• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400030402954
  • خبرنگار : 71506

خسروی‌نژاد: سفر سولوویچیک به تهران شخصی بود/تاکنون ۷ مقام فدراسیون جهانی جودو به ایران آمده‌اند

خسروی‌نژاد: سفر سولوویچیک به تهران شخصی بود/تاکنون ۷ مقام فدراسیون جهانی جودو به ایران آمده‌اند

مربی و جودوکار سابق تیم ملی می‌گوید: سفر نایب رییس فدراسیون جهانی جودو به ایران در قالب یک هیات تجاری بوده و از طرف فدراسیون جهانی نبوده است.

مسعود خسروی نژاد در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سفر نایب رییس فدراسیون جهانی جودو به تهران برای امور شخصی و تجاری بوده است، اظهار کرد: در حالی که طی دوره های گذشته ۷ مقام فدراسیون جهانی جودو در سفرهای رسمی به ایران آمده اند، تعجب می کنم مسئولان فدراسیون چطور می گویند وی اولین مقام رسمی فدراسیون جهانی است که به ایران آمده است.

وی تصریح کرد: سال ۸۳ یونگ سونگ پارک رییس کره ای فدراسیون جهانی جودو به ایران آمد و با مسئولان ارشد ورزش کشور نیز دیدار و گفتگو کرد، همچنین ۳ نایب رییس، دبیر کل، رییس کمیته داوران و رییس برگزاری مسابقات فدراسیون جهانی جودو نیز دیدارهای رسمی از ایران داشته اند. این اظهارات در حالی است که سولوویچیک نایب رییس فدراسیون جهانی برای کار شخصی و بیزینس به ایران آمده و در حاشیه آن دیداری هم از فدراسیون جودو داشته است که معمولا امری طبیعی است.

مربی سابق تیم ملی ایران، در ادامه به موضوع محرومیت جودوی ایران اشاره کرد و گفت: پیش شرط رییس فدراسیون جهانی جودو از فجیره امارات شروع شد که در جلسه با رییس کمیته المپیک ایران اعلام کرد برای رفع تعلیق لازم است به پیش شرط فدراسیون جهانی عمل کنید. بهتر است فقط وکیل پرونده درباره این قبیل مسائل صحبت کند چرا که دانش آن را دارد، با الفاظ حقوقی آشناست و می داند برخی صحبت ها بار حقوقی دارد.

وی افزود: مسئولان فدراسیون در قرقیزستان به العنزی و رییس فدراسیون جهانی فرش هدیه دادند، بعد هم رفتند از فدراسیون جهانی شکایت کردند. یعنی هم فرش جایزه گرفتند و هم ایران را محروم کردند.

خسروی نژاد در پایان درباره شکایت مجدد ایران از فدراسیون جهانی جودو، گفت: عیب ندارد اعتراض کنید اما با جامعه جودو هم صادق باشید. اینکه گفتند همه چیز تمام شد و تعلیق جودو از بین رفت خوب نبود و باعث خدشه دار شدن اعتماد جودوکاران شد. ما هم عضوی از فدراسیون جهانی هستیم و برخی صحبت‌ها بدون توجه به عواقب آن ها باعث تشدید اختلافات با فدراسیون جهانی و در نهایت محرومیت سنگین جودوی ایران شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۴ ۱۳:۰۵

چرا هرکسی از فدراسیون جودو منفک میشود اپوزیسیون و منتقد میشود ؟ دوسال پیش سرمربی تیم ملی بود و بدترین نتیجه مسابقات آسیایی را رقم زد حالا شده منتقد فدراسیون جودو ؟! همان وقت سرمربی بودی چرا تعریف و تمجید میکردی ؟ حالا که در فدراسیون پست و مقام نداری انتقاد میکنی ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۴ ۱۹:۵۵

دقیقا ضعیف ترین نتیجه تاریخ جودو در آسیایی فجیره با ایشون بوده که مربی ارشد بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۴ ۱۳:۳۱

به نظرم افرادی نظر بدن راجع به این موضوع که اطلاعات کافی داشته باشند نه کسی که خودش حتی یک مدال از مسابقات برون مرزی نداره و در امور بین الملل اطلاعات نداره و اطلاعاتی از جودو نداره و تمام اطلاعات رو از دوستان میگیره.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۴ ۱۹:۰۰

کاملا درسته که نباید افرادی که اطلاعات ندارند و بک مدال از مسابقات برون مرزی ندارند نظر بدهند اما آیا اعضای منصوب میراسماعیلی بعنوان هیات رییسه فدراسیون جودو مدال دارند که نظر داده و میدهند ؟ آیا دبیر فدراسیون اصلا جودو بلد هست که نظر میدهد ؟ پس به منتقدان صرفتظر از علت انتقاد آنان ، نباید توهین شود .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۴ ۱۹:۵۸

دوست عزیزم حق با شماست ایشون هیچ افتخاری در سطح ملی ندارن سهمیه المپیک ایشون در سال ۲۰۰۴ هم آقای عباس فلاح گرفتن چون اون زمان به اسم نبود سهمیه بعدشم ایشون حتی به مربیان تیم ملی هم احترام نمیذاره که بدون انتخابی خارج میبردنش

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۴ ۱۴:۵۵

موضوع این هست ماهم متوجه نوع سفر ایشون شدیم حالا دیگه اینقدر فرافکنی ونمایش زیاد شده. عادت کردیم .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۴ ۲۰:۴۵

اتفاقا سوال همینه چرا قهرمانان مربیان پیشکسوتان چرا به مرور از فدراسیون جدا میشوند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۵ ۱۹:۵۴

در جواب کامنت های الهی و علی ایشون در زمان مسابقات آسیایی ک اون نتیجه ب دست اومد یکماه هدایت تیم رو داشتن و در این مسابقات سعید ملایی و علیرضا خجسته ب دلایل نامعلوم و جواد محجوب ب دلیل آسیب دیدگی شرکت نکردن و در کل در یکماه نمیشه حرکتی خاصی انجام داد اگر جودو کار کرده باشی پس از روی نا آگاهی حرف نزنید ایشون اعتماد کرد ب فدراسیون ک... در مورد اطلاعات جودو هم مسعود خسروی یکی از آگاه ترین افراد ب داخل و بیرون جودوی ایران هست خیلی هم با دانش هست و اینکه مدال بین المللی ایشون یک دهه عضو تیم ملی بودن و اگر موفقیت حاصل نشده برید از حاج یوسف زاده علیرضا امینی و اوناییکه اون زمان کادر فنی جودو بودن و ن تنها ایشون 100 ها جودوکار نابغه و با استعداد رو تباه کردن بخاطر نادانی و عدم توانایی فنی و مدیریتی شما که از مدال و اطلاعات حرف میزنی بگو کجای جودو هستی مشکل جودو اساتید و پیش کسوتانی هستند ک توهم دانایی دارن نمردیم معنی همدلی رو هم فهمیدیم منظور شعار فدراسیون ک فصل همدلی جودو و رفاقت جای رقابت قشنگ شده ملک شخصی هرکار دلشون میخواد میکنن و با احکام کیلویی و انتخابات آبکی جودو رو نابود تر میکنن و در آخر مدیریت این که اجاره ندی مشکل بوجود بیاد ن اینکه مشکل درست کنی و بعد دنبال حل مشکلی باشی ک سوء مدیریت خودت باعث مشکل شده اوناییکه فکر میکنن زرنگن فکر میکنن زرنگن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۶ ۱۳:۴۶

به نظر من همینطوری وضعیت جودو اصلا خوب نیست همین الان وضعیت باشگاه بررسی کنید .وضعیت جودو در تهران چند تا باشگاه فعال داریم با این جمعیت تو این چندسال و مشکلات عدیده جودو حالابه پیشکسوتان . قهرمانان خود احترام گذاشته تا بیش از این در سرازیری نریم