• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400030403436
  • منبع : نمایندگی همدان

بازار پرندگان و ضایعات در همدان احداث می‌شود

بازار پرندگان و ضایعات در همدان احداث می‌شود
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان گفت: بازار پرندگان و ضایعات به منظور ساماندهی و جمع آوری اصولی، نگهداری، تبدیل و بازیافت مواد قابل بازیافت در شهر همدان احداث می شود.

حسین مردانی در  کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان، افزود: محل مشخصی در طرح توسعه سایت فعلی دفع پسماندها به متراژ ۱۲ هکتار واقع در جاده همدان‌- تهران جانمایی شده که اجرای این طرح نیازمند تأمین ۳۰ هکتار زمین مضاعف از سوی اداره کل منابع طبیعی است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی با اشاره به بازنگری طرح موردنظر از آبان ماه سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: این طرح با هدف ایجاد کسب و کارهای اصولی و جمع آوری استاندارد و بهداشتی پسماندهای خشک، جلوگیری از جمع آوری پسماندهای غیرمجاز (پسماندهای عفونی و ...)، جلوگیری از سرقت مبلمان و تأسیسات شهری و جلوگیری از گسترش قارچ گونه این مشاغل در بافت شهری و مسکونی صورت گرفته است. 

مردانی تصریح کرد: برنامه اجرایی و عملیاتی طرح مورد نظر با محوریت انتقال مراکز جمع آوری ضایعات و واحدهای بازیافت پسماند که نزدیک به ۱۲۰ مرکز در شهر همدان و تعداد کثیری در سایر نقاط  موجود هستند، صورت می گیرد. 

وی گفت: این برنامه با همکاری اداره کل حفاظن محیط زیست و هماهنگی دستگاه های ذیربط شامل استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره صنایع، دادگستری، نیروی انتظامی و سایر ادارات انجام می شود. 

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان با تأکید بر ساماندهی این مشاغل به لحاظ تکلیف قانونی خود و حمایت از این قشر آسیب پذیر گفت: از زمان آغاز مجدد این طرح تاکنون، چندین مورد اعتراض و تجمع در برابر انجام دوباره این طرح و ضابطه دار کردن موضوع فعالیت اشخاص شاغل در این مشاغل صورت گرفته که با توجه به شرایط پیش آمده کنونی و اعتراضات تحریک شده این قشر، ادامه کار مستلزم بررسی بیشتر و همکاری سایر ارگان های اجرایی و نظارتی است. 

وی به  احداث بازار پرندگان اشاره کرد و گفت: شهرداری همدان برای ساماندهی کسب و کار پرنده فروشی، چندسال پیش اقدام به راه اندازی بازارچه موقت پرنده فروشان کرد اما این مکان با توجه به شمار بالای پرنده فروشی ها و به لحاظ وسعت کافی نبود.

به گفته مردانی، این وضعیت نسبت به سال های قبل بهتر شده اما با توجه به اینکه از سایر استان های کشور هم برای خرید و فروش پرنده به این محل مراجعه می کنند، این مکان جوابگو این شمار از جمعیت نیست. 

وی در ادامه بیان کرد: بی توجهی به بهداشت محیط، ازدحام جمعیت و نزدن ماسک، گوشه ای از مشکلات بازارچه موقت پرندگان در این روزهای کرونایی است. 

مردانی خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری همدان ایجاد بازار پرندگان را اولویت اقدامات خود قرار داده و در حال حاضر در حال رایزنی با سرمایه گذار هستیم،  این بازار به وسعت ۱۴ هزار مترمربع واقع در روبروی باغ بهشت با مشارکت شهرداری منطقه ۳ درحال بهره برداری و در مرحله  آماده سازی زمین مذکور است که پروژه ای بزرگ و فاخر در خور شأن مردم همدان خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری همدان، وی در پایان یادآور شد: تا بهره‌برداری از این فضای اصلی نیز این واحدهای پرنده فروشی در  بازار موقت پرنده‌فروشان همدان، فضایی با ۶۴ غرفه در انتهای خیابان فرات مشغول به کار خواهند بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha