• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400030503719
  • خبرنگار : 71496

رهبر جبهه پولیساریو اول ژوئن در دادگاه اسپانیا حاضر می‌شود

رهبر جبهه پولیساریو اول ژوئن در دادگاه اسپانیا حاضر می‌شود

یک شبکه رادیویی اسپانیایی اعلام کرد که رهبر جبهه پولیساریو اول ماه آتی میلادی در دادگاه عالی این کشور حاضر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی مشهور "کادنا سر" اسپانیا اعلام کرد: ابراهیم غالی، رهبر جبهه جدایی‌طلب پولیساریو که خواستار استقلال صحرای غربی از مراکش است، اول ژوئن (سه‌شنبه ۱۱ خرداد) در دادگاه عالی اسپانیا حاضر خواهد شد.

حضور غالی در اسپانیا موجب خشم مراکش و ایجاد تنشی دیپلماتیک میان رباط و مادرید شد.

رادیو "کادنا سر" به نقل از یک نماینده حقوقی که نامش را افشا نکرد، گزارش داد: غالی درخواست خواهد کرد از شهر لگرنیوی اسپانیا که در حال حاضر در بیمارستانی در آنجا بستری است، به صورت ویدیویی صحبت کند.

این منبع افزود: غالی در شرایط جسمانی بدی قرار دارد.

خبرگزاری رویترز عربی اعلام کرد که رهبر جبهه پولیساریو ابتدا از امضای حکم احضاریه دادگاه عالی اسپانیا جهت برگزاری جلسه اول دادگاه رسیدگی به پرونده جنایات جنگی‌اش خودداری کرد.

غالی ماه گذشته میلادی برای درمان به بیمارستانی در اسپانیا منتقل شد، این اقدام مراکش را که صحرای غربی را بخشی از خاک خود می‌داند، خشمگین کرده و اعلام نمود: غالی از مدارک سفری که الجزایر به او داده و یک اسم مستعار، استفاده کرده است.

آرانچا گونزالس لایا، وزیر خارجه اسپانیا روز یکشنبه اظهار کرد: غالی باید پس از بهبودی و پیش از بازگشت به کشورش به اتهامات پاسخ دهد.

مراکش هفته گذشته محدودیت‌ها در مرزهای خود با شهر سبته اسپانیا را کاهش داد که این امر موجب مهاجرت غیرقانونی هزاران تن به این شهر واقع در شمال آفریقا شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود: مراکش از حمایت از مرزهایش شانه خالی کرده است.

رباط در ماجرای مهاجرت غیرقانونی از این مرز، شرایط آب‌وهوایی و ماموران مرزی را مقصر دانست اما تحلیلگران معتقدند این مساله به اختلاف دیپلماتیک رباط با مادرید مرتبط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha