• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400030504201
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی/۸ درصد هم از تجهیزات پدر استفاده می کنند

۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی/۸ درصد هم از تجهیزات پدر استفاده می کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزشها، اظهار کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این موضوع به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند؛ لذا ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در مورد تامین تبلت برای دانش آموزان، با اشاره به ایام کرونا و شروع آموزش های مجازی در کشور و نیاز دانش آموزان به موبایل و تبلت، اظهار کرد: در آغاز شروع طرح تامین تبلت برای دانش آموزان در سه زمینه؛ اعتبار، ساختار و اختیار، هیچ زیر ساختی در کشور فراهم نبود و این زیرساخت ها به تدریج فراهم شد. 

وی با اشاره به آمار دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت برای پیگیری آموزش دانش آموزان، اظهار کرد: ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد تجهیزات هوشمند آموزشی هستند که رفع این موضوع به اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد. همچنین ۸ درصد دانش آموزان از تجهیزات پدران خود استفاده می کنند که این تجهیزات هم پایدار نیست و باید با تجهیزات پایدار جایگزین شود؛ لذا ۵ میلیون دانش آموز نیازمند تجهیزات هوشمند آموزشی هستند.

وی گفت: عدالت آموزشی در سه قلمرور عدم تعادل های های مدرسه، منطقه ای و بی عدالتی دیجیتالی دسته بندی می شود که  تنوع مدارس یکی از عوامل کاهش عدالت آموزشی است. 

وی با اشاره به اجرای طرح هدایت، گفت: این طرح به صورت ساختار ماتریسی طراحی شد، که باعث هم افزایی خواهد شد، اما چالش جدی این طرح لزوم همکاری های بین دستگاهی است.

حسینی ادامه داد: در ابتدای طرح هدایت، هفت محور و پرسش اساسی مد نظر بود که این پرسش ها عبارتند از:  چه تعداد دانش آموز در چه سن،  مقطع، جنسیت و کدام شهرستان و مدرسه  به ابزار دیجیتال دسترسی ندارند؛ روشی برای تامین  ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای تامین تبلت و موبایل، روش تامین منابع این طرح مشخص شود؛ چگونه تامین تجهیزات هوشمند صورت گیرد، زیرا اگر پول داشته باشیم امکان خرید در کشور نداریم؛ تسهیل واردات و صادرات و تامین ارز چگونه باشد؛ چگونه توزیع درست دستگاه های تهیه شده را داشته باشیم؛ اطلاع رسانی برای جذب مشارکت تامین منابع مشخص شود و چگونه آسیب ها و چالش های  بردن مدرسه در تبلت را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در محور اول با طراحی سامانه هدایت و ابلاغ بخشنامه آن، امکاناتی فراهم شده است تا رفع شکاف های دیجیتالی در مناطق ممکن گردد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تشریح روند تامین منابع گفت: تامین منابع از طریق اعتبارات دولتی، عمومی مانند شهرداری ها و ... و خیرین و مردم بوده است که از ظرفیت هر سه این منابع استفاده شد و در قالب تفاهم نامه ۱ میلیون و هفتصد هزار، شوراهای آموزش و پرورش ۱۲۵ هزار و از بودجه کشور ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد تامین دستگاه هوشمند داده شده است که جمع تعهدات به ۲ میلیون ۹۸۰ هزار تبلت رسیده است. 

وی در پایان گفت : بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۷۰ هزار تبلت و موبایل تهیه و به دانش آموزان اهدا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.