• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400030100416
  • خبرنگار : 50028

راهکارهای این روزها برای بهینه‌سازی مصرف؛

خاموشی‌ برای فرار از خاموشی‌های تابستان!

خاموشی‌ برای فرار از خاموشی‌های تابستان!

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی استان خبر داد و گفت: مرکز فوریت‌های ۱۲۱ برق به عنوان پل ارتباطی بین مشترکان و شرکت توزیع نیروی برق استان با هدف کاهش زمان خاموشی‌ها، تسریع در رفع مشکلات مشترکان در مرکز استان راه اندازی و به صورت شبانه روزی پاسخگوی مشترکان است.

هادی منصوریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۶۴ اکیپ اتفاقات و عملیات در ۱۱ شهرستان  این استان فعال و آماده ارائه خدمات به مشترکان هستند.

وی افزود: به منظور اطمینان از آسایش شهروندان در استان وجلوگیری از بروز هر نوع وقفه درتامین برق، ۱۵۵ اکیپ شامل ۳۰۲ نفر نیرو به همراه ۴۶ دستگاه خودرو سبک و ۳۰ دستگاه خودرو سنگین به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمت هستند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: خودروهای اتفاقات و عملیات و فوریت‌های برق به تجهیزات مدرن و سامانه‌های نرم افزاری و سخت افزاری مجهز شده است.

منصوریان به راه اندازی طرح هما(هوشمندسازی مرکز اتفاقات) در سطح استان و برای تمامی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح اعلام قطع برق مشترکین، خاموشی معابر و یا ضعف ولتاژ از طریق شماره ۱۲۱، اپلیکیشن موبایل و یا وب سایت شرکت مستقیما به نزدیک ترین خودرو اتفاقات ارجاع می‌شود و مشترکین از طریق موبایل خود می‌توانند موقعیت خودرو را مشاهده کنند.

 وی از اجرای طرح یک در میان روشنایی معابر در بلوارهای اصلی استان خبر داد و افزود: این طرح به علت افزایش مصرف برق در کل کشور اجرا شده است.

منصوریان، افزایش گرمای هوا، کاهش آب سدها و کمبود قابل توجه تولید برق نیروگاهی به علت بارندگی کم در سال جدید و همچنین افزایش تعداد مراکز رمز ارز و افزایش بار مصرفی صنایع در فروردین ماه به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف برق برشمرد.

وی از مشترکین استان درخواست کرد تا با رعایت الگوی مصرف و تمهیدات لازم مانند عدم استفاده از روشنایی در طول روز، تنظیم دمای دستگاه های سرمایشی روی ۲۵ درجه، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت‌های پیک علاوه بر کاهش هزینه های مصرفی خانوار، این شرکت را برای ارائه خدمات پایدار یاری رسانند.

منصوریان، مهمترین وظیفه این مرکز را رفع نقص منجر به خاموشی مشترکین دانست و اظهار کرد: در سال گذشته ۷۶ هزار تماس با این مرکز برقرار شده که حدود ۸۰ درصد آن و معادل ۶۱ هزار تماس به علت قطع برق و خاموشی بوده است.

وی با اشاره به ثبت و ضبط تمام مکالمات این مرکز، افزود: در سال گذشته از ۶۱ هزار تماس مردم با ۱۲۱، در بیش از نیمی از تماس‌ها(حدود ۳۰ هزار تماس) با راهنمایی اپراتور مشکل مرتفع شده است که این امر نشان از آن دارد که شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی در پایدار نگه داشتن جریان برق برای مشترکین خود موفق بوده است.

وی افزود: با توجه به استقرار و پیاده سازی سامانه ۱۲۱ فوریت‌های برق در مرکز خراسان جنوبی، مشترکان با اعلام شناسه قبض خود می‌توانند بدون اتصال به اپراتور، با استفاده از امکانات سیستم پاسخگویی خودکار، قطع برق، ضعف ولتاژ و یا خاموشی معابر خود را اعلام کنند که مستقیما به تبلت اکیپ اتفاقات ارجاع می‌شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: دریافت گزارشات مشترکان در خصوص روشنایی معابر و پیگیری جدی در جهت رفع سریع این خاموشی ها یکی از اقدامات موثر همکاران ما در مرکز فوریت‌های برق است که دراین راستا سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۹۵ تماس مربوط به روشنایی معابر ثبت گردید که اکیپ‌های روشنایی معابر در کمترین زمان نسبت به رفع خاموشی معابر اقدام کردند.

منصوریان بیان کرد: یکی از وظایف مهم مرکز فوریت‌های برق، مدیریت تماس‌های بهمنی ناشی از تماس مشترکین بابت خاموشی‌های شبکه فشار متوسط و قطع فیدر به صورت هوشمند و گویا باتوجه به موقعیت مکانی مشترکان با استفاده از سیستم پاسخگویی خودکار است.

 وی افزود: مرکز فوریت‌های برق در مواقع بحرانی و تماس‌های بهمنی به طور متوسط روزانه توانایی پاسخگویی حدود ۴ هزار تماس و در مواقع عادی به طور میانگین حدود ۲۰۰ تماس را دارد که در همین راستا همکاران در حوزه مرکز استان و ۱۰ شهرستان تابعه، پاسخگوی مردم شریف استان هستند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با استقرار و پیاده سازی طرح هوشمندسازی مراکز اتفاقات، فعالیت تیم‌های عملیاتی به شکل هوشمند و چندمنظوره درآمده و شاخص‌های عملکرد به ویژه در حوزه زمان ارائه خدمات و تأمین رضایت مشترکان به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته است.

وی برضرورت حرکت سازمان‌ها به سمت نصب سامانه‌های هوشمند با هدف تسریع در رفع مشکلات مشترکین و کاهش زمان خدمت رسانی تاکید کرد و افزود: راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند، گامی بسیار ارزشمند در فرآیند مدیریت خاموشی و حوادث برق خواهد بود.

وی بیان کرد: در صورت وقوع هرگونه خاموشی مشترکان می‌توانند از درگاه‌های مختلف شامل اپلیکیشن "برق من"، سایت شرکت توزیع، سامانه ۱۲۱ و ارسال پیامک، در خصوص خاموشی‌ها، اطلاع رسانی کرده که درخواست‌های آن‌ها مستقیما به نزدیک‌ترین خودروهای حوادث ارسال و درکمترین زمان مامور به محل اعزام و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.