انسانهای عالم، متخصص و خداترس در شورا انتخاب شوند تا از عهده بر بیایند.

امام جمعه لیست ندارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه گاهی به نظر میرسد یک لیست انتخاباتی مربوط به امام جمعه است و علت ایجاد چنین ذهنیتی را نمی‌داند، تصریح کرد: امام جمعه در این قبیل مسائل هیچگونه دخالتی ندارد. فعالان سیاسی اجتماعی و فرهنگی و یا حتی برخی روحانیون محترم اگر لیست می دهند ایرادی ندارد اما اینکه به نظر برسد امام جمعه دارد در تعیین افراد در لیست دخالت می کند، چنین نیست و امام جمعه در حق انتخاب مردم هیچ دخالتی ندارد. پیشتر در انتخابات مجلس هم عرض کرده‌ام هیچ دخالتی نداشتم هم اکنون نیز در انتخابات شورا نیز هیچ دخالتی ندارم.

امام جمعه شیراز در ادامه به اشاره به مسائل بین‌المللی و منطقه گفت: ما مظلومیت مردم فلسطین را در طول ۷۳ سال گذشته دیده ایم و اینک نیز رژیم صهیونیستی با چنگال های خون آلودش دارد گلوی زنان و مردان و کودکان فلسطینی را می‌فشارد چرا که آنها فقط می‌خواهند در تعیین حق سرنوشت خویش سهیم باشند.

آیت‌الله دژکام گفت: ضمن محکوم کردن اعمال ننگین رژیم صهیونیستی به همه کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند می گوییم ای دروغ گوها! وقتی می‌بینید بیش از ۳۰۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین طی همین چند روز با بمب ها و موشک های آمریکایی کشته می شوند، دست کم شما هم باید موضعی بگیرید و کاری کنید.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: از انسان‌ها و وجدان‌های بیدار و آگاه تقاضا میکنیم در این زمینه ساکت ننشینند و اقدام فوری و عاجل از خود نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، در خطبه اول نماز جمعه شیراز ضمن تقاضا برای دعا در خصوص رفع بلای کرونا، آیاتی از سوره مبارکه قاف را قرائت و آنها را که پیرامون درس‌های این سوره، بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha