• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400030403045
  • خبرنگار : 90047

فعالیت طرح های ساحلی از ابتدای تابستان

حیدری: به دنبال فرهنگ سازی برای کاهش مرگ و میر در طرح های ساحلی هستیم

حیدری: به دنبال فرهنگ سازی برای کاهش مرگ و میر در طرح های ساحلی هستیم

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: در سال جاری سعی داریم با فرهنگ سازی و ارائه آموزش های درست در هفته پیشگیری از غرق شدگی، آمار مرگ و میر در اماکن آبی و طرح های ساحلی را کاهش دهیم.

مهدی حیدری در گفت و گو با ایسنا، هدف از نامگذاری هفته اول خرداد به عنوان هفته پیشگیری از غرق شدگی اظهار کرد: در راستای فرهنگ سازی برای استفاده درست از اماکن آبی و آموزش همگانی در خصوص خطرات موجود در این اماکن و کاهش آمار غرق شدگی با برگزاری هفته پیشگیری از غرق شدگی از یکم تا هفتم خرداد با حمایت وزارت ورزش و جوانان و با تعامل با ارگان‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت نیرو و... سعی داریم هشدارهای لازم را به مردم جهت استفاده درست از اماکن آبی را گوشزد کنیم.

وی گفت: یکی از معضلاتی که با شروع فصل تابستان با آن مواجه هستیم آمار غریق در استخرهای کشاورزی است، هر چند این موضوع ارتباطی با فدراسیون ندارد، اما تلاش بر این است با ایجاد تعامل با وزارت کشاورزی و با فنس کشی اطراف استخرهای کشاورزی و با در اختیار گذاشتن وسایل امداد و نجات، آمار غریق را در این مناطق کاهش دهیم.

حیدری همچنین با اشاره به بالا بودن آمار غرق شدگی در روخانه ها، افزود: براساس گزارش های بدست آمده، روخانه ها بیشترین آمار غرق شدگی را در ۵ سال اخیر داشتند، هر چند ما مسئولیت اماکن آبی و طرح های ساحلی را بر عهده داریم اما به دنبال آن هستیم تا با کمک وزارت نیرو، استانداریها، ادارت کل ورزش و جوانان استان‌ها آمار غرق شدگی در روخانه ها را امسال به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به شروع فعالیت طرح های ساحلی در استانهای مازندران، گیلان و گلستان از تیرماه، گفت: با تعاملی که با استانداریها و هیات های این استانها برقرار کردیم درصدد هستیم با استقرار منجیان از ابتدای شروع فصل گرما در این سواحل تا حد امکان آمار غرق شدگی را کاهش دهیم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از مشکلات منجیان غریق مستقر در طرح های ساحلی را عدم پرداخت به موقع حقوق آنها عنوان کرد و افزود: از وزارت کشور و ستاد ساماندهی سواحل کشور این درخواست را دارم که با شروع فصل گرما و با استقرار منجیان در طرح های ساحلی، حقوق آنها به موقع پرداخت شود تا انگیزه کافی برای فعالیت در سواحل مختلف کشور را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha