• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400030201540
  • خبرنگار : 50444

استاندار خراسان شمالی خبر داد:

پیگیری از هیئت دولت برای تخصیص تسهیلات بلاعوض

پیگیری از هیئت دولت برای تخصیص تسهیلات بلاعوض

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی از پیگیری‌های ویژه از هیئت دولت برای اختصاص تسهیلات بلاعوض به مردم مناطق زلزله زده خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی شجاعی در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات و پاسخ بحران استان که در بخشداری جلگه سنخواست برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقوع این قبیل حوادث طبیعی ما را از این بابت که زندگی مردم را برهم می زند، متأسف می‌کند.

وی افزود: با همکاری تمام بخش‌ها به فوریت خواسته‌های ضروری مردم را برطرف می‌کنیم و شرایط زندگی را به حالت عادی بر می‌گردانیم.

وی ادامه داد: در بازدید از مناطق زلزله زده، مصوباتی را در حوزه‌های مسکن، کشاورزی، دامپروری، بهداشت و تاسیسات زیربنایی داشتیم و برای تأمین خواسته‌های مردم، از هیئت دولت پیگیر موضوعات خواهیم شد.

شجاعی تاکید کرد: تمامی موارد به صورت مجزا بررسی شد و با تقسیم کار و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات لازم برای رفع مشکلات نیز تأمین می‌شود.

 25 میلیون تسهیلات بلاعوض

استاندار خراسان شمالی همچنین از اختصاص تسهیلات بلاعوض به ساکنان مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: با پیگیری‌های ما سال گذشته منازل روستایی استان به صورت بی نام بیمه شدند که بر اساس آن 20 میلیون تومان بابت بازسازی منازل و پنج میلیون تومان نیز بابت تأمین اسباب و اثاثیه به خانواده‌های زلزله زده پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی کارشناسان بیمه برای پرداخت تسهیلات بلاعوض تا 15 روز دیگر انجام می‌شود افزود: علاوه بر این تسهیلات، به صورت مجزا پیگیر تسهیلات و کمک‌های بلاعوض از هیئت دولت هستیم تا مشکلات مردم زلزله زده در استان هرچه سریعتر رفع شود و شرایط زندگی به حالت طبیعی بازگردد.

 درخواست از مردم

شجاعی با اشاره به اینکه تا 15 روز دیگر، آوار برداری در مناطق زلزله زده به اتمام می‌رسد گفت: از مردم درخواست دارم تا ضمن همکاری لازم با اکیپ‌های مشخص شده در مناطق، از ابنیه‌ای که خطر ریزش دارد دوری کنند تا پیش از اتمام آوار برداری و حین آن، جان فردی به خطر نیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha