• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400030100315
  • خبرنگار : 71592

مراکش نسبت به فرار رهبر پولیساریو از اسپانیا هشدار داد

مراکش نسبت به فرار رهبر پولیساریو از اسپانیا هشدار داد
ابراهیم غالی

مراکش نسبت به فرار رهبر پولیساریو از اسپانیا هشدار داد و اعلام کرد، اگر وی در مادرید دادگاهی نشود، روابط میان دو کشور متشنج خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هسپرس، کریمه بنیعیش، سفیر مراکش در اسپانیا هشدار داد، اگر مادرید بخواهد با همان ابهامی که ابراهیم غالی، رهبر پولیساریو را وارد خاک خود کرد از این کشور خارج کند، در این صورت در واقع وخامت روابط با رباط را انتخاب کرده است.

مراکش پس از آن هشدار داد که دادگاه عالی اسپانیا با درخواست بازداشت ابراهیم غالی قبل از موعد حضورش در دادگاه که قرار است اول ژوئن باشد، مخالفت کرده است و از طرفی هم مراکش نگران است رهبر پولیساریو فرار کند.

سفیر مراکش در اسپانیا گفت، مساله رهبر پولیساریو آزمونی برای استقلال دستگاه قضایی اسپانیا است که مراکش به آن کاملا اعتماد دارد و در عین حال آزمونی برای اسپانیا است که آیا تحکیم روابط با مراکش را انتخاب می‌کند یا همکاری با دشمنان این کشور را ترجیح می‌دهد.

وی افزود، متاسفانه اسپانیا ابهام و پنهانی کار کردن را انتخاب کرده است. مادرید از رهبر پولیساریو استقبال می‌کند، به بهانه‌های بشردوستانه از او حفاظت می‌کند و به این شکل عزت ملت مراکش را خدشه دار می‌کند.

بنیعیش گفت، مراکش دنبال امتیاز گیری نیست، فقط می‌خواهد به روح شراکت و اجرای قانون انسانی درباره ابراهیم غالی احترام بگذارد که به ارتکاب جنایت‌های ضد انسانی و نقض‌های حقوق بشری و حقوق زن متهم است.

سفیر مراکش در اسپانیا در پیام‌هایی به مادرید اعلام کرد، اگر این کشور به رهبر پولیساریو بدون دادگاهی شدن اجازه خروج دهد، روابط میان دو کشور در بوته آزمایش قرار خواهد گرفت و به حالت طبیعی خود باز نخواهد گشت.

منابعی در اسپانیا اعلام کردند، ابراهیم غالی دادگاهی نمی‌شود زیرا ممکن است گذرنامه دیپلماتیک الجزایر را داشته باشد که در این صورت مصونیت خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha