• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400030503872
  • خبرنگار : 71548

نگاهی به روزنامه های جهان

آغاز ۹۰ روز جست‌وجو برای زندگی در مریخ

آغاز ۹۰ روز جست‌وجو برای زندگی در مریخ

روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» در گزارشی نوشته است: مریخ نورد چینی، یک هفته پس از فرود بر سیاره سرخ، گشت و گذار خود را در سراسر خاک آن آغاز کرد. انتظار می‌رود کاوشگر «ژو رونگ» یک جست‌وجوی ۹۰ روزه را برای یافتن نشانه‌های زندگی در مریخ دنبال ‌کند.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۵ خردادماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_«گاردین» در گزارشی با عنوان «هواپیما دزدی»، نوشته است: اتحادیه اروپا به زمین نشاندن هواپیمای روزنامه‌نگار معترض «بلاروس» را هواپیمادزدی می‌خواند. به این سبب تحریم‌هایی علیه آن کشور اعمال خواهد کرد.

روسیه اما به نوشته «فایننشال تایمز»، این اقدام را شتاب‌زده خواند.

نگاه دیگر «گاردین» به تجارت انگلیس با اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. داد و ستد تجاری انگلیس با اتحادیه ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است. البته گفته می‌شود همه‌گیری ویروس کرونا هم در این کاهش اثر داشته است.
 
_ «لوفیگارو» در گزارشی با عنوان «کار بسیار در پیش است»، نوشته است: پیش از دستیابی به یک راه‌حل برای اسرائیل و فلسطین، کارهای بسیاری مانده است. آمریکا می‌گوید پیش از آن که به امید دل ببندیم، کارهای بسیاری در پیش است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سرزمین اشغالی این را گفته است. 

پس از اعلام آتش بس، اسرائیل سربازانش را از مرز غزه، عقب کشاند. بلینکن می‌گوید: پس از برخوردهای خونین، امید حرمت و اتحاد نیاز دو طرف مخاصمه است.

* از حاشیه خبرها:

روزنامه اسپانیایی «ال پائیس» در گزارشی با عنوان «گشت در مریخ» نوشته است: مریخ نورد چینی، یک هفته پس از فرود بر سیاره سرخ، گشت و گذار خود را در سراسر خاک آن آغاز کرد. انتظار می‌رود کاوشگر «ژو رونگ» یک جست‌وجوی ۹۰ روزه را برای یافتن نشانه‌های زندگی در مریخ دنبال ‌کند. کاوشگر چینی با نیروی خورشید کار می‌کند. یک «سلفی» از کاوشگر با دوربینی که به آن اتصال دارد، نشان می‌دهد پنل‌های خورشیدی چگونه بر سطح مریخ پهن شده‌اند. نام کاوشگر «ژو رونگ»، نام خدای افسانه‌ای آتش در باور چینیان است. آمریکا هم با کاوشگر «پرزورنس» و با بالگردش در سیاره سرخ خانه کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha