• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400030201245
  • خبرنگار : 50160

سرپرست مخابرات منطقه زنجان خبر داد

تجهیز سایت‌های بزرگ BTS به ژنراتور برای مقابله با قطعی اینترنت

تجهیز سایت‌های بزرگ BTS به ژنراتور برای مقابله با قطعی اینترنت

ایسنا/زنجان سرپرست مخابرات منطقه زنجان با بیان اینکه برای مقابله با قطعی اینترنت در ایام قطعی برق در سایت‌های بزرگ BTS ژنراتور تعبیه شده است، گفت: البته باتری‌های پشتیبان برای مواقع ضروری در سایر مراکز وجود دارد.

مروت‌علی میری‌سیاهی پیش از ظهر امروز (۲ خردادماه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه قطعی برق در روزهای گذشته، باعث بروز مشکلاتی برای کاربران اینترنت شده است؛ هر چند نوسانات در استان زنجان نسبت به سایر مناطق کمتر بوده  است. البته اقدامات برای چنین شرایطی انجام شده ولی در برخی مواقع قطعی مکرر برق مانع شارژ مجدد باتری‌های پشتیبان شده و همین موضوع باعث بروز قطعی اینترنت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای پوشش اینترنت در استان و دسترسی بیشتر به خدمات به‌روز در این حوزه انجام شده است، افزود: بالای ۸۷ درصد از روستاهای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار استان، از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند. در این راستا ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سراسر استان نگه‌داری و پشتیبانی می‌شود تا زنجانی‌ها دسترسی لازم به اینترنت پرسرعت را داشته باشند. همچنین ۱۱۰۰ زنجانی نیز سرویس مورد نظر را از طریق فیبر نوری دریافت می‌کنند.

میری‌سیاهی در ادامه، بهره‌مندی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری از خدمات تلفن همراه را گام بزرگی در استفاده از خدمات در این حوزه در استان دانست و یادآور شد: این تعداد توسط ۵۶۵ سایت موبایل پوشش‌دهی می‌شود که ۷۵ درصد آن‌ها به خدمات ۳G دسترسی دارند که امیدواریم با کارهای در دست اقدام، این آمار به بالاترین سطح برسد.

این مسئول به آمارها در حوزه تلفن ثابت در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۴۳۰ هزار شماره منصوبه در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۲۰ هزار مشترک کارکن به ثبت رسیده و ۸۰ هزار نفر نیز از پورت ADSL بهره‌مند شده‌اند که از این تعداد نیز ۵۹ هزار مشترک کارکن وجود دارد.

سرپرست مخابرات منطقه زنجان در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از ۳۰ پروژه در بازه زمانی اردیبهشت پارسال تا اردیبهشت امسال، افزود: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و باعث سهولت در ارائه خدمات به مشترکان شده است و این امر در حالی است که طی ۱۸ سال گذشته مخابرات در حوزه تلفن ثابت هیچ‌گونه افزایش تعرفه نداشته و علی‌رغم افزایش قیمت‌ها در امر بسترسازی و خرید تجهیزات توانسته‌ایم خدمات را به مشترکان ارائه دهیم.

میری‌سیاهی به وضعیت خدمات‌رسانی به شهرک‌های جدیدالتاسیس نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این امر جزو اولویت‌ها است ولی متاسفانه مخابرات پس از تحویل شهرک‌ها وارد کار می‌شود، در حالی‌ که باید همچون سایر شرکت‌های خدمات‌رسان قبل از آغاز ساخت و ساز، بسترهای مخابراتی در این شهرک‌ها در نظر گرفته شود. البته از شهروندان نیز درخواست داریم با توجه به نرخ پایین تعرفه بیشتر از تلفن ثابت استفاده کنند که این امر، ما را در خدمات‌رسانی یاری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha