• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400030503903
  • خبرنگار : 71567

معاون دانشجویی دانشگاه خبر داد

همکاری دانشگاه تهران با سازمان اکو برای پیشگیری از اعتیاد

همکاری دانشگاه تهران با سازمان اکو برای پیشگیری از اعتیاد

معاون دانشجویی دانشگاه تهران از همکاری سازمان بین المللی اکو با این دانشگاه در حوزه پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفـت: تلاش در حوزه ارتقاء سلامت آحاد جامعه از مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه تهران است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید حبیبا در افتتاحیه دومین دوره آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو ضمن بیان این مطلب گفت: متخصصان آموزش دیده در حوزه پیشگیری، قلب اجرایی چنین رویکردی هستند، از این‌رو دانشگاه تهران از میزبانی برگزاری چنین رویدادی استقبال کرد، چون تلاش در حوزه ارتقا سلامت آحاد جامعه از جمله مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه تهران است.

وی افزود: به همین دلیل طی چند سال گذشته دانشگاه تهران به‌عنوان بزرگترین نهاد آموزش عالی در ایران تلاش کرده افزون‌بر وظایف ذاتی خود در حوزه آموزش عالی، نقطه اتکایی در کنار نهادهای مسئول همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز باشد و به توسعه و اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد بپردازد. به‌گونه‌ای که طی این مدت توانسته است در کانون‌های هدف مختلف همچون مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها و محیط‌های کار با بهره‌گیری از روش‌هایی همانند تولید و نشر کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشارکت در فرایند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و سایر روش‌ها ایفای نقش کند.

دکتر حبیبا با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در یازدهم نوامبر ۲۰۲۰ خاطرنشان کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی با مشارکت هشت کشور عضو اکو فرصتی برای تبادل دانش و تجربه در سطح بین‌المللی را فراهم کرد و شرکت‌کنندگان با به اشتراک گذاشتن دانش، تجربه و نیز دغدغه و نیازهای ویژه خود زمینه را برای مشارکتی همدلانه جهت رویارویی سنجیده با مسأله اعتیاد فراهم کردند.

معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه تلاش در حوزه ارتقاء سلامت آحاد جامعه از مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه تهران است، گفت: رویکرد پیشگیری از مسلط‌ترین رویکردها در حوزه رویارویی با مسأله اجتماعی اعتیاد است و شایسته است چنین رویکردی از جمله دیدگاه‌هایی باشد که توسط برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران در هر کشوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همین تجربه غنی ما را بر آن داشت که از برگزاری دومین کارگاه آموزشی نیز استقبال کنیم، چون باور اصلی ما این است که آموزش و مشارکت امری مستمر است، به‌ویژه آنکه اعتیاد مسأله‌ای چندوجهی، پیچیده و پویا است که به‌صورت پیوسته و متأثر از تغییرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و.. ممکن است شکل تازه‌ای پیدا کند، لذا لازم است پاسخ‌دهی‌های ما متناسب با این تغییرات باشد.

وی اظهار کرد: ابتکار عمل بین‌المللی و همکاری مشترک بین سازمان اکو، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه تهران فرصتی برای هم‌افزایی دانش، تقویت مسئولیت جمعی و مشارکت برای پرداختن به پدیده اجتماعی اعتیاد است. ما امیدواریم این کارگاه آموزشی فرصتی برای دانش‌افزایی و دستاوردهای ارزشمند برای شرکت‌کنندگان باشد و همچنین بتواند زمینه را برای مشارکت بیشتر بین کشورهای عضو اکو فراهم کند و امید می‌رود با پایان یافتن شرایط ناشی از بحران کرونا فرصت برای نشست‌های حضوری و تعمیق فرایند مشارکت اجتماعی فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر حبیبا در پایان گفت: در این فرصت مراتب قدردانی خود را از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین معاون دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو که از همکاران اصلی چنین رویدادی بودند اعلام می‌دارم. امید می‌رود این همکاری‌های مشترک ادامه پیدا کند، به‌گونه‌ای که شرایط سلامت‌بخش برای همگان فراهم شود.

 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha