• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400030201340
  • خبرنگار : 71620

رضوانی: مقصران وضع موجود، ژست طلبکاری نگیرند

رضوانی: مقصران وضع موجود، ژست طلبکاری نگیرند

نماینده مردم تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، از مشارکت بالای مردم در انتخابات خبر داد و گفت: مردم عزیز همواره مشارکت جدی خواهند داشت چرا که نظام و کشور را از آن خود می‌دانند.

به گزارش ایسنا، غلامحسین رضوانی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: همچنان انقلاب اسلامی، الهام بخش و بالنده به پیش می رود و اکنون قهرمانان جبهه مقاومت از حزب الله لبنان تا انصارالله یمن و از جهاد و حماس فلسطین تا مقاومت عراق و دیگران که به تدریج مطرح و به زودی آنها را خواهیم و خواهند شناخت، عرصه را بر زورگویان عالم تنگ کرده‌اند. این روزها مقاومت قهرمان فلسطین، رژیم کودک کش را به زانو درآورده، ضمن تبریک این پیروزی بزرگ، توصیه می کنیم مراقب نیرنگ‌های شیطان بزرگ باشید تا به همراه شرکای آنها، در نبرد نهایی سرنوشت ساز آنها خللی وارد نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «از نظر سعودی‌ها قرار بود یمن ظرف یک تا سه هفته به زانو دربیاید» گفت: امروز اما شیر گاو شیرده خشکیده و شاهزاده سعودی، به دنبال خروج آبرومندانه از گرداب یمن است. البته آنچه در کنار مقاومت مظلومانه و قهرمانانه انصارالله ستودنی است، هوشیاری آنها نسبت به توطئه‌های آمریکا و انگلیس است.

رضوانی ادامه داد: امروز باید توجه کنیم اگر استکبار جهانی ضرباتی را به پیکره امت اسلامی وارد کرده اما ضربات فلج کننده جانانه‌ای هم دریافت کرده که هرگز نمی‌تواند جبران کند و این ضربات منجر به اضمحلال مستکبران شده و امت اسلام باید با توکل به خدا، مبارزه با هوشیاری کامل ادامه دهد که پیروزی نهایی از آن جبهه حق است.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: کمبودها و گلایه‌های مردم برحق است چرا که آن ثمره مدیریت اشرافی غرب باور در برخی از عرصه هاست پس جا دارد مقصران آن ژست طلبکاری نگیرند. عده‌ای اصرار دارند علاوه بر معیشت مردم، مناصب مهم را نیز به گروگان بگیرند تا با کم کاری و بی‌عرضگی و یا خدای ناکرده چیزی فراتر از آن، به خیال خود قانون اساسی مترقی و ساختارهای اساسی را زیر سوال ببرند.

رضوانی همچنین از مشارکت بالای مردم در انتخابات خبر داد و مدعی شد: مردم عزیز همواره مشارکت جدی خواهند داشت چرا که نظام و کشور را از آن خود می‌دانند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به شورای نگهبان گفت: وظیفه همه ما به خصوص شورای نگهبان در شرایط حاضر سنگین تر است. اگر فردی که مجسمه رانت‌های تحصیلی، مدیریتی، سیاسی و اقتصادی است با سابقه دو بار محکومیت قضایی و اثبات بزه ارتکابی، نامزد ریاست جمهوری شده و مورد حمایت مدعیان اصلاح امور قرار می‌گیرد، یا اگر فردی به صرف آقازادگی وارد عرصه کاندیداتوری می‌شود چه معنایی دارد؟

رضوانی تأکید کرد: آیا قبلا مسامحه و یا مجامله‌ای وجود داشته که اکنون سیل نامزد سرازیر می شود به خصوص که ما در مورد ۴ سال دوم بعضی‌ها هیچ دفاع توجیهی نداریم. لذا امیدواریم شورای نگهبان با قاطعیت به وظیفه عمل کند. از شورای نگهبان انتظاری جز رعایت مر قانون و شرع مقدس نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفتمان خداباور اسلامی و انقلابی و گفتمان جاهلیت مدرن غرب باور دین ستیز در انتخابات پیش روی در تقابل با هم صف آرایی می‌کنند، گفت: ضروری است در این مصاف سرنوشت ساز که مقطعی از مبارزه همیشگی حق و باطل و فقر و غنا است، بیش از پیش هوشیار باشیم. از ساده اندیشی و ساده گزینی برای حل مشکلات پرهیز کنیم. اکنون انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است. نباید این اقتدار را مجددا مانند ۵ سال گذشته به ثمن بخس بفروشیم؛ امروز باید حق مردم ستمدیده ایران اسلامی را از ستمگران گرفته و به مشکلات اقتصادی آنها خاتمه دهیم.

رضوانی با اشاره به مذاکرات ایران در وین گفت: باید مراقبت کنیم در وین چه می‌گذرد در حالی که آمریکایی‌های ظالم با صراحت تمام حرف از تداوم ساختارهای تحریم‌ها می‌زنند و می‌گویند هیچ تحریمی را بر نمی‌داریم، مرتبا از پیشرفت در مذاکرات سخن به میان می آید. آیا فریبی دیگر در راه است؟ هدف شیطان بزرگ از مذاکرات فرسایشی، چاره جویی برای جلوگیری از بی اثر شدن تحریم‌ها است. هدف ما از مذاکرات از ابتدا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده که اگر ظریفی پیدا نشود و بگوید هدف اقتصادی نبوده و امنیتی بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور با تأکید بر اینکه معیشت، اقتصاد، عزت و استقلال جدایی ناپذیرند، اظهار کرد: همچنان که تسلیم، ذلت، فقر، نداری و شکاف طبقاتی تفکیک ناپذیر است. پنهان کاری در مذاکرات برجامی هیچ گاه مورد پیگیری قرار نگرفته چنانچه هنوز هم مردم را از ریز مذاکرات برجامی آگاه نمی‌کنند در حالی که محرمانه بودن چیزی که آمریکا و انگلیس خبیث و رژیم اشغالگر می‌دانند، بی معناست. باید بدانیم گفتمان جاهلیت مدرن اشراف زاده غرب باور دین ستیز اگر مجال یابد، هویت کامل ما را بر باد داده و روزی متوجه می‌شویم که همه چیز از دست رفته است؛ مجلس باید بر اجرای قانون مصوب برای رفع تحریم‌ها اصرار کند و به هیچ وجه زیر بار مذاکرات نرود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha