• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400030302289
  • خبرنگار : 50438

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای حلقه مفقوده بین سپهر علم و فناوری کشور و صنعت

دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای حلقه مفقوده بین سپهر علم و فناوری کشور و صنعت

ایسنا/بوشهر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای همان حلقه مفقوده بین سپهر علم و فناوری کشور و صنعت موجود است.

محسن جهانشاهی ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از رشادت های استان های جنوبی کشور در تامین امنیت و دفاع از میهن یاد کرد.

وی عنوان کرد: از مدیریت دکتر منصوری نسب (رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر) که با تمام توان گام های موثر و بزرگی در جهت اعتلال و تثبیت و توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای در استان بوشهر انجام دادند تشکر می‌کنم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این دانشگاه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ماموریتش فارغ التحصیل کردن تکنسین ها و مهندسین ماهر است. جوانانی که با پنجه های ماهر خود می توانند در عرصه کسب و کار و اشتغال و رونق تولید و تولید ثروت در کشور نقش آفرینی کنند.

به گفته جهانشاهی دانشگاه فنی و حرفه ای همان حلقه مفقوده است بین سپهر علم و فناوری کشور و صنعت موجود.

وی تاکید کرد: دانشگاهی که ماموریتش فعالیت در حوزه فناوری لو تک و مدیوم تک هست. اهمیت دانشگاه های فنی و حرفه ای کمتر از دانشگاه های تئوری نیست. این دانشگاه یک انتخاب است. انتخابی که در گام دوم انقلاب می تواند سفره های مردم را رونق دهد.

معاون دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای با وجود مشکلات موجود با ماندن در کشور و تلاش باعث ایجاد رونق تولید شده اند. این آمار نسبت به فارغ التحصیلان سایر دانشگاه های کشور بسیار بیشتر است. این همان گام دوم انقلاب است و نشان از تعصب دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه دارد.

این مسئول یادآور شد: در چهل سال دوم انقلاب اگر بخواهیم از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد نفعی (نوآوری فناوری و علم) برویم یقینا باید به دانشگاه فنی و حرفه ای و فارغ التحصیلان آن اهمیت بیشتری داد.

محسن جهانشاهی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در کشور داریم که غالبا مبتنی بر فناوری های سطح بالا تشکیل شده اند که وجوب آنان مشخص است ولی بیش از ۸۰ درصد از صنایع موجود کشور ما از فناوری متوسط است که این فناوری ها و مهارت ها بیشتر در دانشگاه فنی و حرفه ای اموزش داده می شود.

وی افزود: این وسایلی که امروز جهت تجهیز کارگاه های دانشگاه های فنی و حرفه ای استان بوشهر تخصیص داده شده اند در راستای همین آموزش کاربردی و ایجاد جوانان ماهر است. مایه مباهات است که دکتر منصوری نسب و همکاران ایشان این بودجه را در محل صحیح آن هزینه می کنند.

دانشگاه فنی و حرفه ای تامین کننده نیازهای صنعتی استان بوشهر 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر عنوان کرد: این دانشگاه در استان بوشهر متشکل از ۳ دانشکده امام خامنه ای (مد ظله العالی)، الزهرا و دانشکده تازه تاسیس کنگان است. با توجه به ظرفیت بالقوه و حضور صنایع گسترده در استان بوشهر می توان با همکاری و همراهی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور رشته های جدید را نیز در این دانشگاه ها داشت.

اکبر منصوری نسب اضافه کرد: در این دانشکده ها مجموعا ۲۵۰۰ دانشجو در ۳۳ رشته تحصیل می کنند. امروز با حضور آقای دکتر جهانشاهی از تجهیزاتی که در راستای نوسازی و به روزرسانی کارگاه های این دانشکده ها به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال خریداری شده اند رو نمایی خواهیم کرد.

وی توضیح داد: با اضافه شدن این وسایل، بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات کارگاهی دانشکده های امام خامنه ای و الزهرا و حدود ۴۰ درصد از تجهیزات کارگاهی دانشکده کنگان تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر خاطرنشان کرد: ما و همکارانمان به دنبال آن هستیم که تامین کننده نیازهای صنعتی استان باشیم و حضور فارغ التحصیلان دانشکده های فنی و حرفه ای در این زمینه ها بیشتر از پیش شود و تاثیرات دانشگاه فنی و حرفه ای در توسعه کارآفرینی دیده شود. به همین منظور نیز به دنبال اخذ مجوز استقرار دانشگاه تخصصی نفت و گاز در استان بوشهر هستیم.

منصوری نسب تاکید کرد: استان بوشهر ظرفیت بالقوه دیگری به نام دریا دارد که تحت عنوان اقتصاد کرانه ای از آن یاد می کنیم. تا کنون از این موهبت الهی بیشتر استفاده سنتی شده است. پیشنهاد داریم محضر دکتر جهانشاهی که در استان های برخوردار از دریا رشته های متناسب با این اقتصاد به وجود بیاید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha