• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030301925
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

زمان واکسیناسیون مبتلایان به دیابت و فشارخون مشخص نیست

زمان واکسیناسیون مبتلایان به دیابت و فشارخون مشخص نیست

ایسنا/اصفهان مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه تاکنون ۱۸۰ هزار نفر در استان اصفهان یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند، گفت: هنوز برای بیماری های مزمنی مانند دیابت و فشار خون تصمیمی گرفته نشده است.

رضا فدایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ سال از روز شنبه (اول خردادماه) در اصفهان، اظهار کرد: بالغ بر یکصد هزار نفر در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ ساله قرار دارند که واکسیناسیون آنها درحال انجام است.

وی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال باید به سامانه ثبت نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه کرده و پس از ثبت نام، پیامکی برای آنها ارسال می شود که نوبت و محل تزریق واکسن را اعلام می کند و بر اساس این پیامک برای تزریق واکسن مراجعه می کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا براساس یک برنامه تدریجی و مستمر درحال انجام است، گفت: واکسن مورد نیاز را به تدریج تحویل می گیریم و مراجعات مردم نیز به صورت تدریجی و مستمر است، به همین خاطر برای تامین واکسن مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه در گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال نزدیک به ۷۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا دریافت کردند، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون این گروه سنی نیز ادامه دارد و تمام نشده است، اصولا وقتی وارد گروه سنی جدیدی می شویم، واکسیناسیون گروه های قبلی هم به قوت خود باقی است و مراکز واکسیناسیون پذیرای آنها نیز هستند.

فدایی با اعلام اینکه تاکنون ۱۸۰ هزار نفر در استان اصفهان یک دوز واکسن کرونا تزریق کرده اند، گفت: نزدیک به ۳۰ هزار نفر در استان هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه براساس سند ملی واکسیناسیون چند بیماری خاص در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته، تصریح کرد: طی یک ماه اخیر واکسیناسیون این بیماران با مراجعه تدریجی به مراکز واکسیناسیون درحال انجام است، اما هنوز برای بیماری های مزمنی مانند دیابت و فشار خون تصمیمی گرفته نشده است.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا هم اکنون در مراکز تجمیعی و برخی مراکز بهداشت انجام می شود، خاطرنشان کرد: قصد داریم واکسیناسیون را به سمت مراکز تجمیعی ببریم تا در سالن هایی با فضای وسیع چند میز خدمت مستقر شود و واکسیناسیون به صورت منظم، با رعایت فاصله اجتماعی و صرفه جویی در زمان مردم، انجام شود.

وی استقبال از تزریق واکسن کرونا در اصفهان را خوب ارزیابی کرد و به شهروندان توصیه کرد به واکسن هایی که وارد کشور می شود اعتماد کرده و بر اساس نوبت بندی برای تزریق واکسن مراجعه کنند و فرصت واکسیناسیون را از دست ندهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha