• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400030403513

با همکاری موزه ملی ایران؛

نمایشگاه تخصصی موزه‌ای در گلستان دایر شد

نمایشگاه تخصصی موزه‌ای در گلستان دایر شد

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث‌ فرهنگی گلستان از افتتاح نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین‌فام شهر باستانی گرگان (جرجان) به‌عنوان اولین نمایشگاه تخصصی موزه‌ای در استان خبرداد.

احمد تجری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، اظهار کرد: این اداره‌کل برای ارتقاء بخشیدن به نخستین نمایشگاه موزه‌ای استان تصمیم گرفت که نمایشگاه مشترکی را با همکاری موزه ملی ایران برگزار کند که مجوز انتقال امانی اشیا فرهنگی تاریخی از اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی اخذ و اشیا به‌منظور برگزاری نمایشگاه مشترک شاهکارهای زرین‌فام شهر باستانی گرگان به این نمایشگاه منتقل شد.

وی افزود: برای راه‌اندازی این نمایشگاه موقت اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در دو سال گذشته هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی گلستان بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۹ عصر به موزه باستان‌شناسی گرگان مراجعه کنند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در حاشیه این مراسم، گفت: موزه‌ها علاوه بر آگاهی بخشی به آحاد جامعه و توسعه فرهنگی، زمینه‌ساز توسعه گردشگری خواهند شد و یکی از جاذبه‌های گردشگری هستند.

محمدرضا کارگر با اشاره به این‌که موزه باستان‌شناسی گرگان سال‌ها پیش طراحی‌شده و امروز نمی‌تواند بیانگر عمق تاریخی، تنوع تاریخی و قدمت استان گلستان باشد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیده‌شده تا موزه استانی شایسته تاریخ و قدمت استان گلستان ایجاد شود.

وی بیان کرد: موزه بزرگ گلستان در گنبدکاووس که در نوع خود منحصربه‌فرد است، با محتوایی خوب و مناسب که مختص استان گلستان است در حال اجرا است و با تزریق اعتبارات اجرای آن تسریع شده است.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی از ایجاد موزه‌های خصوصی در استان‌ها استقبال می‌کند چراکه معتقد است مردم باید میراث خود را حفظ و پاسداری کنند و بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی موفقیت بیشتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد حقیقی یا حقوقی که دارای مجموعه‌ای ارزشمند و علاقه‌مند به ایجاد مجموعه‌داری و موزه هست می‌تواند از کمک‌های بلاعوض و حمایت‌های اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی بهره‌مند شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha