• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400030402941

مشاور بیمه انجمن کارگران و استاد کاران فارس:

لزوم رفع مشکلات کارگران ساختمانی

لزوم رفع مشکلات کارگران ساختمانی
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مشاور بیمه انجمن کارگران و استاد کاران فارس، با اشاره به بخشی از مشکلات کارگران و استادکاران ساختمانی، شامل کاهش درآمد به دلیل شیوع کرونا، افزایش هزینه‌های زندگی، نبود پوشش مناسب بیمه‌ای و ... خواستار توجه مسئولان به این مسائل و کمک به رفع این مشکلات شد.

نسیمه نوبخت سه‌شنبه ۴ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها نام گذاری کرده‌اند، حمایت بیشتر را از کارگران خواستاریم، چرا که چرخ صنعت عظیم ساختمان سازی به عنوان یکی از مهمترین صنایع در رونق تولید و ایجاد اشتغال، بدون حمایت از قشر کارگر نمی چرخد.

او با بیان اینکه غرامت بیکاری به کارگران و استادکاران ساختمانی بیکار شده، پرداخت نمی‌شود، گفت: در حالیکه بیشترین میزان حوادث ناشی از کار مربوط به این بخش است، اما اگر فعالان صنعت ساختمان در مسیر تردد دچار حادثه شوند، بیمه آن را پوشش نمی‌دهد.

مشاور بیمه انجمن صنفی کارگران و استادکاران فارس گفت: محل‌ها و دکه‌های پیش بینی شده برای تجمع کارگران و استادکاران ساختمانی هم فاقد کمترین امکانات رفاهی، متناسب با شرایط جوی فصول مختلف است.

نوبخت با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران در ایام شیوع کرونا، گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا شاهد هستیم که اقتصاد و معیشت همه اقشار جامعه به خطر افتاده است، در حالیکه بعضی از صاحبان مشاغل امکان دریافت تسهیلات و خدماتی را یافته‌اند، کارگران ساختمانی که منبع درآمدی را از دست داده‌اند، امکان بهره‌مندی از چنین تسهیلاتی را نداشته‌اند.

او با اشاره به افزایش هزینه ثبت‌نام در انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی، طی سال‌های اخیر به ۱۸۰ هزارتومان، گفت: بسیاری از کارگران و حتی استادکاران ساختمانی، به دلیل از دست دادن منابع درآمدی، حتی امکان پرداخت حق عضویت این انجمن را هم ندارند.

نوبخت عنوان کرد: به نظر می‌رسد که مسئولان فراموش کرده‌اند ولی نعمتان آنان چه کسانی بوده و هستند، لذا اگر قرار بر تغییر و رشد باشد، نهال رشد با تلاش دست‌های پینه بسته همین کارگران جوانه خواهد زد.

مشاور بیمه انجمن کارگران و استاد کاران فارس، از مسئولین و نمایندگان مردم درخواست کرد که در خصوص به مطالبات کارگران ساختمانی نیز توجه جدی و مطلوبی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha