• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400030302217
  • خبرنگار : 50182

تحویل ۱۱۵ هزار دُز واکسن کرونا به کرمانشاه

تحویل ۱۱۵ هزار دُز واکسن کرونا به کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام شد، تاکنون ۱۱۵ هزار دُز واکسن کرونا تحویل استان شده است.

دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، امروز(سوم خرداد) در این نشست با بیان اینکه سیر بیماری کرونا در استان نزولی، اما بسیار کند است، گفت: در صورت نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی ممکن است با پیک دیگری از این بیماری مواجه شویم.

وی افزود: روند کاهش بیماری کرونا شکننده است از مردم می خواهیم همچنان پروتکل ها را رعایت کنند، چرا که عادی انگاری شرایط باعث شیوع ویروس های جهش یافته و آغاز موج های بعدی خواهد شد.

مرادی به برخی دورهمی های تبلیغاتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، به  طور قطع با افزایش موارد بیماری مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تعداد مراسم عروسی نیز در هفته های اخیر افزایش یافته و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این مراسم روند افزایشی بیماری کووید را در پی خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تعطیلات نیمه خرداد هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم درخصوص تعطیلات پیش رو در هفته های آینده، برای جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا در ستاد ملی کرونا تمهیداتی اندیشیده شود.

وی در ادامه به روند واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و گفت: واکسیناسیون کرونا به خوبی در استان در حال انجام است، اما روند ارائه خدمات باید بگونه ای باشد که تا حد امکان از ایجاد ازدحام در مراکز جلوگیری شود.

وی گفت: واکسیناسیون باید با دقت و سرعت بیشتری انجام شود و در این راستا باید تعداد مراکز را اضافه کنیم و شیفت های کاری در این مراکز  را به دو نوبت صبح و عصر افزایش دهیم.

وی با اشاره به ارائه خدمت در مرکز تجمیعی واکسیناسیون دانشکده بهداشت از امروز(دوشنبه) گفت: مرکز تجمیعی حضرت خدیجه کبری(س) در شهر کرمانشاه نیز فردا راه اندازی خواهد شد و جهت ارایه خدمات بهتر به مردم، سایر مراکز تجمیعی نیز باید هر چه سریعتر راه اندازی شوند.

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست گفت: انجام واکسیناسیون کرونا در استان روند بسیار خوبی دارد و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین دانشگاه های اول کشور در تزریق واکسن کرونا قرار دارد.

وی افزود: همچنین در  زمینه راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون با راه اندازی ۳۴ مرکز تجمیعی، در کشور رتبه اول را داریم.

شکیبا با اعلام اینکه تاکنون ۱۱۵ هزار دُز واکسن کرونا تحویل استان شده و در بین مراکز توزیع شده، گفت: از این میزان ۳۱ هزار دُز آن را روز گذشته تحویل گرفتیم که آماده توزیع می باشد.

 شکیبا گفت: در حال حاضر ۷۷هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که بیش از ۵۰ درصد واکسیناسیون در شهرستان کرمانشاه انجام شده است.
 
وی به راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر ۱۱۷ مرکزی که جهت واکسیناسیون در استان فعال است، در بیشتر شهرستان ها نیز مراکز تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی شده است.

وی گفت: آماده سازی مرکز خودرویی تزریق واکسن در کرمانشاه در مجموعه ورزشی ۱۵هزار نفری پانزده خرداد به اتمام رسیده و به زودی تزریق  واکسن در سه لاین انجام خواهد شد.

دکتر بهمن روشنی معاون درمانی دانشگاه هم گفت: خوشبختانه آمار بستری و مرگ و میر  بیماران کرونا در استان رو به کاهش است، البته جهت استمرار این روند باید رعایت پروتکل های بهداشتی را همچنان جدی بگیریم.
 
روشنی اظهار کرد: به دلیل آغاز طرح بهسازی اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه و مواجه شدن این مرکز با کمبود تخت به علت تعمیرات، امکان پذیرش بیماران کرونایی در این مرکز وجود ندارد و بیمارستان امام خمینی (ره) از چرخه بیمارستان های درگیر کرونا خارج خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha