• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400030100626
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی یکم خرداد

جشن پیروزی مقاومت/آخرین اخبار انتخاباتی/زمزمه‌هایی از وین

جشن پیروزی مقاومت/آخرین اخبار انتخاباتی/زمزمه‌هایی از وین

اخبار مربوطه به انتخابات ۱۴۰۰/ مذاکرات برجامی/آتش‌بس در فلسطین از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین خبر انتخاباتی امروز، اظهارات رییس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بود که تاکید داشت در یک هفته مانده به انتخابات باید شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی خاطرنشان کرد: اگر خدای نکرده در هفته‌های اولیه خرداد مراعات نشود و بخواهیم پایان هفته دوم خرداد و در هفته سوم خرداد با یک پیک جدید مواجه شویم معنی آن این است که ما نمی‌توانیم انتخابات مطلوب و باشکوه داشته باشیم.

بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری همچنان در شورای نگهبان ادامه دارد و به گفته عباسعلی کدخدایی،‌ شورای نگهبان در تلاش است که تا پایان ۵ روز دوم نتایج را اعلام کند و هر روز تعدادی از پرونده‌ها بررسی می شود اما لازم است که برخی پرونده‌ها بیشتر بررسی شوند، لذا مجدد به کارشناسان ارجاع می شوند.

همچنین بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری درباره استفتاء منتشر شده در نشریه مبلغان وابسته به معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم توضیح داد که استناد سؤال و جوابی که تحت عنوان «پخش مناظره» در مجله مبلغان درج شده به مقام معظم رهبری صحیح نیست.

اظهارات علی لاریجانی در کلاب‌هاوس هم غوغایی در فضای مجازی ایجاد کرد که از جمله اخبار مهم انتخاباتی هفته گذشته بود و می توانید این گزارش را در بسته اخبار انتخابات ۱۴۰۰ آن را مرور کنید.

دیگر اخبار انتخاباتی روز را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مصوبه شورای نگهبان از نگاه یک کارشناس مسائل حقوقی

حضرتی رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان شد

نشست جایگاه شورای نگهبان در انتخابات برگزار می شود

نیکزاد: رییس جمهور مسئولیت پذیر انتخاب کنیم

رشیدی کوچی: امکان شکل گیری سه قطبی انتخاباتی در این دوره وجود دارد

میرلوحی: انتخابات ریاست جمهوری بر روابط بین الملل ایران اثر می گذارد

مرادی: کاندیداها از دادن وعده‌های توخالی پرهیز کنند

***

ناپایداری های اخیر در منطقه در پی درگیری‌های اراضی اشغالی همچنان از موضوعات خبرساز این روزهاست که حسن هانی‌زاده در این خصوص می گوید اگر این وضعیت ادامه یابد، احتمال گسترش آن در سطح منطقه وجود دارد.

به اعتقاد این کارشناس مسایل منطقه و فلسطین، نتانیاهو برای همیشه به لحاظ سیاسی به بایگانی تاریخ سپرده شده و از دایره قدرت خارج خواهد شد. تظاهرات علیه نتانیاهو و حزب لیکود نشان می دهد این رژیم ناکارآمد است و باید چرخه قدرت را ترک کند.

با برقراری آتش بس، نیروهای مقاومت پس از ۱۱ روز نبرد در برابر رژیم صهیونیستی توانستند به پیروزی برسند و این رژیم را وادار به عقب نشینی کنند. 

به همین مناسبت صبح امروز مردم تهران با حضور در میدان فلسطین با سر دادن شعارهایی چون "مرگ بر اسرائیل"، پرچم فلسطین را برافراشتند. 

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

بیانیه ارتش به مناسبت پیروزی مقاومت ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی

همراهی سپاه با ملت فلسطین تا فروپاشی اسرائیل غاصب/قدردانی فلسطین از مواضع قاطع وحمایت‌های ایران

آصفری: رمز پیروزی در میدان تفاوت قائل شدن بین مردن و شهادت است

نبرد ۱۲ روزه جوانان غیور فلسطینی " فتح کبیر" است

زیاد النخاله در گفت‌وگو با سردار سلامی: شریک ما در تحقق پیروزی‌ها هستید

سردار سلامی: سپاه پاسداران مانند همیشه در کنار ملت فلسطین خواهد ماند

***

گزارش ایسنا در چهل و یکمین سالگرد تحریم اقتصادی ایران توسط ایالات متحده امریکا در سال ۱۳۵۹، سه دهه بعد از تحریم اقتصادی انگلستان با عنوان "پیروز ماراتن تحریم انگلیس و امریکا کیست؟" از اخبار پربازدید بود.

مذاکرات برجامی در وین هم از دیگر موضوعات مورد توجه مخاطبان بود که در این ارتباط یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا از حصول پیشرفت های معناداری در مذاکرات وین خبرداد اما گفت که اختلافات مهم هنوز پابرجاست که باید رفع شود.

همچنین نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران با انتشار پیامی از سفارت سوئیس که طی بیش از چهار دهه گذشته حافظ منافع آمریکا در ایران بوده است، تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، رابرت مالی چنین نوشت که ۴۱ سال پیش در این ماه، سفارت سوئیس در تهران به عنوان نیروی محافظ ایالات متحده در ایران تعیین شد. از کار سخت آنها در نمایندگی از ما و محافظت از شهروندان ایالات متحده در ایران بسیار سپاسگزاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۳

برجام خسارت محض و سم مضاعف و ننگین ترین معاهده استعماری در تاریخ 10 هزار ساله ایران بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۸ ۱۵:۴۳

ماهمیشه پیروزیم.در برجام در جنگ عراق در جنگ فلسطین.کلا ما پیروزیم