• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400030201396
  • خبرنگار : 50404

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی:

مخاطبان سینما با اکران فیلم‌های جدید افزایش می‌یابد

مخاطبان سینما با اکران فیلم‌های جدید افزایش می‌یابد
عکس تزئینی است.

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی: تا فیلم جدیدی در سینماها اکران نشود وضعیت حضور تماشاگران تغییری نخواهد کرد و تعداد آن‌ها افزایش نخواهد یافت.

حسن پهلوانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش تماشاگران سینماهای مشهد، اظهار کرد: با توجه به این‌که سینماها بازگشایی شده، اما فیلم جدیدی برای ما ارسال نشده و همان فیلم‌های نوروزی در حال اکران هستند. وضعیت مخاطب و فروش تغییر محسوس و رشدی نداشته و حتی نسبت به قبل کاهش نیز داشته است. ما منتظر هستیم که تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذارانی که فیلم در اختیار دارند، فیلم‌ها را در اختیار سینما قرار دهند و تا فیلم جدیدی نیاید فروش تغییر نخواهد کرد و مخاطب افزایش پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که «وضعیت سینماها در شرایط قبلی به سر می‌برد»، افزود: از لحاظ رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نیز نسبت به قبل، وضعیت در سینما تغییری نکرده، اما مخاطب خوراک جدیدی را نمی‌بیند که به سینما بیاید.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با بیان این‌که «در شرایط کنونی روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر به پردیس سینمایی هویزه می‌آیند»، تصریح کرد: اگر بخواهد فیلم جدیدی اکران شود، بستگی به نوع فیلم دارد که چقدر استقبال صورت بگیرد و چه میزان مخاطب به سینما بیاید که اگر فیلم‌های جشنواره‌ای باشد، قطعاً مخاطب بیشتری خواهد داشت. در شرایط فعلی اگر فیلم جدیدی اکران شود تعداد مخاطب ما روزانه به یک‌هزار نفر خواهد رسید و اگر آن‌ فیلم‌ها جشنواره‌ای باشد و مربوط به جشنواره فیلم فجر ۹۹ باشد، تعداد مخاطب ما روزانه به بالای ۴۰۰۰ نفر خواهد رسید.

پهلوانی ادامه داد: فیلم‌هایی که اکنون بر پرده سینماها حضور دارد فیلم‌هایی بوده که دو مورد از آن‌ها در جشنواره فیلم فجر سال ۹۸ حضور داشته و از آن زمان تا نوروز ۱۴۰۰ اکران نشده بود، دو فیلم دیگر که محتوای طنز دارد، به همراه فیلم لاله نیز اصلاً در جشنواره حضور نداشته‌اند.

وی با بیان این‌که «در شرایط فعلی فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان سینما حاضر به ارائه فیلم‌های خود برای اکران نیستند»، خاطرنشان کرد: فیلم‌سازها و تهیه‌کنندگان سینما به دلیل این‌که بازگشت سرمایه خود را محاسبه می‌کنند و تصور می‌کنند که در وضعیت فعلی، با توجه به تعداد مخاطب کمی که به سینما می‌آیند ممکن است بازگشت سرمایه‌شان صورت نگیرد، از اکران فیلم‌هایشان سودی نبرند و حتی دچار زیان شوند حاضر به ارائه فیلم‌هایشان نیستند. چون تشویقی نیز برای آن‌ها وجود ندارد که اگر فیلم‌هایشان را اکران کنند تسهیلاتی برایشان به وجود می‌آید جرأت و اعتماد نمی‌کنند که فیلم‌ها را در اختیار شورای نمایش قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha