• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400030504126
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ خرداد

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۵ خرداد

انتخاب اعضای هیأت رئیسه مجلس(اجلاسیه دوم)/ قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت و گاز با سرمایه گذاری مردمی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و انتخابات اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی (اجلاسیه دوم)، بررسی کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان انتخابات هیأت رییسه مجلس برای سال دوم مجلس یازدهم، محمدباقر قالیباف با ٢٣٠ رای به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد. فریدون عباسی نیز کاندیدای ریاست مجلس شده بود که ١٨ رای بدست آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با دادن این تعهد به مردم که مجلس دغدغه حل مشکلات را دارد، گفت که مجلس یازدهم علی‌رغم اذعان به وجود برخی نقاط ضعف نسبت به کارنامه یکساله خود در محضر خداوند و شما مردمان خود را رو سفید احساس می‌کند.

در ادامه جلسه، نمایندگان نواب رئیس را انتخاب کردند که بر این اساس، علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس با ۲۰۶ رای به عنوان نایب رئیس اول و عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با ۲۰۵ رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

۶ دبیر هیات رئیسه که شامل روح‌الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رای، محسن دهنوی با ۱۸۴ رای، علی کریمی فیروزجایی با ۱۸۲ رای، محمد رشیدی با ۱۸۱ رای، مجتبی یوسفی با ۱۶۸ رای و حسینعلی حاجی دلیگانی با  ۱۶۸ رای می‌شوند هم مشخص شدند.

محسن پیرهادی با ١٨٩ رای، سید نظام‌الدین موسوی با ١۵۶ رای و علیرضا سلیمی با ١۴١ رای هم از سوی نمایندگان به عنوان سه ناظر هیات رییسه انتخاب شدند.

در ادامه اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه دوم سوگند یاد کردند و مقرر شد که هیات رئیسه جدید کار خود را از یکشنبه هفته آینده(نهم خرداد) آغاز کنند.

همچنین علی نیکزاد با اشاره به انتخاب خود به عنوان نایب رئیس مجلس برای دومین سال گفت: خدا توفیق دهد که هیئت رئیسه جدید ادامه دهنده گفتمان امامین انقلاب باشد و راه عزت و اقتدار و سربلندی را برای ملت ایران رقم بزند.

ناطقین مجلس

طاهری: امروز اعتماد به نفس به ملت فلسطین بازگشته است

نطق نماینده شیراز درباره تایید صلاحیت شدگان انتخابات شوراها

***

در جلسه علنی امروز،‌ کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی در مجلس شورای اسلامی با ٢١٢ رای به تصویب شد.

گزارش کمیسیون انرژی در خصوص جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی هم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با مواد آن موافقت شد.

محمد باقر قالیباف پس از بررسی کلیات و جزئیات این طرح تاکید کرد که طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام باسرمایه گذاری مردمی یکی از مصداق های خنثی سازی تحریم ها در حوزه نفت است.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای پیگیری وضعیت رانش زمین در رودبار

تشکر یک نماینده مجلس از شورای نگهبان به خاطر عدم احراز صلاحیت‌ چند دواطلب

نوروزی: قطع مکرر برق مشکلات عدیده ای برای مردم به دنبال دارد

ویس کرمی: به تضعیف کنندگان نهادهای قانونی و مدافعان هنجارشکنی تذکر می‌دهم

خدابخشی: از فرصت نمایندگی به بهترین شکل برای خدمت به مردم استفاده شود

نیکزاد در پاسخ به گودرزی: وزیر نیرو هفته آینده در مجلس پاسخگوی قطعی برق باشد

نیکزاد در پاسخ به بسطامی: وزیر نیرو به جای افتتاح هفتگی پروژه ها به فکر رفع قطعی برق باشد

حاجی پور: قطعی آب و برق باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است

تهیه طرحی با هدف الزام دولت مستقر برای ارائه کارنامه کاری‌اش به دولت بعدی

***

رئیس مجلس با اعلام اینکه جلسه مجلس شورای اسلامی فردا پنجشنبه ۸ صبح شروع می‌شود و دیدار رهبری از ساعت ۱۰ و نیم خواهد بود، اضافه کرد: فردا به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه جلسه به صورت غیرعلنی خواهد بود که گزارشی خدمت دوستان درباره روند کاری مجلس شورای اسلامی طی یکسال گذشته ارائه می‌کنم که اگر نمایندگان نظراتی داشته باشند جمع‌بندی صورت گیرد بعد از آن مجلس وارد دستور خواهد شد که موضوع مهمی است.

در پایان علی کریمی فیروزجایی،‌ عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha