• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400030503604
  • خبرنگار : 71641

موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده ادغام می‌شود؟

موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده ادغام می‌شود؟

درحالیکه پیش از این مطرح شد که در ماه‌های پیش‌رو موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده ادغام می‌شود، مسئولان این بانک می‌گویند که در این زمینه، هنوز ابلاغیه رسمی از سمت بانک مرکزی دریافت نشده است و منتظر دستور رسمی بانک مرکزی هستند.

 به گزارش ایسنا، اخیرا گفته‌هایی مبنی بر ادغام موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده مطرح شده است؛ ماجرا به این برمی‌گردد که در اسفندماه ۱۳۹۴ بانک مرکزی با دادن مجوز به این مؤسسه با نام جدید «کاسپین» موافقت کرد.

این مؤسسه در راستای برنامه ساماندهی بانک مرکزی از ادغام مؤسسه‌های مالی اعتباری فرشتگان و فردوسی پدید آمده‌ است.

فعالیت مؤسسه کاسپین به دنبال ادعایی که در خصوص کسری دارایی حدود ۵٬۶۰۰ میلیارد تومانی تعاونی فرشتگان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آن مطرح شد با مشکل هجوم سپرده‌گذاران برای برداشت سپردهه خود و به تبع کمبود نقدینگی در مؤسسه با مشکل مواجه شد. در نهایت دولت با تامین بودجه، پرونده این موسسه و چند تعاونی اعتباری دیگر را برچید که همین امر موجب اعتراض کارشناسان اقتصادی شد.

اما در روزهای اخیر عنوان شده که ادغام موسسه کاسپین در بانک آینده در حال انجام است و این بانک با ادغام این موسسه مجوز افزایش تعداد شعب خود را می‌گیرد. اما پیگیری‌های ایسنا از بانک آینده، بیانگر این است که در این زمینه، هنوز ابلاغیه رسمی از سمت بانک مرکزی دریافت نشده است. 

بنابراین، بانک آینده برای ادغام موسسه اعتباری کاسپین منتظر دستور رسمی بانک مرکزی است. از سوی دیگر، در صورت ادغام موسسه اعتباری کاسپین در بانک آینده از این به بعد این موسسه با تابلوی بانک خصوصی فعالیت می‌کند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۵ ۱۷:۰۶

۵۱ درصد بانک کاسپین متعلق به فرشتگان و سپرده گذاران ان است و هنوز تکلیف اموال روشن نسیت و پرداختی به مال باختگان علی الحساب بوده و بایستی روشن بشود ولی بنظر میرسد که با ادغام باز هم بیشتر از زیر دیون خود فرار می کنند در دولت بعدی حتما رسیدگی میشه که چطور یک موسسه مجاز را با انگ غیر مجاز غارت کردنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۵ ۲۳:۳۹

لطفا تکلیف مالباخته های کاسپین مشخص کنید چند سال هست منتظر هستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۶ ۱۱:۴۵

سلام و احترام متاسفانه خود بانک آینده هنوز نتوانسته سود سهام سهامداران را بپردازد چطوری این بانک‌های بدهکار را به مجموعه بانک آینده اضافه می‌کنند به فکر ما که زندگیمون رو در این بانک گذاشتیم نیستند .