• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400030201345
  • خبرنگار : 50163

تحقق مطالبه چندین ساله شهروندان هیدجی؛

رفع موانع پیش روی بازگشایی خیابان اصلی شهر هیدج

رفع موانع پیش روی بازگشایی خیابان اصلی شهر هیدج

ایسنا/زنجان شهردار هیدج از رفع موانع پیش روی بازگشایی و ساماندهی خیابان اصلی این شهر خبر داد.

رضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دو باب مغازه در وسط خیابان اصلی شهر هیدج قرار دارد که از مهم‌ترین‌ موانع پیش روی ساماندهی این خیابان است، اظهار کرد: وجود این دو باب مغازه درست در وسط خیابان اصلی سبب شده که این نقطه به یکی از نقاط حادثه‌خیز هیدج تبدیل شود، تا جایی که همواره شاهد وقوع حوادث به ویژه حوادث رانندگی در هسته اصلی و مرکزی شهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه پس از سپری شدن ماه‌ها زمان برای توافق تملک مغازه‌های حاشیه میدان پیامبر اعظم (ص)، تلاش شهرداری برای تملک املاک مذکور با جلب رضایت مالکان نتیجه‌ای در پی نداشت، تصریح کرد: دلیل این موضوع هم این است که مالکان درخواست‌های غیرقانونی و خارج از ضوابط داشتند.

شهردار هیدج یادآور شد: با توجه به لزوم تملک مغازه‌های فوق، سرانجام شهرداری برابر قانون نحوه تقویم ابنیه و خرید و تملک اراضی و املاک مورد نیاز شهرداری اقدام و با همکاری دادستانی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان به زودی تملک و بازگشایی این دو باب مغازه انجام خواهد شد.

حیدری  با اشاره به احداث میدان پیامبر اعظم (ص)، عنوان کرد: آب‌نمای میدان خریداری شده و در آینده‌ نزدیک در محل میدان نصب خواهد شد.

وی با توضیح این مطلب که در تهیه این آب‌نما ایجاد شور و نشاط اجتماعی با توجه به ساختار محیط و در نظر گرفتن محل میدان از حیث اینکه در گذشته کاربری فرهنگی مذهبی داشته است، مورد توجه بوده که امیدواریم مورد پسند و قبول شهروندان هیدجی قرار گیرد، اضافه کرد: استقرار تلویزیون شهری و اجرای پیاده‌راه نیز در بخشی از اطراف میدان، از دیگر اقدامات مورد نظر شهرداری در این میدان خواهد بود.

شهردار هیدج در رابطه با طرح یک طرفه کردن خیابان حکیم هیدجی با توجه به مطالبات مردمی در این زمینه، خاطرنشان کرد: فاز اول طرح یک طرفه کردن خیابان حکیم حد فاصل میدان پیامبر اعظم (ص) و چهارراه شهید بهشتی با هدف کاهش بار ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور و رفاه حال شهروندان در دستور کار شهرداری قرار گرفته و پس از تشکیل جلسات متعدد کمیته ترافیک شهر و شهرستان در نهایت طرح تصویب و درآستانه اجرا قرار دارد که امیدواریم با اجرای این طرح ضمن روان‌سازی ترافیک شهری، شاهد توسعه و رونق بیش از پیش خیابان‌های فرعی نیز باشیم که قطعاً این قضیه عامل بسیار مهمی در تمرکززدایی بازار و اصناف و به تبع آن هزینه‌های ناشی از آن خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha