• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۵۹
  • دسته‌بندی: ایکسنا
  • کد خبر: 1400030100021
  • خبرنگار : 71245

پدر و مادر بابک خرمدین، «پدر و مادر» را مثله کردند!

پدر و مادر بابک خرمدین، «پدر و مادر» را مثله کردند!

شاید تصور کنید اکبر خرمدین و همسرش، فقط دو فرزند خود و دامادشان را به قتل رسانده و جسدشان را مثله کرده‌اند اما اگر طی روزهای گذشته قدری دقیق‌تر فضای مجازی را رصد کرده باشید می‌بینید که ابعاد جنایت این دو نفر فقط محدود به اعضای خانواده نبوده و در واقع با کاری که کرده‌اند، مفهوم «پدر و مادر» را هم از دم تیغ گذرانده‌اند.

این چند شوخی توییتری را با هم بخوانیم: «فعلا از دست پدر و مادرا چیزی نخورین، به کنترل تلویزیون و کولر هم کاری نداشته باشید، محض احتیاط با برادر و خواهرتون نوبتی تا صبح نگهبانی بدین تا ببینیم چه خاکی باید تو سرمون بریزیم»، «‏دستگیره اتاقمو با نخ وصل کردم به شاتگان»، «‏اگه یه روز مامانم منو بکشه دفاعیه‌ش اینه: چی بگم جناب قاضی؟ به نظر شما وضع اتاق یه دانشجو باید این باشه؟»، «‏آقا اون سوالِ "چگونه بمیریم بی آنکه پدر مادر بفهمند" فعلا کنسله، الان تمرکز کنید روی اینکه چطوری زنده بمونیم بی آنکه پدر مادر بفهمند».

ده‌ها و صدها جملات به‌ظاهر طنزآمیز را به این چند توییت اضافه کنید و سری به استوری‌های دوستان و دور و بری‌های خودتان بیندازید تا ببینید چگونه ما داریم شوخی شوخی به مقوله «پدر و مادر» می‌تازیم و پدر و مادرها چگونه دارند جدی جدی زیر بار این شوخی‌ها می‌شکنند.

یک بار دیگر ببینیم چرا اساسا خبر جنایت پدر و مادر بابک خرمدین اینقدر برایمان جالب بوده و آن را دنبال می‌کنیم. پاسخ ساده است؛ چون علاوه بر ارزش خبری برخورد و شهرت، یک ارزش خبری مهم به نام «استثنا» دارد. به زبان ساده‌تر، چون چنین رویدادی بسیار کم اتفاق می‌افتد یا در این مورد خاص، می‌توان گفت لااقل طی ده بیست سال اخیر با این حجم از قساوت اتفاق نیفتاده است، برای همه مهم شده و به چشم یک پدیده به آن نگاه می‌کنند. پس بنا به قاعده «النادر کالمعدوم - آنچه بسیار کم است مانند چیزی است که اصلا وجود ندارد»، اجازه نداریم به آن عمومیت بدهیم و بگوییم وقتی یک پدر و مادر با فرزندان خود چنین می‌کنند، پس ممکن است همه پدر و مادرها با فرزندانشان چنین کاری کنند!

چرا این روزها سوی دیگر ماجرا را نمی‌بینیم؟ چقدر درباره خشونت فرزندان علیه والدین اطلاع داریم؟ علاوه بر اخبار فراوان حوادثی مبنی بر قتل پدر یا مادر یا هر دو توسط فرزندان، بسیاری از این خشونت‌ها اعم از کلامی، عاطفی، مالی و فیزیکی را در قبال پدر و مادرهای خودمان یا دور و بری‌هایمان به راحتی می‌توانیم ببینیم. خانه‌های سالمندان، امروز مملو از ساکنان پیر و ناتوانی است که فرزندانشان آنها را در گوشه‌ای رها کرده‌اند و سالی یک بار هم به آنها سر نمی‌زنند تا چشمشان به در خشک شود. در همین روزهای کرونایی، این پدر و مادرها هستند که برای تامین نیازهای خانواده و بیش از خودشان، تامین نیاز فرزندانشان، با حضور در محیط‌هایی که بعضا بسیار پرخطر هستند، تلاش می‌کنند که فرزندانشان در آسایش باشند. کم هستند پدرهایی که دستشان از شدت کار طاقت‌فرسا، پینه بسته و زخمی شده یا حتی جان خود را داده‌اند تا مبادا فرندانشان کوچک‌ترین کمبودی احساس کنند؟ کم هستند مادرهایی که سر سفره‌هایی که چندان پر و پیمان نیست، الکی می‌گویند سیر هستند و میل ندارند تا مبادا فرزندانشان گرسنه بخوابند؟ آیا خاطراتی که اغلب ما - تاکید می‌کنم اغلب ما و نه لزوما همه‌مان - از پدر و مادر خود داریم، خاطراتی توأم با مهربانی و فداکاری است یا کتک و آزار و شکنجه؟ واقعا این چه بی‌انصافی عمومی است که امروز به خاطر یک اقدام جنایتکارانه کاملا استثنایی، به شوخی یا حتی جدی داریم در توهین به پدر و مادرهایمان و جایگاه و مفهوم «پدر و مادر» با هم رقابت می‌کنیم؟ عجیب است که خیلی از این توییت‌ها و استوری‌ها را کسانی منتشر می‌کنند که اتفاقا در ایام روز پدر یا روز مادر، مخاطب را با کثرت انتشار عکس‌ها و متن‌های احساسی از پدر و مادرشان خسته می‌کنند. یا آن عکس‌ها و متن‌ها دروغ است یا این توییت‌ها و استوری‌ها صرفا برای جذب مخاطب!

بد نیست به بهانه این سندروم «پدر و مادر»هراسی که به دلیل قتل فجیع فرزندان یک خانواده توسط پدر و مادرشان شیوع پیدا کرده، نگاهی به نتایج یک پژوهش درباره «ولی‌آزاری» بیندازیم تا ببینیم که اتفاقا گاهی خشونت فرزندان علیه والدین ابعاد گسترده‌تری دارد.

بهار سال ۹۶ در فصلنامه پژوهشنامه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشی با عنوان «مطالعه درک و تفسیر والدین از پدیده ولی‌آزاری؛ یک مطالعه داده‌بنیاد در شهر تهران» به همت سهیلا صادقی فسایی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و الهه شعبانی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان منتشر شد که در آن مصاحبه‌هایی عمیق با ۴۰ پدر و مادر انجام شده بود. نتایج این پژوهش نشان می‌داد تقریبا همه این افراد، خشونت روانی - عاطفی شامل سرزنش، تهدید، تحقیر و تمسخر، اتهام‌زنی، بی‌احترامی، بی‌توجهی، بدبینی، قدرناشناسی، خشونت مالی و خشونت فیزیکی - رفتاری را تجربه کرده‌اند.

گرچه دعوا سر این نیست که پدر و مادرها خشن‌ترند یا فرزندان، اما با مطالعه چنین پژوهش‌هایی می‌توان سوی دیگر ماجرا را هم درست‌تر دید.

نکته دیگری که شاید قدری خروج موضوعی از محور اصلی این نوشتار داشته باشد، مربوط به مواجهه کودکان و نوجوانان با این اتفاق تلخ و مدیریت این موضوع است. فراموش نکنیم که این روزها اخبار و محتوای موجود در اینترنت، رده‌بندی و محدودیت سنی ندارند و موبایل و تبلت هم که به راحتی در دست‌ کودکان و نوجوانان است. وقتی این کودکان و نوجوانان محتواهایی را که ذکر آنها رفت بخوانند و از آن بدتر، اخبار این جنایت را که بی‌ملاحظه و برای جذب مخاطب با ذکر جزئیات خشونت‌بار در رسانه‌ها منتشر می‌شود بخوانند، در ضمیر ناخودآگاهشان چه اتفاقی می‌افتد؟ از «پدر و مادر» چه تصویری در این ذهن‌های پذیرا ایجاد می‌شود؟ اصلا تصویر هم به کنار، اساسا چه کابوس‌هایی را ممکن است تجربه کنند؟ از همه اینها بدتر، خیلی‌ها بدون ملاحظه حضور کودکان و نوجوانان در جمع‌های خانوادگی و فامیلی به بازنشر و تعریف این رویداد می‌پردازند و فکر می‌کنند که بچه‌ها حواسشان نیست؛ در حالی که اتفاقا بچه‌ها حواسشان به همه چیز هست.

و نکته حاشیه‌ای آخر هم درباره محل وقوع این جنایت. هر جنایتی بالاخره در یک نقطه جغرافیایی اتفاق می‌افتد و این اصلا ربطی به ساکنان آن نقطه جغرافیایی ندارد. از بخت بد اهالی شهرک اکباتان، این جنایت فجیع در این منطقه از پایتخت رخ داده است. طی چند روز اخیر، بعضی از توییت‌ها در فضای مجازی، شوخی با این موضوع بود که باعث رنجش اهالی شریف این منطقه شده است.

بد نیست که فرهنگ مجازی خود را در مواجهه با رویدادهای مهم که موضوع افکار عمومی قرار می‌گیرد و وجدان جمعی را جریحه‌دار می‌کند، قدری ارتقا دهیم تا مثل اتفاقی که درباره این جنایت افتاد، اولا شوخی‌های تهدیدکننده نهاد خانواده و جایگاه رفیع «پدر و مادر» مرتکب نشویم، ثانیا بر مواجهه فرزندان خود با چنین مقولاتی نظارت کنیم و نهایتا اینکه به محل وقوع یک جنایت، اصالت ندهیم چون این اتفاق در هر محله یا شهر دیگری ممکن بود اتفاق بیفتد و جغرافیای محل وقوع جرم - در این مورد خاص - هیچ نقشی در جنایت نداشته است.

البته مقصران اصلی همه این اتفاقات، شخص اکبر خرمدین و همسر او هستند که با این قتل فجیع، در نظم روانی جامعه اخلال ایجاد کرده‌اند اما ما هم به عنوان شهروند فهیم و مسئول باید نقش خود را در جهت کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های روانی ناشی از این اتفاق تلخ به درستی ایفا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۶:۱۲

جوانها فرزندان بترسند و جانب احتیاط را رعایت کنند بد نیست،بچه ها مراقب باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۴۰

پدر من هم نظامی بازنشسته است خیلی فحاشی زشت میکنه به من که دخترش هستم کتک هم میزنه باعث شد درسم رو در مقطع دکتری تخصصی رها کنم چنین مرگی در انتظار من خم هست بار ها آسیب دیدم جسمی و روحی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۹

برووو

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۷

دست اون پدر رو بايد قطع کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۹

واقعا خیلی حیفه که به خاطر والدین درس تو ترک کنی😢 متاسفم😔

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۱۶

عزیزم با تمام این اوصاف اون پدرت است واحترامش واجب مبادا در دل ارزوی مرگش را بپروری که بود پدر از نبودش دردناکترنخواهدبود خداوند او را هم به راه راست ودرست هدایت کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۱۹

؟؟؟؟! پدر و مادر این دو شخص مهم هستن که مارو بزرگ کردن دلیل نمیشه به خاطر اشتباه یه نفر همه پدر و مادرا و محکوم کنیم و جک های بی مزه بسازیم فرزندانیم بودن که پدر مادرشان را کشتن آیا این دلیل میشه که مادران یا پدران از فرزندانشان بترسند؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۶

دختر جون یه برنامه بریز پول جمع و جور کن خونه بگیر برو از اون خونه یه لحظه هم شک نکن برو دنبال زندگیت زندگی کن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۸:۵۸

برای اینجور پدارا باید بلا از اسمون بیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۴۷

مگه چه خبره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۵۴

فرار کن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۷:۵۶

از زاویه خوبی به مساله پرداخته شد به جا و به موقع ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۳

اصلان از زوایه خوبی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۱۵

جمع کن بابا ریدی با این مقالت معلومه از رو شکم سیری اینا رو نوشتی گشنگی نکشیدی بفهمی والدین سیری چند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۸:۳۷

گزارش بسیار جالبی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۶

سلام مریم خانوم این جک نیست واقعیت داره در شبکه ی منو تو هم نشون داد .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۵۸

الان عسل خانوم هرچی منو تو پخش میکنه معتبره!! که بهش استناد میکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۲۸

شبکه من و تو کارش تشویق به هرج و کشاندن خانواده‌هاست خواهشا به این شبکه‌ها تروریستی خانواده ها استناد نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۲

واقعا متاسفم که شبکه منو تو رو سند میدونید برا حرفت ن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۴۳

شبکه من و تو یا شبکه مزخرفی که هیچ سندیتی تو برنامه هاش نیست اینها نشستند اینور برنامه شون اجرا میکنند اونجا یک عده ساده به به و چه چه میکنند خواهشا از ادمها صجبت کن نه از زالومه و شیطان 🙄

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۳

حالا عسل خانوم من و تو هرچی میگع درسته؟😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۵۳

نه خیر جناب فقط هر چی در صدا و سیما پخش میشه معتبره!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۱

خاک تو سرش حالمو بهم زد واقعا متسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۷:۴۰

بچه ها به اینده ی خود نگاه کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۹:۵۸

من خودم مادر هستم، کسی با گفتن این جوک ها از پدر مادر هراسی نداره این یک طنز انتقادی از کاری که انجام شده هست و همه انقدر این کار رو دور از ذهن می دونن که مسخره ش می کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۵

لعنت به همچین پدر مادری

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۵

باسلام.بنده بانظرتون موافقم همه زدن به بیخیالی هیچ کس هیچی حالیش نی فقط پول و عشقوحال اگه خوانواده خودشون بودن یا اطرافیانشون اونوقت چی میگفتن.فقط جواب بدن که همچیو به تمسخرگرفتن.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۹

واقعا اینا معنی مقدس پدر و مادر و زیر سوال بردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۱

احسنت👏👏👏👏👌

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۶:۵۷

نباید به مسخره گرفت مریم خانم شاید شما خودت یکی مثل همین مادر هستین!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۳

متاسفانه هراس داریم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۹

والا من ازپدرومادرخودمم میترسم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۴۹

چ بی رحم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۷:۲۲

راستش اینا رو شبکه خبر هم پخش کرده 😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۳

اگ دروغ بود کل اینترنت همجا پخشش نمیکردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۰:۰۲

الان دقیقا کی و چگونه سندروم پدر و مادر هراسی شیوع یافته ...اصلا شیوع یه سندروم مگه به همین راحتیه...کجا ثبت شده ..کدوم علما این نشانگان رو بررسی و جمع کردن.....به نظر من این بدتر از تجاوز به اون بچه ۱۷ ماهه نیست ‌...از ابتدای خلقت هم اولین قتل در خانواده رخ داده ‌‌.این تب و تاب ها هم میخوابه ااانقد گنده نکنید و شاخ و برگ ندید بابا ...زندگی جریان خودش رو داره ....بچه ها و پدرمادرها خیلی جاها خوبن خیلی جاها هم مشکل دارن ولی این مشکلات منجر به قتل نمیشه در ۹۹ و ۹ درصد ....زندگی همون مزخرفیه که بوده انقو بزکش نکنید و مقدس ....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۶

دقیقا با شما موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۵۹

😔😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۰:۰۵

در هر کشوری این فاجعه اتفاق می افتاد خداقبش این بود پدر مادرها چندتا تجمعی ... اعتراضی برپا می کردن ولی اینجا !!! نمیدونم شاید زیر پوست شهر رو شده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۱۸

آره عزیزم درسته واقعیت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۲

آفرین از این بچه های به درد نخور خیلی جاهاست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۴۴

کسانی که به این شکل ‌بی پروا به زحمات پدر و مادر می تازند، یا سر سفره پدر و مادر ننشسته اند. یا بویی از محبت و انسانیت نبرده اند. این افراد، همون نسل تن پرور و فرزند سالاری هستند که زندگی پدر و مادر رو به گروگان گرفته اند. کسانی که از فرزند بودن فقط هیکل گنده کردن رو فهمیدن و از جیب والدین خوردن رو عادت کردند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۱۲

آفزین ، کاملا درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۷

زنده باد دوست عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۹

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۱

خودت قاتل نشی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۱۷

👏👏👏👏👏👏👏

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۱۳

با این وصف ظاهرا شما کاملاً مستعد فرزند کشی هستی خانم مریم، لطفاً قبل از هر اقدامی خونسردی خودت رو حفظ کن و حداقل یه هشداری، اخطاری چیزی به بچه‌های بیچارت بده 🤦‍♀️🙆‍♀️🤦‍♂️

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۱۲

دقیقاً دوست عزیز و بزرگوار

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۵

متنی زیبا بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۳

بنظرتون مخالفم مگه چی میشه اگه پدرمادرحمایت کنن بعدشم شماچون نفست ا زسرمیزکارت بلندمیشه این حرف میزنی خیلی بی عاطفه ای

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۵

روی صحبتم باشما بودمریم خانوم فرزندان هرچی باشن مجوزقتل خدابه والدین نداده قتل قتله دیگه وهمون طورکه گفتم دیدگاهتان خودخواهانه بود دلیل نمیشه چون خودتون سرکارمیرید تفاخرکنید به بیکارانی که پارتی وروابط عمومی و... ندارند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۲۴

من یک مادرم ،امانگران نوه وفرزندانم واطرافیانم در اینده هستم وبه این فکر میکنم شایدمواد غذایی که مصرف میکنیم در بیرحمی مردمم نقش دارددچار تپش قلب شدید شدم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۱

احسن برشما

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۱۸

یعنی می فرمائید داماد و دخترو پسرشون همه فساد داشتند که کشته شدند اصلا اینطور نیست این پدر مادر مشکل روانی دارند و باید اعدام بشند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۶:۵۱

بخداقسم ک درست میگی همش کاره لقمه هست فقط

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۱۴

یک مقاله بی موقع

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۱۴

بیایید این جملات سخیف و بعضا کاریکاتورها را دست به دست نکنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۱۷

آخ خاشقچی کجایی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۵

آقا بی خیال... مگه ما کم بدبختی داریم.. ولمون کن جان مولا... اینقدر دارن. میمیرن..اینم روش.. حالا انگار کی بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۸:۳۸

من واقعا برای اون اشخاصی که مرگ یک انسان رو بی ارزش می‌دونن متاسفم. و باید بگم اون انسان سیب‌زمینی نیست جون و روح داره‌. در ضمن همه پدرو مادر ها بد نیستند اما این دونفر روانشون مشکل داره امیدوارم قصاص شن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۱۸

خدایا داریم ب کجا میرسیم......😭😭😂 خدایا عمرمان را از ما دریق مکن امین😂😒

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۲۵

وقایع نادر وتلخ نباید نشر گردد .حرمت والدین همیشه باید حفظ گردد.البته در جامعه بیماران روحی فراوان هستند .متاسفانه پنهان یا آشکار....

avatar

این گزارش واقعا خوبه ممنون سیده الیسا هاشمی 💖💖💟💟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۹

13 ساله کلاس چهارم ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۰۸

😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۴۵

😐😐😐😐 کلاس چهارمی واقعا؟😐😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۱

۲۱ساله کلاس پنجم؟😬😑

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۳

برعکس این وقایع باید نشر شود تا همه حواسشونو جمع کنن و به عزیزترین کسشون اعتماد نکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۲۷

سلام .یه نگاه به تیتر خودتون بندازید که همه ی ایراداتی که شمردید و وارد هم هست رو داره.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۲۸

دقیقا..بیگ لایک

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۲۸

حساس نشو

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۳۱

اینها همش از بی تدبیری مسئولان است. وقتی توی کشورهای غربی یک اتفاقی مشابه این میفته چندین با توی اخبار میگه. انگار این یک شکست برای طرف مقابل است. به جای این کار باید به فکر جامعه خودمون باشیم و فرهنگ کشور خودمون را بالا ببریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۳۷

احسنت خدا خیرت بده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۶

خدایی این بدر مدر مریضن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۳

من که اصلا قبول ندارم چنین جریانی حقیقت داشته باشدو جریان خیلی مشکوک میزنه یعنی اینا دونفرو قبلا تیکه تیکه کردن وآب ازآب تکون نخورده پس قانون کجاست وما کجاییم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۳۹

باور خیلی سخته مردم ما خیلی خوبن نمیدونم چرا دنیا داره اینجوری میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۴۳

یعنی باور کنیم که پدر و مادرش کشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۲۳

این چی میگه 😶😶😶😶😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۳۴

وقتی خودشون اعتراف کردن جای برای دروغ نداره...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۴۵

حرفهات درحدی نیست که بخوام نظر بدم ..کلا نظرت غلطه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۰

سلام باید مجازات سختی داشته باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۰

با با شوخی میکنند همه میدونند استثاء این چیزا جدی نگیرید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۰۷

دنیا هنوز سرجاشه این آدماش که تغییر کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۳

واقعا چی بگم دنیا داره مارو به کجا میکشونه؟؟؟؟؟ این چ وضعیه آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۶

خیر اینها استثنانیستند امثال این نوع پدر مادران زیادند فقط هر کسی جرات وجسارت وتا به این حد خوی وحشیگری مثل اینان نداشته فقط ازاین نظر شاید استثنا باشند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۰۳

حالا کلا منظورت چی بود ما خوبیم اونا خوبند یا تو خوبی اینها خوبند یا فرهیختگی بوده چون ایسنا بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۵۰

لعنتی😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۱۸

لالا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۲۲

درود بر شرف نویسنده این متن عالی .....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۲۵

منم یک مادرم مادری که ازدست فرزندناخلفش بستوه امده ام ولی حتی فکرش رابه ذهنم راه ندادم بااینکه من چهارفرزندم را بدون پدربزرگ کردم ولی کشتن این هم به این طریق خدانکندمگریک ذهن بیمار

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۳۳

واقعا زیبا بود و ارزشمند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۴۲

بسیار عالی همه مثل هم نیستند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۳۴

متنی بسیار درست کامل و جامع واقعا از خوندنش به عنوان یه مادر لذت بردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۳۵

اولادباید خودش دورست کنه دنبال خلاف نره پدرمادراذیت نکنه شایدعاقبت به اینجا بکشد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۱۵

خجالت بکش یعنی باید بچه شان را بکشند اصلا بچه که ماله پدر و مادر نیست ماله دولته ما باید بچه بیاوریم و تحویل دولت و جامعه بدهیم مالک آنها نیستیم حتما خودت هم نفر بعدی هستی که میخوای اینکار و کنی که حمایت میکنی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۵۸

😐😶

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۵:۱۵

بله دنیای خیلی بدی.توی یکی از شهرهای ایران هم فرزندی پدرخودرابابنزین آتش زدآن هم وقتی که پدر خواب بود.بسیاروحشت ناک این واقعیت ها..

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۳۱

مگه بچه ها خواستن بدنیا بیان که پدر و مادر عذاب بکشن از دستشون همون اول بچه بدنیا نمیوردن تا به جاهای بد نکشه بنظر من باید با این کارشون اعدام شن😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۳۵

ول کن تو هم جدی گرفتی.خب مردم سرگرمی ندارن باهم شوخی میکنن برای خودشون.تو هم بیکاری نشستی و فلسفه میبافی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۳۹

اونها که به کسی چیزی نگفتن اینها رفتن پیداشون کردن و جامعه را متشنج کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۳۹

😨😧😳

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۴۵

بسیار عالی سپاسگزارم از شما بله همه ی پدرومادرها مثل هم نیستند من خودم به عنوان یه مادر اگه روزگاری فرزندم به مشکلی خدایی نکرده برخورد کنه تا پای جونم همراهیش میکنم پس توروخدا عشق ومحبت پدرومادرها رو زیر سوال وطنز وشوخی نبرید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۴۶

پدر مادر عزیز ترین موجودات خدا هستند،بخصوص برا خانمای که ازدواج کردن و ازشون دورن،تو این دنیا بجز خونه ی بابام هیییییچ جا نتونسته و نمیتونه ارومم کنه،در حدی نیستیم به این دو موجود مقدس شوخی نابجا کنیم،حدتون رو بدونید بچه ها،خدا سایه هیچ پدر مادری رو از سر اولادشون کم نکنه،بخصوص پدرمادر خودم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۴۷

همه پدر ومادرها عشقند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۴۷

بسیارعالی بود ممنون ازتوضیح بجاتون .....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۴۹

بسیارعالی👍👍👍

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۴۹

کاش خبرنگاران عزیز به عواقب آن فکر می کردن کمتر می نوشتند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۵۳

پسر من میگه مامان دیگه اذیتت نمیکنم واقعا می‌ترسه ازم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۶

😂🤣😅

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۵۵

احسنت . شدیدا موافقم. مادری هستم ۴۲ سال دارای دو فرزند ۲۲ و ۱۲ ساله.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۰۳

آنکه سخیف ترین گفته های این جنایتکاران را پوشش داده شما خبرنگاران هستید. خبرگزاری ها نقل ادعاهای پوچ دو بیمار روانی را وسیله افزایش بازدید خود کرده اند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۱۹

دمت گرم آفرین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۲۵

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۳۰

دقیقا.سرکاریم کلاً

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۰

موافقم.. اصلااا نباید اراجیف این دوتا روانی رو باز نشر کرد مقصر همین سایتا هستن واس بازدید بیشتر.. اینا واس در رفتن از حکم قضایی پناه بردن به اراجیف گفتن و ذهن همه رو خراب کردن ..نباید خبرنگارا و سایتا حرفهای متهم رو نشر بدن ..اخه این روانی قاتله نژادپرست بی رحم کجاش میخوره خدا و پیامبر بشناسه..مگه داعشی باشه و مث اونا رفتار کنه والا فرزند هرچقدررررممم باعث اذیت ادم باشه نهایتش اینه از خونه بیرونش کنه و بگه از ارث محرومی و دیگه فرزندی ندارم ..نه اینکه بیاد سلاخیش کنه!!! این فقط در ذهن بیمار میاد اینکارا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۰۵

مقصر خانواده خرمدین نیستن ...مقصر دست های پشت پرده است که که این خبر رو بااین حجم از فشار روانی ودر ابعاد مختلف رسانه ای کردن...تاباروح وروان مرم بیچاره بازی کنن...بابا مردم خودشون کم بدبختی دارن ..از گرونی ووضع اقتصادی گرفته تا کرونا...کاملا واضحه که از عمد این خبر رو رسانه ای کردن.

avatar

بله منم موافقم همه از پدر و مادر ها ترسیده شدند درحالی که این درست نیست و هر پدر ، مادر یک جور رفتار و متفاوت هستند اگر این پدر و مادر بابک. را مثله کردند دلیلی نمیشود که والدین هم ما را بکشند یا مثله کنند!!!...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۱۷

جاکش حرومی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۰۵

موافقت شدید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۰۵

اینقدر بیخودی نظریه پردازی نکنید . هر کسی به جای این پدر و مادر بودند همین کاررو می‌کردند. آفرین به غیرتشون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۱۹

امیدوارم یک همچنین ادمهایی جلوی راهت سبز بشن تا بفهمی چه شرایطی تو زندگی ایجاد میشود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۸

امیدوارم ک تو هم شرایط اون فرزندان رو درک ‌کنی اقا علی تا ببینیم واکنش خودت چیه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۳۹

خیلی از بچه ها بد هستن اعتیاد دارن فساد اخلاقی دارن اما پدر و مادر به فکر کشتنشون نمی افتن بلکه سعی میکنن به راه راست بیاورندشون حالا در مورد این پدر و مادر که حرف و حدیث زیاده اگه فقط همین پسرشون میکشتن خوب میگفتیم شاید خیلی اذیتشون میکرده پس دخترشون چی اونکه دیگه توانایی اذیت پدر و مادر نداشته بالفرض هم که خیلی بچه بد باشه میتونی از طریق قانون جلوی مزاحمتهاش رو بگیری گفتن میخواستیم ابرومون نره الان مثلا چی شد ابروتون حفظ شد اصلا من که شک دارم اینا شاید به دلایل دیگه ای فرزندانشون کشتن شاید عقاید شیطان پرستی داشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۱۲

این جور حرفا از هرچیزی ترسناکتره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۳۰

لابد تو هم لنگه ی همین بابایی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۵۴

خداشفات بده علی آقا همه یه حقی دارن چه پدرومادر چه فرزنداما دلیل نمیشه چنین رفتاروحشیانه ای ازخودشون نشون بدن واقعا از انسانیت به دورهستن بعضی ها

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۸:۴۴

پس تو هم یه دیوونه ای هستی مثل اینا و مشکل روانی داری علی آقا بدترین بچه را هم نباید سلاخی کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۰۶

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۰۶

وقتی یه پدر و مادر با بچه های خودشون همچین کاری میکنن،باعث زیر سوال رفتن پدر و مادری خودشون میشه،پس در هر صورت در و مادر ها خودشون مقصر اصلی هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۰۳

👌👌👌🌹

avatar

نه تنها عزت و احترام پدرو مادر ای ایرانی رو زیر سوال بردن بلکه الان تمام دنیا فکر میکنم ایرانیها وحشی و آدمخواران . آبروی مردم نجیب رو بردن .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۱۳

ولی چگونه پدر مادر دلشون میاد بچشونا تیکه تیکه کنن، لااقل آدم غریبه هم نبودن که😐

avatar

باید این دو نفر به بد ترین مجازات برسند این ظالمان همه را ترسیده کردند من خودم دیشب همش کاووس می دیدم آخه این چه کاری بود که با. بابک و بقیه خانواده تون کردید عقلا پشت سر مُرده این قدر دروغ نگید این چه حرفایه که درباره بابک و خواهرش میزنین شک نکنید ایران و اکبر خرمدین دروغ میگویند و همه حرف هایشان دروغ است . واقعا متاسفم من فکرم مشغول شده و همش کاووس می بینم من از حقم نمی گذرم و برای این خانم و آقا بدترین مجازات را میخواهم روحت شاد و یادت گرامی بابک عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۷

کابوس عزیزم😉 نگران نباش اینا مشکل روانی داشتن جنون داشتن هیچ پدر ومادری بد بچشو که نمیخادهیچ هیچوقتم راضی به مرگشون نیست....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۱۸

پدرومادرخرمدین مریض روانی بودندکه این کارهاراانجام دادن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۱۹

آدم تو این دنیا هیچ کس به دردش نمی خوره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۲۲

چرا فکر میکنید همه پدر مادرها مهربان و از خود گذشته اند، چرا پدر من با وضع خوب منو سر شکسته کرد و ریالی بمن جهاز نداد، یک بار ما رو پذیرا نبود.مادری سنگدل که به رفتار پدرم ضجه میزاشت، هستن امثال این پدر مادرها فقط آدم نکشتت ند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۴۶

نه هیچ وقت این حرف رو در مورد پدر و مادرتون نزنید حتما دلیل خاصی برای کارشون داشتن باید یه طرفه قضاوت نکرد و پای صحبت اونها هم نشست تا وقتی که ادم بچه دار نمیشه درک نمیکنه چرا پدر و مادرها بعضی کارها رو انجام میدن ولی وقتی خودمون پدر یا مادر میشیم و بچهها بزرگ میشن تازه متوجه میشیم اونا حق دارن نگران ما بشن شما هم به دیدنشون برید و خرده به دل نگیرید و بهشون احترام بگزارید مطمئن باشید شما الگوی بچههاتون هستید پس به پدر و مادرتون احترام بزارید تا بچههاتون بهتون احترام بزارن مطمئن باشید خداوند ناظر و شاهد اعمال ماست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۲۲

من خودم یه جوون ۱۷ ساله هستم از نظر من اشتباه بزرگ تر از خرمدین کار رسانه بود که این خبرارو پخش کرد و همه چیزو زیر سوال برد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۲۷

باید زودتر اعدام بشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۳۴

چندسال پیش تومحل ما یه پدر سر دودختر ۵و ۳ ساله خودش روبرید ..چندسال زندان بود الانم راست راست واسه خودش میگرده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۲۹

بعد از خداوند بزرگ عشق فقط پدر و مادر

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۳۱

نمیشه برای کشتن فرزندانشان قضاوت کرد چون موضوع معلوم نیست چی بوده، ولی خیلی دوست دارم حکم پدر مادر رو بفهمم قاضی چی میده،

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۳۲

هر اشتباهی صورت بگیره حتی بدترین نوع، کسی حق نداره جان یک انسان رو بگیره. مگر در شرایط قصاص

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۳۲

سلام به نظر من پلیس آگاهی هم کوتاهی کرده است در صورت تحقیق بیشتر روی قتل‌های قبلی این دوتا روانی الان شاهد این آبرو ریزی جهانی نبودیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۴۴

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۱

من ازشمانویسنده محترم میپرسم چراهشت سال پیش مرگ دخترودامادخرمدین رسانه ای نشد؟پلیس ماکه ادعای بزرگی داردچراهشت سال پیش کشته شدن دونفررانفهمیدن؟وچراالان رسانه ای شده؟لطف کنیدجواب درست بدیدممنون میشم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۴

دقیقا معلوم نیست منظورتون از نوشتن این چیزا چیه یعنی میخوایید کار اون پدر مادر رو توجیه کنید وافکار رو ببرید به سمت فرزندانی که والدینشون روازارمیدن؟؟ در هرصورت کارشناسانه ننوشتید اعمال غیر اخلاقی چه از والدین سر بزنه چه فرزندان زشته و ناپسند فضای مجازی هم بهانه نکنید الان فضای مجازی همه جای دنیا هست فرهنگ استفاده ازاون رو باید اموزش بدن..... به هر حال یه چیزایی مینویسید که فقط میشه گفت هوووف

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۴

انتقاد به رفتار این قاتلها شد پدر و مادر هراسی؟؟؟ چرا همش سعی دارید قاتلان را تبریه کتید انتقادها به دلیل همین رفتار پدر و مادر مظلومی شماهاست... چقدر دیگه باید فرزند کشی بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۷

یک پدر و مادر سالم و عاقل هیچوت فرزند خودشون رو به قتل نمی‌رسانند و سعی میکنن منطقی رفتار کنند. این پدر مادر هم مشخصه که روان پریش هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۷

سلام باید اینجا کارشناسان بزه اجتماعی مسئله را رصد کنند وتنها به یک بعد قضیه یعنی قتل نگاه نکنند از کنار این جنایت در حد یک پرونده به راحتی نمیشه گذشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۵۷

ننه باباش شک نکن😂😂😂🤣🤣🤣🤣

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۸

خاشقچی رو کی کشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۵۸

ننه باباش کشتنش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۰۰

یک مقاله ای نوشتید جهت جلب توجه بیشتر بود همین . انگار عقده خودکم بینی دارید . انگار میخواید یه جوری دیده بشید .انگار میخواید مشتری بیشتری برای خبرگزاری جمع کنید . جمع کنید بابا این بساط رو تا حالا چند تا جوان خوب توسط والدینشون سلاخی شدند که اینقدر آتیش بیار معرکه شدید .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۰۱

بنده خودم پدر هستم مگه میشه نمیتونم ی پشت دستی به فرزندم بزنم خدا شاهده ب خاطر شرایت اقتصادی ۳ساله برای خودم ی لباس خیلی معمولی نتونستم بخرم از خودم میزنم برای بچه‌ها حالا یکی اینجوری جنایت کرده بهتره احترام پدر مادر های که برای فرزندان خودشون جون میدن نگهداریم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۰۳

سلام به همگی من که شک دارم به این قتل وحشتناک

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۰۷

سلام بچه هایی که این فاجعه رو به طنز گرفتن فکر کنم تعداد پدر ومادرانی هم که بدست بچه هاشون به قتل رسیدن کم نیست ،فقط ایمان به خدا وانسانینه که میتونه عاقبت آدمارو نجات بده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۵

جانم فدای پدر و مادر

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۱۸

پدر و مادری نازنین و دلسوزمون رو مقایسه نکنیم با این دو جانور سرمایه های ما قابل قیاس نیسن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۲۴

واقعا در بهت و ناباوری هستیم دیروز تو تاکسی بودم یه خانم چهل و پنج شش ساله میگفت پسری دارم خیلی اذیتم میکنه شاید منم بکشمش اول فکر کردم شوخی میکنه خندیدم دیدم خیلی جدیه پسر هفده ساله که عاشق شده خیلی باهاش صحبت کردم مشاوره ببره خودش مشاوره بره نمیدونم چی کار میکنه امیدوارم تصمیم عاقلانه بگیره این پدر ومادر الگوی بدی برای پدر مادران دیگه شدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۲۷

سلام.من خودم مادرم.بخدایه داد بزنم.سرپسرم.شب وقتی خوابیداونقدرگریه میکنم برای.توخواب بویش میکنم.حلالیت می‌طلبم.ازش تاخسته بشم..بقول داداشم.به مامانم میگه بخدادیگه اذیتت نمیکنم.منو خورشتی قاچ نکن.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۲۲

اینا همش مشکل تربیتیه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۲۹

به نظرمن باورکردنی نیست واصلا امکان نداره زمان همه چیزو روشن میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۳۴

به کجا چنین شتابان؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۳۵

سلام دوستان، جنایت بزرگ، نه خیلی بزرگ بوده، حتی این پتانسیل رو داره که توجهات منفی دنیا رو به فرهنگ و تمدن و خانواده ایران وایرانی معطوف کنه، ولی مساله اینه که آزمایش روانی اونا سالم بوده، پس روانی نبودن، حالا باید از دید و نگاه و روان و روح اونا مساله رو کاوید، جون نمیشه بگیم ما بابک رو از پدر و مادرش بیشتر دوست داریم، به هرحال، خدا انشالله عاقبت همه رو ختم بخیر گنه انشالله، یا علی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۳۵

دهه ۵۰ یه نسل سوخته ازکودکی مظلوم بود تنبیه بدنی توسط معلمها ودر مادر جنگ کمبود موادتغذیه کمبود اامکانات رفاهی بزرگ شدن وموردظلم اجتماع وپدر مادر قرار گرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۱

به نظر من هیچوقت اتفاق ب این بزرگی نمیتونه بدون دلیل رخ بده مگر اینکه از قبل بحث های زیادی به صورت مداوم بوده که همچین تصمیمی گرفتن ولی در هر حال نباید همچین کاری میکردن هم والدین نسبت ب فرزند و هم فرزند نسبت ب والدین چجور ادم میتونه اینکار رو بکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۰

من خودم یک مادرم دخترم بخاطر مال به من گفت سرت وازبدن جدا میکنم اینا طنز نیستن شاید برعکسشم اتفاق بیفته شوهرم ۱۵ ساله فوت کرده من اون موقه ۳۷ سلم بود که چند سال بعد ازدواج کردم که از تنهایی دربیام چون ۳ فرزندم بدون اجازه ازدواج کردن نوبت به رسید آبروی منو بردن وتهدیم کردن حالا دیگه افسرده وغمگینم اینم از شانس من

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۷

اصلاحرفتون درست نیست کدوم پدرومادربچه خودشومیکشه ؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۰

جامعه ای که ارزش و جایگاه معلم را با خاک یکسان کرده، باید هم امروز نگران مقوله خانواده و والدین و فرزند باشه، والدین کشی، فرزند کشی از زمانی باب شد که ارزش معلم با کمک رسانه ملی باخاک یکسان شد، بماند که اتفاقاتی که در مدارس برای معلم ها رخ می‌دهد از طرف دانش آموز و والدین چندین برابر گزارشات رسانه بر علیه معلم است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۷

گل گفتی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۲

وای حتما رعایت می کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۷

یعنی چی چون کم است اصلا وجود ندارد ☹☹☹ مثل این می مونه چون ار بقیه درد ها خبری نداریم در جامعه صحبت نکنن راجبش...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۸

باسلام نگارنده بسیار منطقی به قضیه نگریسته واقعا نمی توان بدون اطلاع درمورد افراد قضاوت کرد. استثنائات هرگز این گونه عام نمی شوند.هروجدان پاکی به ان اذعان دارد و هرگز نمی توان زحمات والدین فداکار ورنج کشیده مان راجبران کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۸

به نکته مهم وتامل برانگیزی اشاره گردید. پدرومادر ارکان و ستون خانواده هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۹

سلام به نظرم تا کامل مشخص نیست قضیه از چه قرار بوده هیچ گونه قضاوتی نباید صورت بگیرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۴۹

فکر کردم تیتر میگه اینا پدر و مادرشان رو هم کشتن. تیتر جالبی ننوشتید.وای از روزی که زشتی گناه از بین بره.با گفتن گناه و جار زدن آن زشتی گناه از بین می‌ره. زبون مردگان خشکه و زبون ما ...فقط خدا می داند در این اوقات فقط بهتره بگیم الله اعلم.الله اعلم.فقط خدا میداند و اوقاضیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۲

به یاد خدا. از نظرات روانشناس محترم خیلی بهره بردم واقعا این چند روز به خودم نهیب میدادم که چرا بابک مرد چرا پدر ومادرش اینقدر بی انصاف ولی اکنون آرام گرفتم چرا که ولی آزاری بیشتراست. تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۸

کی گفته تو نظر بدی مهتاب حالا تورا خدا بیا نظر بد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۹

ناز بشم خودم که از بچگی مامان بابام آنقدر دوسم داشتن ک وقتی قهر میکردم تا آشتی نمیدادن با خودشون، ول کن نبودن ،خدایا شکرت محبت بجا و زیاد دیدم ..

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۷

.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۱۱

خدا پدر ومادر همتونو حفظ کنه تو رو خدا اینا بیمار بوده اند ربطی به پدر و مادرای دیگه نداره حاضرم جانم را فدای پدر و مادرم و فرزندانم بکنم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۹

اینقدر جنایت شده این چیزی نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۲

من که به مامانم توهین نمیکنم و اونم نمیکنه به بابامم همینطور دشمنی هم باهم نداریم خدارو شکر بابک خرمدین نبودم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۳

بنظر اینجانب.کل ماجرا یه سناریوی از پیش تعیین شده است....از واقعیت بدوره.ولله اعلم.....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۴

حتی اگر با چشم خودم ببینم نمیتونم باور کنم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۰۴

به نظر من پدرو مادر ها هیچوقت با فرزندانشان اینگونه نمی کنند و این پدرو مادر صد درصد روانی هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۳

من ۵۰ سالمه دوتادختردارم یکیشون ازدواج کرده دومی کنکوری.شوهرم شدیدااعتیادداره من تنهام بارنج زیادبچه هاموبزرگ کردم به قول معروف ازگل بالاتربهشون نگفتم.اماآرزوبه دلم مونداونام منودرک کنن بخدادارم کورمیشم امااهمیتی نمیدن.ولی بازم ازشون راضیم همیشه براشون دعامیکنم ازخدامیخوام خارتوپاشون نره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۴

پرونده روانپزشکی اجرای صحیح نشده ابعاد بسیار عجولانه رسانه ای شده و بایستی گروه روانشناسان و جامعه شناسان و گروه قضات حرفه ای و وکلای بسیار ماهر و هیئتی از فقهای حوزه علمیه قم به موضوع ورود کارشناسی داشته باشند و ریشه یابی موضوع عملی شود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۴

سلام هیچ کاری بدون دلیل نیست و هیچ پدرمادری حاظرب اینجورکاری دست نمیزندحتا توبگوبچه دیوانه یامتعاد باشه من این جورچیزیای قبول ندارم الکی هم فلسفه درست نکنیدخواهشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۳۵

من یک مادرم با۲فرزنددختر۱۷ساله و۴ساله همسرم ازازدواج قبلی۴فرزندداره هیچ وقت ندیدم شوهرم به بچه هاش محبت آنچنانی کنه یادلش شوربچه هاش بزنه حتی سربچه۴ساله ام دادمیزنه ونفرین میکنه وقتی این چیزارومیبینم دلم میشکنه واشک میریزم ازوقتی داستان این پدرومادرجانی وخواندم دیگربه شوهرم هیچ اعتمادی ندارم خدایابه دادفرزندان مظلوم برس خدایاپناه بچه های بدسرپرست باش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۲۲

ناشناس محترم همه یکی نیستند ، هر کسی نمیتونه جنایت کنه ، اینقدر به هم بدبین نباشید ، قدر یکدیگر رو بدونید.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۴۲

هر سال ده ها یا صدها و یا حتی هزاران پدر و مادر زندگیشون رو فدای فرزنداشون میکنن و هیچ گذارشی در این باره پخش نمیشه... این که از بین ۸۵ میلیون نفر یه خونواده خوددرگیری داشتن و ملت این همه بزرگش کردن فقط نشانه کمبود در این جامعه اس

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۳

ماجرای خرمدین به این خاطر، مورد توجه قرار گرفته، چون از والدین، این همه توحش انتظار نمیره. فداکاری پدر و مادر ها امری عادی و باور پذیر است، اما بی رحمی و فرزند کشی برای مردم با عاطفه ی ما غیر قابل قبول است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۵۳

چی شد حالا فهمیدید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۵۰

درقدیم یک حاکم به یه پسر میگه برو قلب مادرت رو بیار درقبال. پول خیلی زیاد. پسره فریب میخوره ومادرشو میکشه ودرراه که قلب مادر رو میبرد. زمین میخوره. ازقلب بی جان مادرش صدا میاد ومیگه مادر طوریت که نشد فرزندم. اصلا قابل باور نیست. مگر جنون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۱:۵۸

پدر و مادر به هر بدی که‌ باشن راضی نیستند یک خار تو پای بچه ها شون بره چه بلایی سر این دوتا آوردن که راضی به کشتن بچه‌ها ‌شون شدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۰

این چرت و پرتا چیه نوشتی همش چرت خیلی بیکار بودی بنظرم نشستی اینارو جمله بندی کردی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۰

سلام به نظر من همانطور که خیلی چیزها رو در جامعه مطرح نمیکنن تا قبح موضوع از بین نرود این اتفاق هم نباید عنوان میشد و حالا که بیان شده باید به شدت با این اشخاص برخورد بشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۲

قطعاً باید مجازات بشند ولی آیا کدامیک در زندگی خصوصی آنها بودیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۴

به نظرمن سقط جنین دست کمی ازاین قضیه نداره میدونیدسالیانه چندتا سقط جنین اتفاق میوفته به نظرمن بچه بچه است فرقی نداره چه داخل شکم چه به سن بابک بیچاره پس هممون باید مراقب باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۳

آفرین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۵

شایدچون همیشه پدرو مادرامون برامون قدیسه بودن تکیه گاه .مهربونترین ادمایی ک تاحالا دیدیم .الان ی جایی دیدیم یپدر و مادر اینجوری بچه هاشون ک رو تیکه تیکه کردن برامون بیشتر غیر قابل باور.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۳۰

تو اهواز هم همچین اتفاقی افتاده اما رسانه ای نشد پدری پسر متاهل و ۳۶ ساله خودشه با همدستی پسر دیگرش در حد مرگ کتک زد بعد کمرشو با چاقو باز کرد و آخر آتشش زد کم نیستن این اتفاقات اما بعضیا رسانه ای نشدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۵

خواهر مرحوم چنان از آبروی خانواده اش حرف میزنه چه آبرویی پدرت ۳ تا قتل انجام داده جای هیچ دفاعی نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۵

اگه یه ادم مذهبی بود تا الان سلبریتی ها شورش کرده بودن .این یه فاجعه بزرگ هست .کجان همکاران غیور مرحوم بابک

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۷

آخه ایناپدرومادر بودن نه فرزند مقوله محبت پدرومادر را بسیار دیده وشنیده ایم خیلی روحیه حیوانی وشیطانی میخواد که انسانی این کاررا بکند من که هنوز باور نکردم وفکر میکنم درمریخ اتفاق افتاده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۹

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۰۹

بچه های امروزی واقعا سر کش هستن اصلا به خوب و بد کارهاشون عمیق فک نمیکنن .ربطی به تربیت و خانواده به خدا نداره بچه ها خودشون برا خودشون یه کشور مستقل شدن نمیدونم چرا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۱۱

گفتگو از مرگ انسانیت است

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۱۲

من خودم مادرهستم خداراشکر فرزندان خوبی دارم اما هیچ پدر و مادری برداشتن فرزندان ناسپاس هرگز چنین کاری نمیکنن ،فقط مشکل روانی باعث چنین اتفاق تلخی میشه،امیدوارم دادگاه این دونفر را به اعدام محکوم کنن،

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۱۲

توروخدا همینجوری هم رابطه پدرومادرها با بچه ها خوب نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۱۴

دارم میرم خونه بابام مهمانی اگر تا یازده شب از من خبری نشد به پلیس اطلاع بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۱۷

با سلام صدا و سیما بجای پنهانکاری باید خبر را کاملا با جزئیات اعلام کند و بعد از ان به همراه اساتید خبره علت وراههای پیشگیری و احتمالا درمان انرا به بحث بزاره تا همگان ببینند و بدانند چه کنند نه اینکه مخفی کاری اخه صدا و سیمای بی تدبیر در این قرن والا نوبره فقط از اتفاقات امریکا و غرب بگویید تا ایران را ویرانتر کند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۰۷

آره واقعا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۱۸

عزیزان این اتفاقات وتمام موارد اینچنین همه از طرف شیطان درون وشیطان بیرون است وفقط با داشتن مذهب و خداپرستی این اتفاقات ازبین میرود وانسان به ارامش میرسد شما درتمام خانوادهای مذهبی وزنان محجبه ببینید توصدتا یک نمونه از این اتفاقات نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۰۴

حرف شما هم درسته کسی به خدا باور داشته باشه اینکارو نمیکنه،اما اصلا ربطی نداره این روان و ذات یکنفر اینجوری میشه ،حالا چه مذهبی چه هرجوری

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۲

واقعا بعضی پدرمادرها بدند مثلا من خانواده هام از نظر روحی ۸ ساله من رو رسما کشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۳

خدا قوت واقعا بجا بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۵

هیچ پدر مادری که نان حلال خانه آ‌وده باشد حاضر نیست موی از سر فرزنش کم شوداینا مشکل داشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۳۲

آره همه پدر مادر ها نمی خواهم یک تار موی فرزندانشان کم شود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۶

مقصراصلی جامعه، گرونی.تورمهای شدید،چشم وهم چشمی های زاید،خواستنی های اضافه،عدم ثبات بازاز هست تاوقتی اعصاب مردم اززن ومردوبچه وبزرگ درگیراین مسائل هست قتل وغارت وجنایت ودزدی وهزاران کوفت وزهرمار دیگه هم هست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۶

خو ب که چی‌ میخوای این قباحت و فجایع رو ماله کشی کنی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۶

ممنون ازین که مقذس نگه داشتن حرمت پدران و مادران ایران عزیز را یادآوری کردید اما لطفا از دیدگاه روانشناسی نیز در نقاله های بعدی خود به این مهم بپردلزید که قطعا هیچ پدرو مادری ممکن نیست دست به چنین جنایتی بزنند، مگر آنکه سالها دچار اختلالات شخصیتی پنهان و بیمغریهایی مثل دوقطبی بودن شخصیتی و غیره باشند بخصوص مادر خرمدین که قطعا با سالها زندگی کردن در کنار اکبرروانپریش، خاین رن بیچاره هم گرفتار بیماری و ترس بیش از حد از برملا کردن این جنایات وبا پنهانکاری به این جانور، میدان داده است! سپاس

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۷

لطفا دادگاه این دو نفر رو جلسه به جلسه مستقیم پخش کنید زنده.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۱۸

چشم امری دیگه باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۷

دارید با زبون بی زبونی حمایتشون میکنید دیگه😶😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۹

بدنبال عیب رفتی عاقبت معیوبی زشت و زیبا مکمل همند کارماقضاوت نیست ازین حادثه عبرت بگیریم.زیبایی های زندگی بما انرژی میدهد فراموش کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۳۱

کاشکی به جای سرزنش جوان ها قضیه را باز تر میکردی واز حالت شعار دادن خارج میشدی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۳۱

واقعا انتظار دارین با این وضع مملکت بشینیم تفکر کنیم؟ من خودم به شخصه خوشم اومد که شوخی می کنن بعد شوخی کردن اینا به شما چه ربطی داره انقدر زود فشاری مشیین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۳۵

حرف مفت میزنی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۳۹

سه تا بچه دارم و مشکل افسردگی دارم از روزی این خبر روشنیدم حالم خیلی بد شده دوس دارم بمیرم اینارو هرچه سریعتر اعدام کنین تا درس عبرت سایرین شود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۲۵

اعدام در ملاعام تنها راه برای مجازات این قاتلان سنگدل داعش پیش اینا باید درس پس بده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۰

ممنونم از زاویه خوبی نگاه نمودید..البته قتل فیزیکی بسیار خشن و غیر قابل تصور ی بود این ماجرای اخیر ولی دقیقا چه بسیار پدر مادرهایی که بدلایل گوناگون از جمله نداشتن اطلاعات و فرهنگ نرمال ..ناخودآگاه و همچنین خاطرات وتحربیات نورثی ژنتیکی وو بسیار دلایل ریز و درشت دیگه ،روح و سلامت فردی فرزند خود را در طی زندگی هزاران بار میکشند..و درمان و جلوی این مرگ و میر را چگونه میشود متوقف کرد :؟:چه باید کرد؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۲

کاش خبر تا اخر روشن شدن پخش نمیشد وکاش خبر رو مبتذل نمیکردند بخاطر کاسبی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۴

تشکر عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۴

با یک نگاه کوتاه در یکسال گذشته خواهید دید که کم فرزندانی نبودند که به دست خانواده به قتل رسیدند پس دم از کم بودن نزنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۹

مواقم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۵

سلام وای دیگه بسته هیچ پدرمادری راضی نمیشه از دماغ بچش خون بیاد آقای خرمدین وهمسرشون جنون دارن یا از جای دیگه ایناتهدید شدن تابچه هاشونو کشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۶

خدا به دادمون برسه داریم به کجا میریم با این وضعِ اقتصادی و گرونی هیچ جای دلخوشی برای مردم نذاشتن حالا هم با این اخبار تلخ و ناخوشایند بیشتر جامعه رو غمگین میکنن احساس میکنم خدا به حال خودمون ولمون کرده خدا جوونم خودت ب جامعه مون شادی بده انگیزه ی برای ادامه ی زندگی که فقط یکبار تجربه ش میکنیم ✌🌏

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۵۱

والدین مشکل دار در جامعه ما کم نیست حالا به درجات کمتر اگر والدین ازاری هم هست به دلیل فشار بر فرزندان و اسیب زدن به انها در دوران کودکی و نوجوانی بوده وقت ان رسیده که قوانین سختگیرانه تری داشته باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۰۳

خدایا روح روان ما بیمار شده چه جور دلت اومد جگر گوشه ی خودت رو سر ببری واو را قطعه قطعه کنی مگه نمیگن مادرها بخشنده هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۵۹

با سلام از زاویه خوب .جالبی به موضوع پرداخته شد ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۱۵

خدایا ظهور مهدی فاطمه رو نزدیکتر کن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۰۹

رسانه ها و خبرنگاران بعضا بدترین جلادها هستند هر مطلبی رو قبل از مشخص شدن حقیقت نشر میدن و قبح خبر و حرمت بقیه اعضاء خانواده که بیگناه وشوکه هستن رو هم درنظر نمیگیرن...واقعا اونا چطور میخوان توی جامعه به زندگی ادامه بدن؟؟خودتونو بذارید جای افشین آزیتا خرمدین😔😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۲۲

آقا دلیل کشتن شیشه ای بودن پدرومادر بابکه توهم زدن بچشونو مرغ دیدن وکشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۶:۲۳

هموطنای عزیزم فقط دعا کنید هیچ کسی از یاد خدا غافل نباشه ک شیطون اینقد راحت بتونه تو زندگیش موش بدونه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۱۰

شعر و ور نوشتی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۱۱

واقعا برام خیلی عجیبه که پدر و مادر این همه زحمت بچشون رو می کشن بعد می کشنش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۲۷

بنظرم اینا تعادل روحی ندارن باید مجازات بشن ..کسی که ب بچه ی خودش رحم نکرد در جامعه رهاش کنن چ بلای سر مردم میارن ..خیلی خطرناکن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۸

باور نکن ساختگی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۳۶

به نظر من این اتفاق نباید رسانه ای میشد.احساس میکنم این اتفاق به خیلی ها جرات داد. ولی خیلی خوبه که نویسنده از دید دیگه ای به موضوع نگاه کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۳۷

من واقعا برا خودم متاسفم که دارم تو این کشور و این جهان زندگی میکنم... 😔😔😔☹️

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۰۱

فقط خدا وبشناسیم وایمان به خدا فقط خدا خدا خدا...آرامش وبس الابذکرالله تطمعن القلوب ..عزیزان صلوات بفرستید ذهنتونو از هرچی بدی دور کنید تا آرامش داشته باشید...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۵

من دست پدر ومادرم را همیشه می بوسم سعی می کنم زحمتشان را بکشم.نه مثل انگل سر بارشان باشم..تفریح میبرم مسافرت میبرمشان .عاشقشان هستم چون نگرش مادی ندارم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۲

نظر من. این که جوانها مراقب رفتارخودباشنداین همه مشکل بچه ات بی احترامی کنه مگرادم چقدرجون دارد بچه های الان خیلی حاضرجوابن هستن ولی بی تربیت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۸

من دیشب بچه ام شلوغ بازی درآورد گفتم ببین دفعه دیگه نداره تو غذات دارو میرم یا علی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۰۳

من خودم یه مادرم ازروزی که این حقیقت تلخ راشنیدم هنوز توشوکم چرا به چه علتی یعنی هرکس اشتباه کرد باید کشت اینم به دست پدرومادر به این طرز فجیع

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۵:۵۴

رضی الرب فی رضی الوالد و سخط الرب فی سخط الوالد برین دنبال ترجمش شاید بیشتر قدرشونو بدونیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۰

سلام درک کردنش برای همه سخته اما روزگاره دیگه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۴۹

منکه باور نکردم این کار پدر یا مادر باشه‌.وبه خودم قبولوندم که چنین چیزی ممکن نیست و این یه داستان ساختگی.محال ، محال

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۲۴

سلام من ی پدرم چندسال میشه زنم من ودوفرزندم رها کرد وبی وفایی کرد ولی خودم هم مادربودم وهم پدر خیلی باسختی بچه هام بزرگ کردم ممنون ازشما

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۲۷

بحث بحثه بدرفتاری فرزندباوالدین نیست بحث قتل اگه اولادبدرفتاره ازخونه بندازینش بیرون چراکشتیش اونم تیکه تیکه کردی حالاگفتیم شایدپدرحق داشته چرادخترشوکشت چرادامادشوکشت ایناسوال که بایدجواب قانع کننده پیدابشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۰

فراموش نشد که رومینا اشرفی ریحانه عامری چجوری کشته شدن هیچ کس حتی پدرومادر حق نداره زندگی رو ازکسی سلب کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۲

من یک مادرم ولی چند شب از وحشت خوابم نمیبره تا میخام چشمام رو روی هم میزارم صحنه ی جنایت جلوی چشام میاد و وحشت زده میشم .آغوش پدر و مادر همیشه امن بود ولی متاسفانه حریم امن خانواده زیر سوال رفته .صد رحمت به داعش اینا دیگه کی بودن .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۲

دروغه اینا همش پیامای فضای مجازیه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۴

با سلام اینها بیشتر به جنایتکار شباهت دارند تا پدرومادر پدر و مادر ایرانی خیلی هم محترم هستند و هم با فرهنگ این عذر می خواهم وحشی ها معلوم نیست از کدام قبرستانی پیدا شدند......

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۶

خیلی خوب و جالب بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۹

هرچند بچه خلاف کرده باشه نباید این کارو میکردن این پدر ومادر از نظر روانی مشکل داشتن اگه هم مجازات بشه نه اینطور. بااین کارشون تشنج ایجاد کردن تو جامعه.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۴۳

واقعا پدر و مادر های ایرانی توی این شرایط اقتصادی خیلی زحمتکش هستند . حاضرند هر کاری بکنند تا فرزندان شون در رفاه باشند . قرار نیست به خاطر دو تا آدم روانی و بی رحم جایگاه این عزیزان پایین بیاید . البته شما هم به مسئله مهمی اشاره کردید و نباید گذاشت با یه سری جوک جایگاه آنها پایین بیاید.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۴۷

پدر بزرگ من هم به دخترش تجاوز می کرد و بجه دار هم شد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۴۷

پدر من اگه پاش بیفته شایداز پدر بابک بدتر باشه.خیلی از بچه ها پدر خودشون رو کشتن .چرا کسی چیزی نگفته تا حالا.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۰

فقط دلم میخواد برم تو یه سرزمین دورافتاده که اططرافم هیچ انسانی نبباشه.. اونقد اونجابمونم تا یادم بره دوروبرم چه اتفاقاتی افتاده.....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۱

خب که چی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۲

همونطور که با یک گل بهار نمیشه با رفتار یک پدرو مادر بیمار هم نمیشه زحمات و فداکاری های میلیونها پدر و مادر رو زیر سوال برد. مگه بچه‌های بی وفا ی پدر و مادر دق دهنده کم داریم. اونم پدر و مادر ایرانی که بچه‌ها شون از تخم چشمانشون براشون عزیزترن.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۳

فقط اعدام در ملا عام

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۴

چه قدر دلت پر بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۴

من چون خودم خیلی از پدرومادرم صدمه خوردم و دیدم که چقد قصی القلب هستن یه کم باورمیکنم این قضیه رو حالا به این صورت که چند باراتفاق افتاده وبه روش بسیاربسیار وحشتناک که واقعا حیرت اوره نه ولی خیلی پدرمادرا هستن که فکرمیکنن مالک بچه هاشون هستن درحالی که همه انسان ها مطعلق به خداهستن وپدرومادر یه واسطن که اون ادم به این دنیا بیاد همیشه درباره احترام به پدرومادر وحق پدرومادر گفته شده اما قانونی برای فرزند ازاری نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۵

جز خداوند متعال هیچ کس واقف نیست که واقعیت توی این ماجرا چی بوده... لطفاً کارشناسی نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۶

وقتی رومینا و چندده دختر دیگه به دست پدرانشان که قانونا صاحبانشان بودند کجا بودید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۵۷

بسیار عالی ممنونیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۱

اینها بیمار روانی بودند. نادر هستند. بهتر است فرزندان این را مستمسکی برای محق جلوه دادن تنبلیها و زیاده خواهی های خود در برابر والدین فداکار و زحمتکش قرار ندهند. و رسانه های جمعی باید در این دام نیافتند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۴

نه من نمی‌کنیم چون فرزندان مون حق دارن بهترین اونام این ترس رو به جوانان انتقال دادن خدا لعنت شون کنه آن شاالله

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۴

خوب که چی مثلا میخایین چیوثابت کنید کاش بابک خرمدین هم پدرومادرجنایتکارشوگذاشته بودخانه سالمندان خیلی بهترازاین بودکه این پیره زن وپیره مردروانی وجانی راحت چندنفرومثله کنن وبااعصاب مردم بازی کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۴

اگه بچهاخطاکارباشند مطمئنا ایرادازتربیت پدرومادر،بچه پاک ومعصوم بدنیامیاد دست پدرومادرامانت ،ماوالدین بایدبچهامون خوب تربیت کنیم تقصیربه گردن بچهانندازیم.متاسفام برااین پدرومادرشیطان صفت که آبروی پدرومادرزیرسوال بردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۷

اتفاقا چند وقتیه که شبکه های اونور آبی بر روی قداست زدایی از مفهوم پدرومادر دارن کار میکنن که این قضیه خوب آب به آسیابشون ریخت از نظر من که این ماجرا یه جورایی بوداره ..

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۷

ممنون از نویسنده خیلی خوب بود...این حادثه جز نوادر وخیلی کم اتفاق میفته...بیشتر پدر و مادرها دلسوزفرزندانشون هستن و بهشون توجه میکنن و مراقبشون هستن حمایتشون میکنن..‌این موارد نباید باعث باشه حرمت پدر و مادرها تو شکسته بشه و به جایگاه والای اونا هتک حرما کنیم....دیگه نمیشه با هر چیزی شوخی کرد که...ایت کار باعث حرمت شکنی و عادی شدن این مورد میشه... متاسقانه تو رسانه ها هم با طنز و شوخی دیده شده که پدر یا مادر رو مسخره کردن و این خیلی بد...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۸

خوب الان چیکار کنم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۵۸

واقعا برای مسئولین کشورم متاسفم که با این برنامه های صداوسیما و سلب آزادی در تفریح باعث پدید آوردن روحیه ی افسردگی در هم وطنانمون شدن که با زحمت فرزندان را بزرگ وبی زحمت از بین ببرن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۰۹

حتما و قطعا این زن و شوهر اختلال روانی دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۱

قانون نباید این هارو به چشم یک پدر ویا مادر نگاه کنه چون اینها هستند که اسم تمام پدر و مادرهارو بد کردند ...این ها باید به اشد مجازات یعنی اعدام برسند تا در هیچ جای کشور هیچ کسی نتونه فرزند خودش رو که پاره از وجودش است این گونه فجیع و بی رحمانه بکشند.....این پدر و مادر دو عدد انسان روانی و مجنون هستند که در قاب پدر و مادر آمده اند و مایه ننگ همه پدر مادرها و پدر بزرگ ها هستند ... به امید اینکه روزی پدرش که انگیزه اصلی قتل رو داشته روی چوبه دار ببینیم ....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۱۹

شمابجای شوخی سعی کنید این خبرهاروچاپ نکنیدکه اینفدرروی بچه مون اثرمنفی نذاره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۲۲

من عاشق پدر ومادرم هستم... جاهایی تو زندگی بوده که خودمم از خودم خسته وناامید شده بودم... اما اونا ازم خسته نشدند... خدا همه پدر ومادرها رو حفظشون کنه ومارو قدردان زحماتشون قرار بده🌹🌹

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۲۳

جایگاه والدین انقدر بالا هست که با این حرفا زیر سوال نمی ره این دلیل نمیشه که یه پدر و مادر روانی بچه هاشون کشتن دیگر والدین زیر سوال برن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۲۳

بخش مهمی از علت جنایاتی از این دست و البته بسیاربسیارفرزندانی که نه مثله میشوند و نه میتوانند بدلیل توقعات تمام نشدنی پدر و مادر هیچ‌گاه زندگی عادی داشته باشند فرهنگ ماست از صب تا شب بر سر فرزندان میکوبند در تمام سریال ها تمام کتابها در تمام برنامه های فرهنگی که بابت به دنیا اوردنمان چنان دینبر گردن داریم که انها که ما را به دنیا اورده اند ندارند و اینهمه بر سر فرزند کوبیدن و برایش هزاران هزار وظیفه ایجاد کردن در بعضی پدر و مادران چنان توهمی ایجاد کرده که به خود اجازه میدهند بعلت کوچکترین برداشت خود از جوانان تحت فشار اقتصادی جنسی مدنی و.... انها را تهدید به نفرین به عاق والدین و قتل نمایند ، باید جایی بس کنیم این بدهی تمام نشدنی فرزند به والدین را بدلیل به دنیا اوردنمان

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۲۹

اصطلاح قتل های خانوادگی کاملا شناخته شده و موضوعی است که در سراسر جهان از ابتدای بشریت وجود داشته و دارد. زیاد گنده اش نکنید انگار مرغ و روغن و لبنیات در طول یکسال ۵ مرتبه گران شده که وای وای راه انداخته اید!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۳۰

هرکلامی که باعث بشه حتی لحظهای و به شوخی این وحشی گری عادی جلوه داده بشه خودش یک گناه بزرگه لطفا دقت کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۳۳

من بیشتر نگران اینم که این اقاوخانم عادت کرده باشن به مثله کردن وادم های بیشتری رو کشته باشن و هنوز خبری نشده ازشون،بیچاره کسانی که خونه اینا نهار یا شام خوردن،الان ازکابوس یه شب خوش ندارن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۳۳

همه پدر مادر ها هم خوب نیستند بعضی هاشون قاتلن 😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۳۴

خدا لعنتشون کن ما راضی نیستیم خاری به پای بچه هامون بره اینها چه جوری راضی شدن اینکارروانجام بدن این مادربااین کارش بهشت را اززیرپای مادران برداشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۳۶

من به شحضه پدر ومادرم قاتل هم باشند نمیتوانم آنها را نبخشم حداقل میتوان با دیوانگی که دارند درزندان یاجایی تحت نظر باشند ولی من رضایت میدهم حتی اگر پدر و مادرم مرا بکشند واقعا پدر ومادرها هدیه ای هستند از آسمانها🙋🙏😔

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۴۵

شاید یکی حالش خوش نباشه دیگه بقیه پدرو مادر که مثل عقاب بر سر بچه هاشونن که نمیشه مقایسه کنید با این پدر ومادرای شیطان صفت یا شاید در اصل این فرزندشان نبوده وهزاران شاید دیگه...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۴۵

سلام خبر کامل نیس از انگیزه چیزی نگفتین باید مسئله مهمی باشه که پدر و مادر از چندین سال عمر و آرزوهای شان چشم پوشی کنند اگر پدر یا مادر باشین می فهمیم که چقدر سخته دیگر فرزندتان رو نبینین و وقتی فرزندتان به هر دلیلی میمیره چه بار قمی رویه شانهای پدرومادر میرفته

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۴۷

باسلام...این قتل هافرقه ای بوده وپدرومادرکارهایی که فرقه ازشون خواسته انجام دادن...وسلام

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۴۹

خدایا لحظه ای ما را به حا خودمان رها نکن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۱

احسند....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۱

پدر و مادر بد در جامعه زیاد هستن. ولی متاسفانه همیشه فرزندان محکوم میشن. پدرمن حدود 15 سال پیش با چاقو به محل کارم اومد که بهم چاقو بزنه، ولی فرار کردم. یکبار هم با سنگ بزرگی به سرم زد. به احترام بزرگتر بودنش سکوت کردم. هیچ وقت هیچکس حرفم رو باور نکرد متاسفانه. ولی پدر و مادر وحشی و ظالم کم نیستن. خدا لعنتشون کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۲

خدایا لحظه ای ما را به حال خودمان رها نکن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۶

فقط نمیدونم چرا بهشون میگن پدر مادر اینو درک نمیکنم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۰:۵۷

خدایا خودت به این خوبی دنیات به کی رفته

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۰۴

این شایعات هستش فقط میخوان مردم سر گرم باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۰۵

این اتفاق باعث شده تابه پسرم حرفی میزنم یاشب دیرمیادخونه سریع میگه نکنه منوبکشی خواهرزادم یک سره این شوخی روباخواهرم میکنه خواهرم عصبی شده انقدکه بحث این کشتن توخونه گفته میشه درسته شوخی ولی اصلاقشنگ نیست وبخداباورکنیدپسرهمسایمون چون همش باپدرومادرش سرنرفتن به زمین واسه کار.مشاجره ودعواداره ازروزدوشنبه توخونشون پانگذاشته وهمش به پدرومادرش میگه میترسم منوبکشیدوازاون موقع همش میره سرزمین .این شوخیهاهم بعضی وقتاآزاردهندس وتاعکس العمل نشون میدیم میگن جنبه شوخی داشته باشید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۰۵

خیلی وحشتناکه چجوری تونستن بچه هاشونو بکشن و تیکه تیکه کنن 😭

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۰۷

بعضی از مادرا خطرناکند بوده مادری که باپسرش ویا دامادش روابط جنسی داشته

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۱۵

از این مدل پدرو مادرها زباده یکیش پدرو مادر خودم شبا که من میخابیدم بابام ب مامانم میگفت نفت بریزیم روش زیر پتو اتیشش بزنیم تا خابه منم که از ترس خابم نمیبرد تا صب زیر پتو میترسیدم بیدار میموندم اخرشم از ترسشون فرار کردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۲۰

من یجا خونده بودم تو سایت ایرانی بود معتبرم بود و جز بهترین ها که فرزند از پدر متنفر بوده و باباشو میکشه و بعد میترسه و مامانش میاد داخل ولی چون پدررو مادره خیلی دوست داشته پسره هم به مادرش علاقه داشته ولی بخاطر اینکه لو نره مادرشو هم میکشه و یادم نیست خواهر داشته باشه یا نه ولی اونم میکشه و دم اخریم میره نیرو انتظامی و میگه مادر و پدرم کشته شدن ولی عذاب وجدان بهش فشار میاره و میگه که کار خودش بوده(صرفا جهت این بود که از این سندروم ها فقط پدر و مادر های عزیز ندارن فرزندان بد ترش رو هم ممکنه داشته باشن اینقدر راجب پدر ومادر بد نگین)

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۲۳

شاید قتل فرزندان توسط این به ظاهر پدر ومادر فقط جزئی از کل باشد.شاید لازم است بررسی های بیشتری در خصوص عمق ماجرا بعمل آورد.زمانی این اتفاقات میافتد که قبلا قبح قتل از میان برداشته شده است.من فکر میکنم این فرزندان پس از چندمین قتل ازبین رفته اند شاید بسیت نفر هم قبلا به قتل رسیده باشد مانند قصاب عادی شده براشون تکه تکه کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۳

چطور خاشقچی که تیکه اش کردن هر دقیقه توتلویزیون پخش میکردی رو روان بچه ها اثر نمیگذاشت ووحشت نمیکردن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۷

داخل هرقشری خوب وبد هست خیلی از پدرو مادرها هرروز بچه هاشون را می کشند از بس که اذیت می کنند و برعکس خیلی ها هم اینقدر خوبن که فرشتن وبرعکس به راستی خوب گفته اند که این موجود دوپا هم می تواند فرشته شود وهم می تواند پست ترین موجود باشد .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۸

حالا اینکه غلط بی جایی کردندوهیچ توجیهی ندارد..... ولی الان هر اتفاقی تو زمان مغول هم افتاده گردنشون میذارند...‌. بعدیه کارگردان که حداقل میتونه فیلم بسازه با هزینه های گزاف نمیتونستم یه الونک اجاره کنه.... تدبیر اینکه نباید دیگه باپدرومادرباشه که این وضعیت پیش نیاد. حتما یه پیشینه ی دعوایی بود. که کاربه اینجا کشیده ولی در نهایت هیچگونه توجیهی این واقعه تلخ و دردناک نداره....ومیرسیم به جملات نهج البلاغه...که خداونداللهی هیچ بنده ای را دراین موقعیتهاقرارنده....واین فاجعه هولناک

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۴۳

واقعا جای تاسف داره که برای خندیدن محبتهاو فداکاریهای پدرمادرهارو میبرن زسر سوال من خودم مادرم ازخودم به تمام معنا گذشتم ازهمه لذتهای زندگی فقط بخاطر دوتا پسرام حتی شوخیشم قشنگ نیست بعضی حرفها

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۵۰

همچنان در دوره گذار و تناقض پدر سالاری و زن و فرزند سالاری.جایگاه انسان و انسانیت گم شد در این کشمکش پدر و مادر وفرزند. چه بسیار فرزندان و چه بسیار والدین که در این برزخ معلق نابود شدند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۵۴

خدا وکیلی جان هرکی دوست داری وایسا دنیا من میخوام پیاده شم سرم داره گیح میره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۱

هرکسی به گرفتن جان جانداری چه انسان چه حیوان فکرکنه مشکل روحی روانی داره باید درمان بشه چه برسه بخواد عملی کنه قرار نیست همه مثل هم باشن پدرو مادرها همه عاشق فرزندشون هستن اگه کاری کنن که خلاف این باشه مشکل دارن وباید درمان بشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۳

کم نبودند دخترانی که همچون بابک قربانی خشونت پدران خود شدند. برای راحتی وجدان انگ فساد زدند به ناموسشان. به دخترانی که غرق در حسرت آغوش پر مهر پدرشان بودند. کشتند. خفه کردند. مثله کردند. قانون بخشید و گذشت. هر چه زمان گذشت سعی کردیم روح و روان زخمیمان را مرحمی بگذاریم باز جنایتی تلخ تر ضربه مهلکی تری به روان مان زد. آنقدر که در بیان عمق این فاجعه ناتوانیم خالق سبحانم در این دریای متلاطم شومی ها فقط امید به رحمت شما داریم. نگذار که بابک ها و رومیناهای دیگری این چنین در لحظه مرگ عذاب بکشند. بکش. خودت بکش. بدون درد. نمی‌خواهیم عمر بیشتر از پیمانه بدهی اگر پیمانه عمرمان پر شده خودت بمیران. نگذار نام مقدس پدر و مادر آنقدر لرزه به تن ما بیندازد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۵

اقا به پدر و مادر احترام کنید.قران گفته وبه والدین احسانا. بخدا قسم این یه خط کل زندگیتو عوض میکنه.بعد که از دست برن اگه خدا هم بیاد پیشت بازم دلت تنگه واسشون.قدر بدونید قدر .حاضرم کل زندگیم و اعضای بدنم رو بدم فقط چند ثانیه چند لحظه فقط فقط ببینمشون.همین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۶

این چرندیات چیه؟؟؟ یعنی وقتی یه جا یه برادری پیدا میشه که ب خواهرش تجاوز میکنه باید بگیم واااااای همه باید از داداشمون بترسیم....نخیرم همه جای دنیا ادم روانی و احمق هست...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۷

به نظر من طنز فقط از بار فشار روحی و روانی وارده بر جامعه کم میکنه و مقام پدر و مادر با طنز زیر سوال نمیره و بچه ای که درست تربیت شده باشه با خبر این جنایت به والدینش بدبین نمیشه و همچنین فرزندان پدر و مادرشون رو انتخاب نمیکنن زن و مرد تصمیم میگیرن که پدر و مادر بشن و فرزندانی که والدین رو آزار میدن باید مشکل رو در تربیت شون پیدا کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۰۸

باید هردونفرپدرومادربابک خرمدین اعدام بشوندتادرس عبرتی برای دیگران باشدکه چنین کاری باجگرگوشه یشان نکنند.بله ازاین مسله ی فاجعه انگیزنبایدبه اسانی بگذریم.بایدحکم هرچه سریعتراجراشودوتقاص خون فرزندانشان رابایدبدهند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۱۴

واقعا چه دنیایی شده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۱۵

همین که میگن مثله کردن من میمیرم ززنده میشم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۲۱

سلام دوستان هیچ پدرومادری همچون کاری امکان نداردانجام بدهدامکان نداره پدرهاکوه رنج هستن ومادرهاسلطان غم اگه همه دنیاهم جمع شوندنمیتوانن زحمتهای پدرومادرروجبران کنن مادری که 9ماه شکم داری میکنددوسال شیرمیدهدایابنظرتون مرتکب همچنان جرمی میشودقبول نکنیدشماهمگی انسانهای بزرگ وبالغی هستیدقدرپدرومادرهاروبدانیددوستتان دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۲۲

عین واقعیت هست، متاسفانه ازاین قبیل پدر ومادر ها بسیار زیاد است، که توی این مورد جای خوشبختی داره که مقتول همسرو فرزندی نداره وگرنه خدا میدونه که چه بلایی سر زن و بچه اش می اووردند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۲۳

سلام ایناپدرومادرنیستن ازداعش وکافربدترندحیف که مقام پدرومادراینجوری خراب بشه منکه خودم تاالان همه جوره پشتوانه بچه هام بودم وهستم چون یک مادرم بچه هام بزرگن ماشاالله رختخواب شونوهم میزارم حتی اون کع ازدواج کرده تعریف نباشه ولی نبایدمقام همه پدرومادراروزیرسئوال بردمتاسفانه بچه های امروزی حزب بادن وچشم شون تومحازیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۲۵

سلام علیکم، بزرگوار مطالب عالی وبه جاست . اجرکم عندالله، ان شاءالله

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۲۸

پدرومادرعشقن عشق قدرشون بدونیم ازارواذیتشون نکنیم اوناالان بااین نظرهای مابچههاکلی رنج میکشن خونه که میریم دستشون بوسه بزنیم اگه پدرومادرامون بدهم باشن بازم پدرومادرن خدایی نکرده سایه یکیشون روسرمون نباشه اگه ازدست بدیمشون دگه هیچ قرب وعزتی نداریم حتی قرب وعزت حیوانم نداریم باورکنیددوستشون بداریم پدرومادرخیلی کم یاب هست همچی گیرمیادالاپدرومادردوستان گلم قدربدونیدشبخوش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۳۷

سیده الیساچطور13سالته کلاس چهارمی؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۳۷

سلام مادر منم خیلی زن بدیه خیلی اذیتم میکرد فقط کارش تحقیر و کتک بود من مجبور شدم شوهر کنم به یکی که دست و پاش قطع امیدوارم به مرگ ناجور بمیره شوهرمم از مادرم بدتر خدا منا نمیبینه از وقتی چشم باز کردم فقط تحقیر و آرامش اذیت شدم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۲

مسخره ترازاین قتل هیج جا نیست لابد دامادشون سرراهی بوده ک کسی سراغشو نگرفته چند ساله؟!! یهو چقدر قضیه جالب شد ک زود قاتل دستگیر ورسانه ای شد؟!! عجبا راستی از حداثه پلاسکو چ خبر از شهیدان سانچی چه خبر؟!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۲

مسخره ترازاین قتل هیج جا نیست لابد دامادشون سرراهی بوده ک کسی سراغشو نگرفته چند ساله؟!! یهو چقدر قضیه جالب شد ک زود قاتل دستگیر ورسانه ای شد؟!! عجبا راستی از حداثه پلاسکو چ خبر از شهیدان سانچی چه خبر؟!!

avatar

به نظرم این بچه ها برای اینا نبودن .لطفا دی ان آ بگیرند .برای مقاصد شوم در کودکی دزدیده شدند و حالا که نتونستن استفاده کنند اون ها رو کشتن. تو ذهن نمیگنجه کارشون . پدر و مادر باشی و این کار؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۴

سلام تعجب‌نمیکنم‌که‌تروخشک‌روباهم‌بسوزونید لطفابرید‌به‌گذشته‌این‌خانواده‌نگاه‌کنید ت‌ج‌ا‌وز‌که‌نمیدونم‌راسته‌یانه‌ماقاضی نیستیم اما‌اینومیدونم‌هرکسی‌این‌کاروانجام‌بده ممکنه‌هرکاری‌ازش‌بربیاد اینها‌روباپدرومادرزحمت‌کش‌که‌‌تمام‌جانشون روفدای‌ما‌میکنندمقایسه‌نکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۹

متن پرباری بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۵۰

سلام واقعا خیلی زشته خیلی زشت که این خبرفجیع رواینجور درابعاد گسترده رسانه ای کردن واقعابرای باعث وبانی این جریانات متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۵۹

متاسفانه مشکل بیماری های روانی اینه که در ابتدای امر مشخص نمیشه.مثل آنفولانزا یا رو ماتیس و...نیست. ظاهر کاملا موجه و موقر اما رو ح و روان آسیب دیده و دور از چشم.این افراد مستعد آسیب زدن به هر کس و هر چیزی هستند بدون اینکه کسی متوجه باشه.اسیب به خود،به فرزند،به همسر، به پدر و مادر یا دیگران.ایا در طول سال شاهد خودکشی و قتل نیستیم که به کرات در فضای مجازی بیان میشه.این مورد هم مثل بقیه.فقط چون ارزشگذاری جامعه ما روی پدر و مادر هست این موضوع یکسری حساسیت رو ایجاد کرده.این همه فرزندان علیه والدین دیدیم اینبار والدین علیه فرزند.وحشتناک و غیر قابل درک اما باید پذیرفت در بین نزدیک به ۸۰ میلیون نفر جمعیت گاه گاهی همچون نفراتی نیز پیدا خواهند شد.اینگونه جرم ها غیر از جنبه شخصی خودش تبعات اجتماعی دارد و روح و روان خیلی از مردم رو جریحه دار می کند اما این جریان هم از تب و تاب خواهد افتاد و خواهد گذشت.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۰۱

سلام وشب بخیر به ایرانیان عزیز.. حالا این اتفاق افتاده... خواهشا بی خیال شین.. ما که نمیتونیم کاری کنیم.. روزی اینقدر دارن میمرن.. اینم یکیش.. خودمون کم بدبختی داریم.. وجدانا بی خیال

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۰۴

خیلی مطلب آموزنده و جالبی بود کاش همه مردم کشورمان اینطور زود قضاوت ها رو عمومیت ندهند و تا خدشه ای در روابط پدرومادرها و فرزندانشان پیش نیاید و احترام والدین که در تمامی کشورها حتی جزو آیین و مقدسات میباشد با شوخی و در فضای مجازی خدای نکرده ازبین نرود مخصوصا جوانان کشورمان در این برحه از زمان نیازمند روابط عاطفی و هدایت از طرف والدین محترم و فهیم هستن و رفتار وبیخردی اندک والدین بی بندوبار رو به تمام جامعه تعمیم ندهندسپاس

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۰۶

چند ماه دیگه آزاد میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۱۰

مشکل ما همینه همه چیز رو باهم قاطی میکنیم از زاویه ی خوبی به این موضوع پرداخته نشد و هرچیزی جای خود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۱۲

اخه کدوم مادرازدلش میاد همچین کاری کنه 😔😔عجب دنیایی شده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۱۶

همه ی پدر مادرا مثل این دو تا وایکینگ نیستن که😐 بعضیاشون اونقدر مهربونن که نمیتونن به بچشون نه بگن😐 این دو تا روانی ان😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۲۳

تو هزار تا آدم یکی اینجوری در میاد پدر و مادرها بعد از خدا واهل بیت دوستهای خوبی هستند که باید قدرشون بدونیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۲۸

این حرف درستیه، لامصبا تعدادشون کم نیست فقط خیلی علنی نشده، یه توجهی به تعداد جنین‌های سقط شده یا رها شده در سطل‌های زباله بندازید همه پدر و مادر داشته‌اند و هیچ قدرت محافظت یا دفاعی هم از خودشون نداشتن طفلکی ها 🙆‍♂️

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۲۸

ببین عزیزان مانبایدقضاوت کنیم وگرنه چه پدرمادری این کاربابچه شون میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۱

تمام این مشکلات وبدبختی مرگ همش از نداری فقر وگرونی هست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۳۳

عمل این پدرومادر خرمدن بهیچه وجه قابل فهم وتوجیهی نیست تمام ادیان وشرف انسانیت زیرسوال میره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۳۳

گزارش بسیار عالی بود احسنت بر شما

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۳۴

بنظر بنده تمامی این مسائل اعم از خشونت و خودآزاری و دگر ازاری ریشه در(آزار ذهنی دارد) بیهوده نیست ک امام علی ع میگه مواظب افکارت باش....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۴۷

شما نمیخواد انقدر مو شکافانه به این قضیه نگاه کنید، چیزی که داره پدر و مادر ها رو از بین میبره شرمندگی هزینه زندگیه، به نظرم این خیلی عیان هست و نیاز به تحقیقات مو شکافانه شما نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۳:۵۴

چرا انقدر تو این مقاله دراماتیک بازی دراوردین؟؟ شما خودتون میگید شوخی ولی توی همین سال اخیر کم پیدا نشده پدری که فرزند خودشو کشت مثل پدر رمینا چرا اونموقع جیکتون در نیومد؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۰۰

الان بحث دید از زاویه ی دیگه نیست،ناسلامتی قتل انجام دادنا😐البته که شک دارم به هر حال یکم قضیه بو میده ...ولی بازم خیلی عجیبه ،زیادی ریلکس هستن.اول که گفته بودن بابک خواهر و برادری نداره اما الان چرا انقدر خویشاوند پیدا کرد؟!😐و قضیه و دیگه خیلی دارن مسخرش میکنن کم مونده بگن هیروشیما هم کاره این دوتا بوده.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۲۳

به نظر من این پدرو مادر جذب یک فرقه شیطانی شدند که آنقدر راحت اینکارشون توجیه میکنند.مراتب خیلی بدتر از چیزی که فکرشو میشه کرد حتی حیوانات هم دست بچنین جنایتی نمیزنند.بیاید حساب پدر و مادرمون از اینا جدا کنیم ودستشون ببوسیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۲۷

من جانبازم و چند سال در جنگ شرکت داشتم و لحظه ای نترسیده ام ولی از دیدن عکس این جانئ احساس ترس میکنم از ان لحظه آیکه بچه اش را تیکه تیکه میکرده است اقا تورا خدا اعدامش کنید بآ بد ترین وجه بکشیدش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۲۹

ایرانیا از قدیم بیرحمیم وبین پدر ومادر هیچ احترام وعشقی نیست .پسر پدر ومادرشو به خانه سالمندان میندازه وپدر بچیه خودشو میشه .تف

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۴۴

اینا ۲مریضن باید مراقبت شوند یا نشد اعدام.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۵۳

من‌ دیگه به پدر و مادرم اعتماد ندارم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۴:۵۹

عالی بود.شاید هدف شکوندن حرمت پدر ومادر بیشتر موج میزنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۵:۱۰

به نظر من این افراد که قصی القلب هستند و حشیانه به فرزندان خود رحم نمیکنند از طرف خداوند مامور هستن برا عبرت انسانها و چرا خداوند این افراد رو بر میگزینه چون این افراد در گذشته دل عده ای رو رنجودند شاید اصن مال یتیم خوردن و یا مال حروم خوردن و شاید نفرین چندین نفر پشتشون هست که اینقدر بی عقل که شما مگه چند سال دیگر می خواستید زنده بمانید شما۸۲ سال داشتید مگر عمر مفید انسان در این شرایط کرونایی چد سال هست که فرزند خودتون رو به خاطر اینکه راحت تر زندگی کنید کشتید و ایا اگر این قضیه لو نمیرفت احت زندی میکردید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۵:۵۴

باسلام خدمت دوستان این ها یک بار کشتن خلاص . من خودم یه پدر مادر دارم آخر دیوث ها و حرومزاده ها که اگه من روزی صد بار اینا رو تو اسید بکنم . طلافی نکردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۵:۵۵

خیلی جالب و قابل تامل بود احسنت به این تجزیه و تحلیل زیبا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۵:۵۷

سلام مریم جان باید بگم که کاملا نقد'ت(نوشتت) رو چندبار نظاره کردم ولی واقعا متوجه افکاری که از پس این قتل مستهجن خانوادگی شدی را درک نمیکنم، از دیگران طلب ریشه ندادن به این ماجرا میکنی در حالی که خود آب پای این نهال میریزی، از دیگران میخواهی پلیدی این پدرومادر غصی'القلب را به تمسخر نگیرند واز آن جوک برای پدرومادر خود و دیگری نسازند ولی خود نوشته'ای بداهه نشر داده'ای که کم و بیش، چیزی کمتر از یه نشرفوکاهی یا جوک ندارن،، باورکنید باقصدوقرض ورزی نظر نداده'ام، ولی اگر خود هم این نوشته،(پست) یا این چند سطری را که گماشته'ای درصفحه رابخوانی پی به جوک،یا لوس بودن نوشته'اتان میشوید. چرا ؟ زیرا خود مهمترین پیام خود، یعنی دنبال نکردن داستان را فراموش کرده'اید ومشتاقانه به آن پروبال میدهید ودیگران را هم به آن سوق میدهید باشد که از نظر این حقیر ، آزرده'خاطر نشوید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۵:۵۸

سلام مریم جان باید بگم که کاملا نقد'ت(نوشتت) رو چندبار نظاره کردم ولی واقعا متوجه افکاری که از پس این قتل مستهجن خانوادگی شدی را درک نمیکنم، از دیگران طلب ریشه ندادن به این ماجرا میکنی در حالی که خود آب پای این نهال میریزی، از دیگران میخواهی پلیدی این پدرومادر غصی'القلب را به تمسخر نگیرند واز آن جوک برای پدرومادر خود و دیگری نسازند ولی خود نوشته'ای بداهه نشر داده'ای که کم و بیش، چیزی کمتر از یه نشرفوکاهی یا جوک ندارن،، باورکنید باقصدوقرض ورزی نظر نداده'ام، ولی اگر خود هم این نوشته،(پست) یا این چند سطری را که گماشته'ای درصفحه رابخوانی پی به جوک،یا لوس بودن نوشته'اتان میشوید. چرا ؟ زیرا خود مهمترین پیام خود، یعنی دنبال نکردن داستان را فراموش کرده'اید ومشتاقانه به آن پروبال میدهید ودیگران را هم به آن سوق میدهید باشد که از نظر این حقیر ، آزرده'خاطر نشوید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۶:۴۰

از کجا باید باور کرد که این اتفاقات واقعا افتاده و پدر و مادری فرزندان خود را کشته اند؟!؟ ایا کسی جسد های انان را دیده است؟؟ شاید یک توهم و رمان جنایی را بازسازی کرده اند...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۰۷

سلام یادمان باشد گرد و غبارهای که روی طلا می نشینند از ارزش آن کم نمی کند کافی است عمومیت ندهیم که شیطان و شیطانیان خرسند تر باشند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۰۸

من یک مادرم هرگز باور نمیکنم که آنها این کار رو کرده باشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۱۸

پناه میبرم به خدا از شر شیطان رانده شده خدایاخودم وفرزندانم و و مردم کشورم و از این فتنه ها وبلاها حفظ کن جانم فدای پدرو مادرم پدرم برای خوشبختی ما تمام زندگیشوفدا کرد وتو اوج جوانی جون داد.روحش شاد همیشه مدیون محبتاشونم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۲۴

ای کاش در این طور موارد قانون را قانونگذارها درست کنند که جنایت به این هولناکی فقط سه سال جرم نداشته باشه که از ارتکاب چنین جرم های خوفناکی در جامعه جلو گیری بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۳۳

پدرومادرعاشق فرزندان هستندوفرزندان پرمدعا وفارغ ازعشق به پدرومادر

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۴۹

من واقعا نمی‌فهمم چرا پدر و مادر باید همه حقی داشته باشن حتی کشتن بچه بعدشم از نظر روانپزشک سالم شناخته شن والا گرگ با بچه ش این کار رو نمیکنه اینا روانین آدم سر یه گوسفند رو انقد راحت نمیبره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۴۹

من واقعا نمی‌فهمم چرا پدر و مادر باید همه حقی داشته باشن حتی کشتن بچه بعدشم از نظر روانپزشک سالم شناخته شن والا گرگ با بچه ش این کار رو نمیکنه اینا روانین آدم سر یه گوسفند رو انقد راحت نمیبره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۳

به نظرم اصلا نمیشه اینجور اشخاص رو انسان بدونیم چه برسه به پدرومادر. اگه فرزندانشون خطایی هم کرده بودن راههای دیگه ای هم وجودداشت که تنبیه بشن.گرچه وقتی پدرومادرشون چنین خلق وخوی وحشیاته ای داشته باشن دیگه مشخصه چه جور فرزندانی تربیت کردن.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۴

بجای اینا یه قانون اعدام برا والدینی ک بچه هاشون میکشن بزارن تا پدرها جرعت نکنن بچشون بکشن..میگن خوب فوقش میکشیم میریم چندسال زندان...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۷

خنده داره من به هر کیسه زباله بزرگ مشکوکم ... فشار از حد گذشته

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۰

این پدر و مادر آخرین ضربه رو محکم تر زدن. ولی پدر مادر هایی هم هستند که با تبیض بین پر و دختر یا برعکس روح و روان بچشونو کشتنو هیچ کس هم نفهمیده و اگر این نبود الان انقدر مشکلات اجتماعی هم نبود🤔😢

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۱

هیچ پدر ومادری در حق فرزند شان که از گوشت و خون خودشان است چنین کاری نمی کنند مگر اینکه مشکل روحی داشته باشند. واین جور مسائل نباید رسانه ای بشه چون باعث میشه افرادی که مشکل روانی دارند این مسئله ذهنشون را در گیر کنه ودست به کارهای بدتری بزنن. و ای کاش در جامعه‌ی ما کمی هم به افرادی که مشکل روحی دارند بهتر رسیدگی می شد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۷

اینا همش از نشانه های اخرالزمان هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۱۸

سلام همه این اتفاقات ناخوشایند و وحشتناک که این روزها مشاهده میکنیم تاثیر لقمه های حرومی هست که به سفره های زندگیشون وارد شده والان نتیجه شو میبینن وگر نه خدایی که گفته بهشت زیر پای مادر هست چه چیزی بدتر از لقمه حروم میتونه این قساوت را به قلب یک مادر وپدر بده که جیگر گوشه شونو خودشون بکشن موا ظب لقمه ای که سر سفره خانه برده میشه باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۶

به نظرتون زمان این نرسیده که پدر یا مادر شدن نیاز به آموزش داره چند تا فرزند باید قربانی بشن تا جامعه بپذیره که بابا قبل از بچه دار شدن اول باید سلامت روان داشت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۸

نحوه کشتن وسر به نیست کردن دوتای دیگه چگونه بوده که تا اکنون هویدا نشده؟! قطعا پلیس در این مورد نیز جویا میشد.لطفا اطلاع رسانی کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۹

اینطور که نوشته شده قبل از مرحوم بابک خرمدین.پدر و مادر خواهر و دامادشون رو از بین بردن.این مرحوم چطور پیش این پدر و مادر زندگی میکرده و هیچ اقدامی نکرده.مثل اینه که بری تو قفس شیری که قبلا ادم خورده...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۳۵

سلام من کار ندارم ولی لعنت بر پدر ومادر بابک باید همان کار رو که با فرزندانشان کردند باخودشون بکنند اف بر این پدر مادر

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۳۶

سالهاست که حتی در قصه ها هم هیچ دیوی فریاد نمی‌کشد بوی آدمیزاد میاد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۸

چرا سلبریتی ها لال شدند آنها دفاعیه ندارند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۰۰

این که نمیشه فرزند بد بود بکشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۶

در مورد حیوان انسان نما چه صحبتی است، وچه قضاوتی است که بخواهید در موردشان حتی فکر کنیید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۱۸

این قتل فجیع ترین قتلیه که تاکنون به گوشم خورده قتل‌ها همیشه آنی و از روی عصبانیت بوده . نه اینگونه که از قبل طراحی بشه و ۷ ساعت بشینی تو حموم قیمه قیمه کنی تن فرزندت رو . وقیحانه وحشتناک و هر چی فکر میکنم که چه جمله ای میشه برای اینکار وحشتناک قرار داد عاجزم. فقط اینو می‌دونم که جامعه در شوک عظیمی فرو.رفته و این طنزها از سر شوکه نه از سر بی‌خیالی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۳

حقیقت امر اینه که ی پدر مادر که نمیشه اسم پدر و مادر روشون گذاشت این عمل وحشیانه و وقیح رو انجام دادند....بقیه این حرفا دیگه چرند و اضافه است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۵

واقعا اگه وضع اقتصادی خوب بود و خونه خوبی بابک داشت اینطور میشد علت اقتصاده آدرس غلط ندید خدا از مافیا مسکن نگذره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۳۸

واقعا اگه یک پدر و مادر سنگدل این ‌کار هارو با بچه هاشون کردم روانی بودن و میخواستن جایگاه پدر و مادر و خراب کنن چون این ادم ها اینطوری بودن دلیل نمیشه همه پدر و مادر ها اینطوری باشن..پدر و مادر هایی وقتی یک خار تو دست ما میره تا صبح خواب نداره دلیل نمیشه ما بیایم درو قفل کنیمو بخوابیم یا از دست پدر و مادرمون چیزی نخوریم واقعا برا اون ادمهایی که این پست هارو میزارن متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۸

پدر و مادر ها سرشار از عاطفه و محبت نسبت به بچه هاشونن، اینایی که بچشونو کشتن اعتقاد و فکرشون مسمومه و عطوفت رو تو خودشون کشتن و از همه مهمتر بی دینی و عدم توجه به خدا آدم رو دچار چنین لغزش های بزرگی می‌کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۴۹

قصاص دردنیابسی آسانترازقصاص درآخرت وروزقیامت است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۳

خب مگه مشکل دارین. بچه نیارین. بعدشم دیگه اینجوری نیست که هر بچه ای به خانواده اش چیزی گفت سریع بیان بکشنش.حرمت نگه دارین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۶

فقط میتونم بگم متاسفم برای خودمون که اسممون انسان هستش وبه قولی اشرف مخلوقات هستیم فکر کنم از انسان بیرحمتر ووحشی تر هیچ موجودی روی زمین وجود نداشته باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۵۶

اینکار فقط از یه ذهن و روح بیمار سر میزنه، مشخصه این دونفر مشکل روانی دارن ،کدوم پدرو مادری با بچش این کارو میکنه؟! حتی اگه اون بچه ناخلفم باشه هیچ پدرو مادری چنین فکری به ذهنش نمی‌رسه ...باید قبول کرد چنین افراد بیماری وجود دارن و البته که باید حرمت والدین رو نگه داشت ...مامان بابا های ما انقدر بزرگ و فهیم هستن که بدونن این حرفها و به اصطلاح جوک ها واکنش جامعه است و از این موضوع ناراحت نشن ... این واکنش ها هم به زودی فروکش میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۸

حرفی ندارم .خودم اندازه موهای سرم مشکل و بدبختی دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۸

باید اعدام بشن . اینجوری درس عبرت میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۱۳

به نظر من که یک فرزند هستم هیو پدر و مادری این کارو با فرزندش نمیکنه من وقتی مریض میشدم پدرو مادرم با جون و دلشون از من مراقبت میکنم اگر هم دعوام میکنم به خاطر درس های کنه اما نمی‌فهمم بعضی از والدین ها چطوری بچه هاشونو مورد آزار قرار میدم ما که از هیچی خبر نداریم شاید یک دروغ باشه پس بهتره شایعه پراکندگی نکنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۱

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۷

این جنایات چند جنبه حقوقی دارند: 1:پدر و مادر بابک و آرزو خرمدین مریض روانی محسوب می‌شوند و نباید مجازات شوند. 2:بسیار بعید است که کار این دو نفر باشد،زیرا اگر کار این دونفر بود،حداقل به قتل داماد اعتراف نمی‌کردند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۳۲

وقتی قانون در ایران مجازات حبس چن ساله رو برای چنین پدر و مادر هایی مقرر میکنه و بر خورد جدی نمیشه .قطعا باز هم شاهد چنین اتفاقات ناگواری خواهیم بود.ولی شخصا معتقدم که با توجه به شرایط شیوع افسردگی در ااجتماع کنونی بویژه در نسل جوان ،هر چه کمتر این موضوعات در سطج جامعه و خانواده ها نشر و پخش بشه ،آسیبهای روانی اون کمتر خواهد بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۳۵

چرا اینقدر این مسئله بابک و بزرگ کردین همچین اتفاق بزرگی هم نبوده از اول خلقت جهان بوده پدرو مادر کشی یا فرزند کشی ...واقعا عجب مقاله ای بود لایک👌🏿👍🏿

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۳۹

واقعا حرام که یک پدرو مادر همینجوری همه رو بکشن اون پدرو مادر بی رحم باید حتما کشتههههههه بشن 👿👿😠😠

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۴۳

چرا تا اسم شبکه منو تو و اینا وسط میاد جبهه میگیرید..آیا لازم نیست کمی به خودتون و کاراتون فکر کنید..آیا دلیلش این نیست از بس دروغ شنیدیم از رسانه های داخلی دنبال حقیقت گشتیم در جاهای دیگه..رسانه ..دولتمردان..وطن اینا هم مث خانواده ان اگه از خاتواده ات بترسی هراس پیدا کنی دروغ بشنویی سراغ عوامل بیرون از خانواده میری مام از بس از مردان دولت از رسانه ها دروغ شنیدیم الان حتی واقعیت رو هم میگید احساس میکنیم سیاستی پشتش ..شما خودتون خودتون رو در دل مردم کشتید نه شبکه های منو تو و دیگر شبکه های خارجی ..

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۴۸

عالی بود این مقاله. کاش همه ما با همین زاویه این جنایت رو نگاه کنیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۵۱

شما میدونی که واقعا این دوتابچه پدرومادررااذیت کردند که اینطور طرفداری میکنی؟؟ من که چندسال با بابک همکاربودم یک بارهم بی احترامی.. حرف بد.. بی حیایی.. و فساد ندیدیم... بهتره از دوستان مرحوم بپرسید... و در ثانی... اگر کسی حتی به دیگری بی احترامی کرد و حتی کتک زد.. باید ادم بره طرف را تیکه تیکه کنه؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۵۶

از سنگدلی این پدر مادر چیزی نمیشه گفت من خودم مادر هستم بادر بیرحم کاری ندارم اما از مادر خیلی بعیده مادری که سال ها زحمت کشیده شیره وجودشو به بچها داده من فکر کنم از ترس شوهر بی وجدانش همکاری میکرده بخدا از روزی که این خبر رو شنیدم مریض شدم من جای حاکم باشم هردو رو عدام میکنم درس عبرت باشه من میگن اگه بچهات بد بودن ترکشون میکردین این کارا برای چیه من به عنوان یه شهر وند از حقم نمیگذرم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۱

واقعل دیگه ادم نمی تونه توی این دنیا زندگی کنه خدا لعنت کنه همچین پدر و مادر هایی رو خدا به این همه ادم بچه نمیده بعد که بچه هم میده اینجوریش می کنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۹

سلام خوبید اگه من جای شما باشم این دو فرد رو میکشم من در اسلامشهر زندگی میکنیم من پایه سوم هستم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۰

پدر ها و مادران پیری هستند که با دست فرزندان به قتل و قتل تدریجی محکوم شدند چه پدر مادر های که در خانه سالمندان در آرزوی دیدار نوه و فرزندانشان هستند لطفا لیوان نیمه رل هردو نیمه را نگاه کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۹

پدر بابک ۷ساعت داشت داخل حمام بدن بابک رو تیکه تیکه میکرد دارم فکر میکنم مادر بابک تو این ۷ساعت داشته کمکش میکرده یانه ویا چندبار چایی براش آورده گفته خسته نباشید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۲۹

سلام،بعنوان ی شهروند (که هم مادرم و هم فرزند)وظیفه میدونم که اگه میتونیم خودمون یا با کمک مشاور یاد بگیریم که خشممون رو کنترل کنیم چون وقتی به اون نقطه جوش میرسیم دیگه برام مهم نیست طرف مقابل کیه،کار خانواده خرمدین رو تایید نمیکنم ولی به این فکر میکنم باید ببینیم چرا به این نقطه جوش رسیدن ک از جون عزیزاشون گذشتند،ما همسایه ایی داشتیم که پسر ۲۰ ساله پدر و مادرش رو کشته بود!کاش به بچه هامون روزانه بگیم هیچ قدرتی بالاتر از قانون نیست و کنترل خشم بهتر از کوره در رفتنه🤗❤️

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۲

این موضوع باید کارشناسی بشه و در ابعاد مختلف بررسی بشه. فرزند کشی کم نیست توی جامعه ما.. این چندسال اخیر جنایات زیادی نسبت به کودکان و نوجوانان و دختران سرزمینمون شده ولی بهشون نمیپردازن و به ارتقای سطح فرهنگ و خانواده نمیپردازن متاسفانه.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۲

این جوک نی واقعیت یه واقعیت ترسناک چون اخبارم نشونش میده وهیچ کس چنین جوکی درست نمیکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۵

واقعا صحیح میفرمایید این حادثه واقعا تلخ بود ولی نباید به واسطه ی این حرمت پدر و مادر شکسته بشه اصلا شاید خوده این اتفاق هم برنامه پشتش باشه اما خدارو شکر مردم ما اگاه هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۶

متاسفانه تلویزیون اخبار مربوط به قتل یک خارجی مثل خاشقچی و فلوید و قاتل آدم خوار خارجی رو پوشش میده و این رو ضعف برای کشورهای دیگه میدونه،، درحالیکه توی کشور خودمون این اتفاقا بیفته، پوشش نمیده که دیدگاه غرب و جهان نسبت به ایران از بین نره.. کی رو داریم گول میزنیم واقعا؟؟ جنایت، جنایته... چه تو ایران باشه و چه توی کشورهای دیگه..

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۰

وجود بیماری روانی در والدین مرحوم بابک خرمدین توسط روانپزشکها رد شده بهرحال یکبار هم این جنایت رو صورت ندادن. بلکه طبق اعتراف خودشون ، دخترشون و دامادشون رو هم سالها قبل به قتل رسوندن. پس اگر اینها آزاد باشن ، چه بسا برای اطرافیان و جامعه خطرناک هستن .. چون با افتخار از این کار خودشون صحبت میکردن پس باید به سزای عملشون برسن البته بعد از تحقیقات بیشتر و اثبات جنایت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۱

این قضییه، کاری به والدین بودن یا فرزند بودن نداره. هر جی میگی از انسانیت بگو، که امروزه، کم توی جامعه هست( ازدیو و دد ملولم و انسانم آرزوست )

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۲

من مادر۲دختر۱۰ساله و۱۶ساله هستم جونم برای بچه هام در میره از پدر میشه همچین انتظاری داشت ولی اون مادر چرا همکاری کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۶

این دو قاتل جانی رو باید قصاص (اعدام) بکنن. ضمنا یک مورد بسیار بسیار بسیار استثنا به هیچ وجه تاثیری در شان و بزرگواری والدین نداره.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۸

باسلام راستش،باورش،خیلی،سخته که یه پدرومادر،بتونه،باجگرگوشش،همچین کاری رو بکنه،خداخودت عاقبت بخیرکن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۱۷

با سلام.امروز نهادهای مسئول،سیستم و نهادهای آموزشی فرهنگی و..باید کلاهشون بالاتر بندازن بخاطر کمرنگ شدن بسیاری از مصادیق و ارزشهای اسلامی و ایرانی ! واقعا جامعه امروز ایرانی ک در اون کودک آزاری،بیحرمتی ب پدر و مادر،فرزند ازاری،فرزند سالاری،بی قید وبندی، بداخلاقی و عصبی شدن جو کلی مردم جامعه،افراط و تفریطها و...بیش از هر چیز بخاطر بیتدبیریها و ضعفهای آموزشی و البته فاصله گرفتن از ارزشهای غنی اسلامی و ایرانیه!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۱۷

خیلی عالی بود تواین دوره زمونه که اختلاف سلیقه والدین با بچه هاسر به فلک کشیده دیگه بچه ها احساس امنیت در کنار پدر مادر رو هم از دست بدن معنی خانواده از بین میره ونمیشه کاری کرد کاش کسی بخودش اجازه نده اینوع اخبار رو منتشر کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۴

سندرم پدر و مادر مقدس چی؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۴۰

این خبر ها فقط باعث میشه حال آدم بد بشه اصلا جالب نبود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۴۱

😳😳

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۴۶

واقعا منِ نوجوان وقتی می شنوم که یک پدر و مادر بچه های خود را به قتل رساندند آن هم به بدترین صورت و اصلا عذاب وجدان هم ندارن واقعا خیلی ناراحت میشوم ،این ها سنگ هستند یا ادم؟ سنگ هم بود بخاطر این جنایت آب میشد .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۵۳

هر چی گرونی میشه مردم بیشتر وحشی میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۵۴

چه هدفی دارین که با این اخبار روح و روان مردم رو داغون میکنین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۱۶

خانواده ای عجیب با اسراری ترسناک منکه خدایی وحشت کردم این جنون از کجا اومده !!!؟؟،

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۱۹

باید اعدام بشن این دوتا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۲۴

مسئولان عزیز کشورمان♥️🌷.باید راه حلی ای را برای پیدا کردن و برخورد،و مواجحه، با والدین بد سر پرست بیابند،که دیگر از این اتفاق هانیفتد.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۶

چرا فقط پرداختید به عملکرد این پدر ومادر اما جمله ای دررابطه بافساد اخلاقی فرزندانشان ننوشتید . این پدر ومادر فرزندانشان راقربانی جامعه کردند جامعه ای که بی تقصیر نیستند. جامعه ای که فرزندان را ازدین دور می کنندازاستاددانشگاه تا آن آقای مهندس. قتل کاردرستی نیست زیرا ماحق نداریم زندگی کسی راازاوبگیریم.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۷

من خودم هم از جانب خانوادم کتک خوردم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۲

شما اگه با چشمای خودت فساد اخلاقی بچه های اونارو دیدی و شاهد عینی بودی چرا سکوت کردی ارشادشون میکردی.ندیده ندونسته حرف نزن،هنوز جزییات پرونده روشن نیست ،بهتان نزن.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۰

بچه هاشون هم بی تقصیر نبودند فساد اخلاقیشون باعث این اتفاق دردناک شد امیدوارم آخریش باشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۳

طنز پردازی همیشه راه خوبی برای هضم کردن مشکلاته

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۷

متعصفم برای اونایی که شبکه بی‌بی‌سی من تو براشون سنده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۴۸

من و خواهر برادرم دردی داریم که شاید کسی نشنیده باشه یا حداقل خیلی کم کسی شنیده باشه مادر ما نسبت به ما بچه ها حسادت زیادی داره یعنی هیچ وقت اجازه نداد پدر ما کاری در زمین اشتغال یا ازدواج بچه ها بکنه اصلا مادرم با ازدواج کردن بچه ها مخالفه حتی با حرف زدن ما با پدر مون مخالف هست حالا اگه بخوام بگم مثنوی هفتاد من می شه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۵

بزنش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۳

عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۰۴

خدا به ملت ایران صبر عنایت فرمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۴۸

🙏🙏🙏🙏🙏🙏

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۰

این قضیه منو خیلی از پدر ومادرم می ترسونه افسردگی و فشار روحی به من وارد شد تو را خدا نزارین کشت و کشتار در ایران به همین سادگی پیش بره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۴۱

😂😂😂وایی مردم ما رو نگا چرا قتلو به چشم تربیت کردن و فلان میبینین یارو قتل کرده باید همون کاری رو که با بچه هاش کردنو با خودش بکنن باید اعدام شن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۴

واقعا مطلبتون و حرفهاتون عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۶

راستش منم تازگیا خیلی میترسم از پدرو مادرم جک نیست من و خواهر بردادرم تصمیم گرفتیم هوای همو داشته باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۷

من ندانم که ندانم...... چه بگویم....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۲

فاتحه ان ملتی را خواندم والدین را که نزد خداوند ارج و قرب والایی دارن به تمسخر گرفتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۴

فرار کن برو جداگانه زندگی کن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۴۲

به این مشکل روانی میگن خودشیفتگی لطفا روانشناسان بیشتر مطالعه کنند و خود را باسواد کنند .تا اینکه بگویند پدر و مادر هیچ مشکل روانی ندارند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۴۵

من همین‌که این موضوع رو فهمیدم دیگه نمیتونم با پدر و مادرم جای تنها باشم مثل سگ ازشون میترسم شبا هی از خواب می پرم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۳

یکی توضیح بده اصلا موضوع راجب چیه😐

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۰۳

اگر زود ازدواج کنن این اتفاق نمی افتاد، مخصوص بسر

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۱۳

شیطان در جلد انسان!!!☠️

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۲۱

پس چرابعدازسالها پدرومادردامادشون هیچ شکایتی از ناپدیدشدن پسرشون نکردند!!مگه میشه!!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۳۳

واقعا،دنیا،دیگ،عوض،شده،فکر،کنم،داریم،به،اخرالزمان،نزدیک،مشیم،همین،که،مگفتند،زمانه،ای،خواهد،شد،که،نه،پدر،به،پسر،ونه،پسر،به،پدر،رحم،نخواهد،کرد،همینه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۴

من میگم پدره دیوانه بوده مادره چی مگه مادر میتونه بچه ای که به دنیا اورده شیر داده از کودکی بزرگ کرده رشد کردنش و دیده رو بکشه مگه ناخواسته باشه اصصصلا تو کتم نمیره دلم میخواد با مادره حرف بزنم بگم تک تک روزای کودکیش جلو چشمت نیومد آیا اون لحظه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۷

منم مادرم ازخوندنه تیتر اخبار دیوانه شدم مجازات فقط اعدام اعدام اعدام

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۵۵

بسیار زیبا، دست مریزاد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۵:۵۷

چه نکته ی خوب و بجا ای رو متذکر شدین واقعا ممنون. تو ی این فضای مجازی شوخی شوخیداریم چه دارایی هایی رو از دست میدیم واقعا...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۱۷

سلام من هم دیدم وشنیدم پدرو مادرهایی که با بچه هاشون مشکل دارن ویا بچه هایی که باپدرو مادرمشکل دارن، ولی تاحالا این مدلیش رو ندیده ونه شنیده بودم ، آدم باید خیلی بی رحم باشه که بتونه کسی رو از قصد بکشه، اگر واقعاً این کارو کرده باشن باید قصاص بشن ، بیچاره پدرو مادرهایی که از جون ودل برای بچه هاشون مایه میزارن، بااین کار اینا پدرو مادر بودن ماهم زیر سوال رفت، 😔😔

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۳

من ۳۶ ساله ام پدرم من هم رفتارهاش توهین آمیز بود در دوران مجردیم و الان هم که متاهل شدم بخاطر اختلافاتی که با برادرش پدر زنم داره بیشتر شده و حتی تو جمع فامیلهای خانمم (سمت مادری )خیلی شرمنده و خجل شدم ولی من پسری بدی نبودم براش ولی الان ۶ماهه رفت آمد ندارم و زندگی راحتی دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۵

لطف کنید تمام کنید این بی حرمتی به نام پدران و مادران ایران رو، این یک استثنا بود و اینگونه بیمار روحی و روانی در هر نقطه از جهان میتوانست رخ دهد____تسلیت به بازماندگان این خانولده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۳۹

سلام من غزاله هستم واقعا باید همچین پدر و مادی بمیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۴۹

ناراحت شدم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۵۲

اصلا خوب نبود انگار چون پدرومادرن کارشون رو توجیه کردید😐😐😐🙄

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۶:۵۹

بدبختی ما از جایی شروع شد که ارزشهامون، بی ارزش شدن! وقتی میگفتن که طرف جلوی پدر مادرش پاهاشو دراز نمیکرد،واسه این بود که به اینجاها نرسیم! شماهم خودتو خسته نکن،خوب روی فرهنگ ما کارکردن متاسفانه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۷:۲۵

به نظر من اگه این پدرو مادر میخواستن فرزندشونو بکشند چرا به دنیا می‌آوردند خاک تو سر چنیی پدر ومادری

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۷:۲۹

واقعا که این دوتا بویی ازانسانیت نبردن وقتی میبینیم بچه ها یه گنجشکی رو گرفتن دارن سرش روجدامیکنن ازترس نمی تونیم ببینیم دلمون طاقتشونداره اونوقت ببینید یه پدرومادرتاکجاها پیش رفتن که فرزندخودشون روکشتن بعدشم گرفتن تیکه تیکه کردنش بنده خدارو

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۷:۴۰

سلام دراین خصوص ضزبه اصلی رارسانه هابااشاعه این قتل فجیع مرتکب شدندونیازی به اینکارنبودودرخفابهتربودبررسی شودهمه مقصرندازاون دوحیوان خطرناک تارسانه ها ومردم که حتی ازصحنه های یک تصادف دلخراش هم نمیگذرندباگوشی فیلم میگیرندو...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۸:۰۰

در جوامع مختلف اتفاقات مشابه و بدتر از این پیش میاد اما برای حفظ سلامتی روان جامعه از انتشار آن جلوگیری می شود. آدما زمینه های روانی دارند که برخی از روایت می تواند برای آنها ترس‌های پنهان را فراخوان کند یا الگویی برای پدران و مادرانی ایجاد کند که درگیر موقعیت های مشابه هستند. کلا پخش این داستانها مضر سلامتی عزیزان هم وطن است.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۸:۱۳

مرحوم پدرم یک نظامی خشک ومستبد با قوانین خودش وانصباط.ونظم.البته مادرم بسیار آرام مومن وعاشق بچه ها.اما از هرکدام چیری یادگرفتیم یا به ارث بردیم .نظم وانضباط عشق به فرزند از خود گذشتگیوووو

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۸:۴۱

حالا چهار تا جک ساختن دیگه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۸:۴۲

من بابام خیلی مهربون مثل این بابا ی بد نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۲

پدر و مادر دو فرشته روی زمین هستند شوخیش هم قشنگ نیست وبالوالدین احسانا

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۷

البته که این افراد نمیتونن کاری کنن ک مفهوم پدر و مادر رو جابجا کنند پدر و مادر کسانی هستند که گرسنگی کشیدن تا ما فرزندانشون سیر باشیم گرما کشیدن تا ما در ارامش بخوابیم اینو هیچکس نمی تونه تغییر بده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۸

خیلی ازفرزندان امروزی سالهاست به دست پدریامادراشون مردن مرگ هم نه ازنوع جسمی بلکه روحی که بنظرم بدترین نوع مرگ هست مرگ خاموشی که کسی متوجهش نمیشه خب بفرماین این پدرو مادررواعدام کنن ولی تکلیف پدرومادرای دیگه چی میشه؟ واقعاهیچ حکمی یاقصاصی براشون نیست؟ عدالت رو نه تنهابرای جسم بلکه برای روح و روان هم بایداجراکرد 😕

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۱۸

اتفاق نادری نیس بابا مادر من چن بار خواسته منو بکشه بقران سرهیچی فرار میکنم از دستش وگرنه والله میکشه ۳۰ساله هستم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۲۴

نظرم پدرو مادر بهشتن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۴۲

به نظرمن اینجورپدرمادرهاجنون دارن ونمیتونن جلوی خودشونوبگیرندوفرزندانشان رامی کشنداینکه پدرهمان مرحوم گفته اززندان برگردم اونیکی پسرودخترم هم میکشم خطرناک هست اگه من به جای ان پسرودخترباشم فرارمیکنم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۰۱

بیچاره بابک خوب کشتن چرا قطعه قطعه میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۰۳

خداروشکر که حداقل به خیلی ها مفهوم پدر و مادر بد داشتن هم تفهیم شد. من مادری دارم که اگه به ما ۴ تا بچه یکروزی آسیب نرسونه اونروز خوابش نمیبره .و ما میدونیم که بیمار و مشکل داره ولی به خودش نتونستیم اینو بقبولونیم که بیا برو و درمان شو تو یک بیماری. فقط اگه یکروز همین بلایی که سر بابک اومد سر یکی از ما هم اومد اون موقع شاید شاید بفهمه که چه کار کرده با ما.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۰۵

بسیار بد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۱۷

سرنوشت هرکس بستگی ب رفتار خودش دارد لطفا کسی رو قضاوت نکنید ::::::::قاضی خداست ::::::

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۳۵

😶😶

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۴۹

یعنی چی این حرفاتون!!! معلومه این مقاله رو با دقت نخوندین!!! واقعا براتون متاسفم که پدر و مادر خودتونو زیر سوال میبرید! واقعا متاسفم!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۰:۵۲

حرمت این کلمات(پدرومادر) هیچ وقت ازبین نمیره،ازیک قضیه جزئی هم هیچ وقت نمیشه نتیجه کلی گرفت