• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400030201457
  • خبرنگار : 30054

کارت ویزیت، بازتاب آنچه شما هستید

کارت ویزیت، بازتاب آنچه شما هستید

افراد حرفه‌ای معمولا برای معرفی خودشان از کارت ویزیت استفاده می‌کنند، یک کارت کوچک که ممکن است راه خیلی ساده‌ای برای تاثیرگذاری به نظر برسد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام الو چاپ، در واقع برای افرادی که شما را نمی‌شناسند گام اول و مهم‌ترین راه برای شناخت شخصیت شماست. یک کارت ویزیت در واقع نشان‌دهنده هویت و شخصیت شماست و به مثابه یک بازاریاب نقش‌آفرینی می‌کند، پرستیژ شما را بالا می‌برد و مخاطب‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس باید ضمن این که طراحی آن منحصر به فرد است، درست و اصولی نیز باشد.

از همین رو در ادامه به معرفی انواع مختلف کارت ویزیت، کاربردهای هر کدام و ویژگی‌های یک کارت ویزیت با کیفیت می‌پردازیم.

انواع کارت ویزیت و کاربرد آن‌ها

کارت ویزیت سلفون؛ سریع و کم هزینه

یکی از محبوب‌ترین انواع کارت ویزیت «کارت ویزیت سلفون مات و براق» است که هزینه نسبتا پایین دارد و به سرعت آماده می‌شود. این که سلفون آن مات یا براق باشد هم بستگی به سلیقه شما و نوع کسب و کارتان دارد. یکی از ویژگی‌های این کارت‌ها مقاومت‌شان نسبت به پاره شدن است؛ اما به راحتی تا می‌خورند. چیزی که اکثر افراد را به سمت این نوع کارت ویزیت می‌کشاند، هزینه مناسب نسبت به کیفیت آن است.

برای کسانی که کارت ویزیت مقاوم می‌خواهند

درست است که کارت ویزیت سلفون تا می‌شود، اما خوشبختانه نوع دیگری از کارت ویزیت هم وجود دارد که در برابر هرگونه تاخوردگی، پارگی و خمیدگی بسیار مقاوم است. نام این نوع از کارت، «کارت ویزیت لمینت» است. این نوع کارت را حتی نمی‌توان کثیف کرد!

کارت ویزیت کتان، کارتی برای هنرمندان

نوع سوم کارت ویزیت‌های موجود در بازار، به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد، بسیار مورد توجه و علاقه هنرمندان قرار دارد. بله! «کارت ویزیت کتان بافت‌دار» نوعی کارت ویزیت لطیف و ظریف است که ظاهر زیبای آن با بافت ویژه‌ای که دارد، به کارت‌هایی با رنگ روشن و طرح‌های آبرنگی جلوه‌ای خاص می‌بخشد. روی این نوع کارت ویزیت، پوششی قرار نمی‌گیرد، بنابراین برای نوشتن نیز مناسب است.

از کارت ویزیت آهن‌ربایی و برچسبی چه می‌دانید؟

وقتی یک لایه گلاسه روی یک ورق آهنربایی چسبانده شود، کارت ویزیت آهن‌ربایی پدید می‌آید. پس معلوم است که این یک کارت ویزیت یک‌روست. کارت ویزیت‌های آهن‌ربایی روی یخچال، آبگرم‌کن و ... نصب می‌شوند و به خاطر همین قابلیت‌شان، برای تعمیرکاران لوازم خانگی گزینه‌های جذاب‌تری به حساب می‌آیند. همچنین از آنجا که این کارت‌ها روی یخچال در معرض دید قرار دارند، برای رستوران‌ها نیز مناسب هستند.

کارت ویزیت آهن‌ربایی در مقایسه با کارت‌های دیگر، شاید کمی گران به نظر برسد اما ماندگاری آن نیز بالاست و همین موضوع، باعث تأثیرگذاری بیشتر آن و جذب مشتری‌ها می‌شود.

کارت ویزیت برچسبی هم مشابه کارت آهن‌ربایی یک رو است و همان کاربردها را دارد، تفاوت آن‌ها فقط در این است که کارت ویزیت برچسبی، قیمت پایین‌تری دارد و جدا کردن آن نیز از جایی که چسبانده شده، آسان نیست.

انواعی که نام برده شد، از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین انوع کارت ویزیت هستند. کارت ویزیت‌ها، مدل‌های دیگری چون مخملی، مربعی، دایره‌ای، دوبل، پی.وی.سی، طلاکوب و نقره‌کوب و برش‌های خاص هم دارند.

حال پس از این که با انواع کارت ویزیت آشنا شدید، بودجه مورد نظرتان برای کارت ویزیت را تعیین کردید و با توجه به کاربردشان و اهداف خودتان از داشتن کارت ویزیت، کارت ویزیت مناسب خودتان را انتخاب کردید باید ببینید یک کارت ویزیت اصولی و باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد.

فرم کارت ویزیت را خلاقانه انتخاب کنید

کارت‌های ویزیت فرم‌های مختلفی دارند. برخی از کارت‌های ویزیت گوشه‌های مستطیل و تیزی دارند و برخی دیگر دورگرد و دارای گوشه‌های منحنی هستند؛ پس شما می‌توانید آن‌ها را هر گونه که سلیقه‌تان است، برش بزنید. اما بهتر است در این کار خلاقانه عمل کنید؛ یعنی با توجه به نوع کسب و کارتان و هدفی که از آن دارید یک کارت ویزیت طراحی کنید. برای مثال کارت ویزیت یک دکتر داروساز می‌تواند به شکل قرص یا کپسول برش بخورد.

محتوای کارت ویزیت هم مهم است

علاوه بر این که یک کارت ویزیت باید شکل و شمایل مناسبی داشته باشد، محتوایی که روی آن درج می‌شود نیز اهمیت دارد. در کارت ویزیت باید مهم‌ترین اطلاعات مربوط به شما درج شوند. اگر اطلاعات زیادی و اضافه درج شوند، توجه مخاطب پراکنده می‌شود و آن را از دست خواهید داد. برای درج در کارت ویزیت صرفاً نام، عنوان، نام تجاری، تلفن، ایمیل و وب سایت کفایت می‌کند.

خوب است بدانید که همین اطلاعات هم باید با فونت زیبا و خوانا درج شوند. فونت‌های فانتزی شاید ظاهر خاصی داشته باشند اما برای مخاطب خوانا نیستند و تاثیر خود را نخواهند داشت. بهتر است از فونت‌های درشت و رایج استفاده کنید اما با استفاده از یک لوگوی زیبا به کارت خود ظاهری شیک ببخشید.

کمی فضای خالی در نظر بگیرید

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که تمامی فضای کارت ویزیت را با اطلاعات پر نکنید، بلکه قسمتی از فضای آن را خالی بگذارید تا اگر مخاطبتان تمایل داشت، بتواند چیزی را یادداشت کند، همچنین استفاده از رنگ‌های تیره برای کارت ویزیت مانع این کار است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه کارت ویزیت‌تان ظاهر حرفه‌ای‌تری به خود بگیرد ازQR Code ها و اطلاعات شبکه‌های اجتماعی نیز در آن‌ها استفاده کنید. پیش‌تر به این موضوع اشاره شد که اطلاعات اضافی را در کارت ویزیت خود درج نکنید، اما شما می‌توانید این اطلاعات را به صورت کدهای کیو.آر درج کنید تا مخاطب به سادگی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

این اطلاعات می‌تواند شامل لیست خدمات و تعرفه‌هایتان باشد. همچنین با درج آدرس شبکه‌های اجتماعی و وبسایت خود، مخاطب می‌تواند به هر اطلاعاتی که نیاز دارد از طریق آن‌ها دست یابد.

حتما شما هم اکنون با در دست داشتن این اطلاعات به دنبال جایی هستید که خدمات چاپ کارت ویزیت را برای شما با هزینه مناسب و به سرعت انجام دهد. نگران نباشید، «الوچاپ» یکی از مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌هاست.

یک، دو، سه ... چاپ!

الوچاپ یکی از مجموعه‌های مدرن چاپ دیجیتال است که در سال 1397 تاسیس شد. این مجموعه امکان سفارش کامل با جزئیات دقیق محصولات را به طور آنلاین و 24 ساعته از طریق وبسایت در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. این همان چیزی است که برای طراحی یک کارت ویزیت با کیفیت به دنبالش بودید.

مدرن‌ترین چاپخانه دیجیتال تهران را الوچاپ راه‌اندازی کرده است. تیم الوچاپ علاوه بر پاسخگویی به سفارشاتی چون کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و سربرگ، انواع جعبه، ساک خرید و آلبوم نیز طراحی و چاپ می‌کند.

سرعت بسیار بالا در چاپ، این مجموعه را از باقی هم‌صنفانش متمایز می‌کند. الوچاپ به نیازهای فوری مخاطبانش پاسخ می‌دهد و به واسطه‌ 25 سال سابقه مدیرانش و اشراف کاملشان به صنعت چاپ، کارهای با کیفیتی را به مشتریان خود تحویل می‌دهد.

با این تفاسیر، عاقلانه است که کار چاپ کارت ویزیت خود را به «الوچاپ» بسپارید چرا که الوچاپ کارت ویزیت را در انواع مختلف متناسب با نیاز شما چاپ می‌کند تا به خوبی معرف شما و محصول‌تان باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha