• یکشنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400030201610
  • خبرنگار : 71234

در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛

اعلام آمریکا برای برداشته‌شدن تحریم‌های بخشی و اصرار ایران بر لغو کلیه تحریم‌ها

اعلام آمریکا برای برداشته‌شدن تحریم‌های بخشی و اصرار ایران بر لغو کلیه تحریم‌ها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در جلسه این کمیسیون، گفت که بر اساس گزارش ارائه‌شده در مورد تحریم‌های بخشی، منطق جمهوری اسلامی ایران حاکم بوده و طرف آمریکایی اعلام کرده که می‌تواند این تحریم‌ها را بردارد اما در مورد اجزای تحریمی، مسائلی همچنان باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز(یکشنبه، ۲ خرداد) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی در راستای انجام وظایف نظارتی خود، از هیات مذاکره‌کننده برای ارائه آخرین وضعیت مذاکرات وین دعوت کرد که این جلسه با حضور آقای عراقچی رییس این هیات تشکیل شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی درباره روند مذاکرات ارائه کرد. همان‌طور که ما گزارش‌هایی درباره مذکرات پیشین گرفته بودیم، این‌بار هم از نحوه پیگیری چهارچوب‌های اصلی سیاست‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران گزارش‌هایی گرفتیم. ما چند سیاست مهم را دنبال می‌کنیم؛ سیاست اصلی، لغو کلیه تحریم‌ها و انجام راستی‌آزمایی برای لغو این تحریم‌هاست و پس از آن جمهوری اسلامی آماده است تا به تعهدات سابق خود در اجرای برجام بازگردد. این، مطالبه نمایندگان است که این سیاست‌های اصلی و همه اجزای آن با دقت دنبال شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای عراقچی توضیحاتی درباره روند گفت‌وگوها ارائه کرد. در این مذاکرات، با توجه به منطق ایران برای رفع تحریم‌ها، هیات مذاکره‌کننده توانسته‌اند بخش زیادی از تحریم‌ها را به مرحله‌ای برسانند که طرف‌های غربی و آمریکایی تایید کنند که باید رفع شود اما همچنان بخش مهمی از تحریم‌ها باقی مانده است که این موضوع در ادامه مذاکرات دنبال خواهد شد و مطالبه نمایندگان نیز این است که کلیه تحریم‌ها باید لغو شود.

عمویی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه‌شده در مورد تحریم‌های بخشی، منطق جمهوری اسلامی ایران حاکم بوده و طرف آمریکایی اعلام کرده که می‌تواند این تحریم‌ها را بردارد اما در مورد اجزای تحریمی، مسائلی همچنان باقی مانده است، به‌خصوص درباره ادعاهایی در موضوعات منطقه‌ای و حقوق بشر. در این چارچوب خواسته نمایندگان از هیات مذاکره‌کننده این است که کلیه تحریم‌ها باید لغو شود.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات در حال گفت‌وگو، بحث راستی‌آزمایی است. خواسته جمهوری اسلامی برداشته شدن موثر تحریم‌ها و نه فقط روی کاغذ است. از این جهت اصرار بر اجرای دقیق راستی‌آزمایی یکی دیگر از خواسته‌های نمایندگان بود که آقای عراقچی گزارش داد که گفت‌وگوها در جریان است. لذا در روند مذاکرات موضوعات جدی باقی‌ مانده است و باید اصرار شود در این موضوعات خواسته‌های اساسی جمهوری اسلامی مدنظر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۳:۰۴

کاریانکیهای آمریکایی سرکارگذاشتن است مثل قضیه فلسطین و سوریه وعراق و کره شمالی و سازمان ملل و شورای امنیت و شانه خالی کردن از تعهدات بین المللی و جدیدا روسیه و ناتوو.... اشتباه از ماست اعتمادالکی.....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۳:۱۰

ببینید فردا چی گرون میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۹:۱۸

مگه چیزی هم هست که ارزون باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۲ ۲۳:۱۶

لغوتمامی تحریما

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۰:۰۶

بایدازآمریکا غرامت هم بگیریم .گرفتن غرامت رامطرح کنید به مرگ بگیرید تابه تب راضی بشه ١۰۰میلیارددلارغرامت راادعاکنیدودردادگاه لاهه شکایت کنیدتا مجبورشودبرای نپرداختن کل تحریمهارابردارد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۰:۳۳

توافق بعید به نظر میاد.ظاهرا جنگ طلبان وکاسبان تحریم با اسرائیل جهت برهم زدن توافق هم قسم شدند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۷:۳۱

دقیقاً

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۱:۰۳

نمایندگان باید مواظب باشند چراکه مذاکره کنندگان ایران بشدت ساده لوح و زودباور هستند لغو کلیه تحریمها راستی آزمایی واقعی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۱:۱۳

انشاالله به یاری خدا و پیگیری والاس مسئولان ه‍ر چه زودتر تحریمها لغو شود،آمین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۱:۱۹

هرکسی برای جلوگیری ازبرداشتن تحریم‌ها کارشکنی کند دشمن مردم ایران است....

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۲:۱۷

با سلام .ای مسئولین به وضعیت بورس سر وسامان بدهید .گوه خوردم امدم به بورس زندگیم نابود شد .بدانید از سیاهی بالاتر رنگی نیست .بمیرم بهتر از اینکه زنده باشم .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۵:۱۷

زهی خیال باطل....هرگاه دشمن به بهانه کمک دستی درازبنمایدمطمین بدانید که برایتان دامی بزرگترپهن کرده است.هفت سال باغ سوخته برجام گزکردیم حالابدنبال چیدن گلابی های داخل یخچال رسیده است.دشمن بجای دشمنی اگرقدمی باسروصداشروع کند صدرصدنقشه وتوری بزرگترازقبل برایمان پهن کرده است.روزی که دشمن برای ما کف زدوهوراکشید امروز اوج شادی دشمن است.عوض برجام چیست؟!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۶:۵۲

امریکایی هاوغربی ها نسبت به تحریم ها باج نخواهند داد یک بازی سیاسی است اگر تحریم ها راستی ازمایی شود مهم است دلار با همان قیمت باقی خواهد ماند انگلیس بدترین کشور در جهان روباه مکار نقشه و طراح تحریم امیدواری خیلی کم است

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۰۸:۵۳

اززحمات بیدریغ تیم مذاکره کننده وزارت خارجه جناب ظریف وعراقچی هیت همراه بایدتشکرکرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۱:۳۲

چقدر ساده گیر آوردن مردم رو ایران به همون برداشته شدن تحریم نفت وبانک قانع هست بقیه فیلمه فقط

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۱:۳۶

اینا تحریم را که بر نمی دارن هیچ یک بار اضافی رو دوش مردم بیچاره می زارن تا وقتی ظریف لاریجانی جهانگیری همتی و عراقچی هستن مردم آسایش نخواهند دید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۱:۴۳

یادتون رفته که برجام تعهد چند جانبه بین ایران و ۵ بعلاوه یک بود که ما عمل کردیم و اونا نه بعلاوه آمریکا با توجه به مفاد برجام که خودش نوشته یاید تمام تحریمها رو برداره حالا میگه برخی از تحریمها وقتی امام میگفت آمریکا شیطان بزرگ هست بازرگان و امثالش میگفتن نه آمریکا شخصیت خودش رو حفظ میکنه حرفی که حسن و جواد زدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۱:۴۴

خوب اینکه مثل روز،روشنه،امریکابعدازاینکه به اهدافش برسه،باهمون تحریمهاوبرچسبهای تروریستی وضدحقوق بشر،بازبهانه ای پیدامیکنه ودوباره تحریمهارابرمیگردانه ،وهدف اصلیشون هم همینه،واین مذاکرات ،فقط یه تله برای حکومت ومردم ایرانه.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۵:۴۷

سلام مواظب باشید ،طرف مقابل خیلی سالوس است،خدا کمکتان کند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۵:۵۴

مانبایدگول این حرفهارابخوریم... طبق فرمایشات رهبرکبیرانقلاب سیدعلی خامنه ای ...رفع کل تحریمهاااا وسپس راستی آزمایی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۱۶:۴۱

درود ...بشینید تا آمریکا تحریم برداره ...ادم تعجب میکنه ازنه شرقی ونه عربی گفتن وشعارها...ایران کشوری چهارفصل با عظمت ببین منتطر حرفای غربیاس ...تاسف باره که مسوول دلسوزی برای مردم ایران نیست همش دروغ وچاخان

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۲۲:۴۵

مرگ بر امریکا ...... مجبوره حتی بدون توافق تحریمها را لغو کنه عجله نکنید