• پنجشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400030604801
  • منبع : نمایندگی سمنان

کرونا اتوبوس‌ها را به جابجایی کالا کشانده است

کرونا اتوبوس‌ها را به جابجایی کالا کشانده است

ایسنا/سمنان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به همه‌گیری کرونا و اثرات سوء آن بر وضعیت اقتصادی رانندگان گفت: هم اکنون به علت ویروس کرونا با کاهش مسافر مواجه هستیم و بسیاری از اتوبوس ها کالا جابه جا می‌کنند.

احسان منصورکیایی در جلسه بررسی مشکلات حوزه حمل ونقل که با حضور معاون استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به کاهش درآمد رانندگالن اظهار کرد: این در حالی است که قیمت لوازم یدکی افزایش پیدا کرده است.

وی از بررسی مشکلات رانندگان و تلاش برای رفع آنها با همکاری دو صنف انجمن رانندگان و شرکت های حمل و نقل خبر داد و افزود: متاسفانه وامی که برای شرکت های حمل و نقل در زمان کرونا تصویب شده بود، پرداخت نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌ها با اقشار مختلف مردم و خصوصا رانندگان در دوران کرونا شد و تصریح کرد: گرفتن اجاره غرفه ها توسط شهرداری ها در زمان کرونا مشکل بزرگی است.

وی از نوسازی ناوگان به عنوان دغدغه اصلی حمل و نقل در استان سمنان نام برد و خاطرنشان کرد: ماشین آلات فرسوده شده و به همین دلیل ماشین آلات بومی استان ما در استان‌های همجوار تردد می کنند و نمی توانند جابه جایی بار از بندرعباس و بند امام داشته باشند و در این زمان عمدتا از ماشین های غیر بومی استفاده می‌شود.

کیایی با بیان اینکه  برای جابه جایی بارهای صادراتی از پتانسیل بازار یاب استفاده می شود، اضافه کرد: باید بازار یاب ها شناسنامه دار بشوند تا قابل شناسایی باشند.

قیمت‌های حمل بار افزایش می‌یابد؟
اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز گفت: رانندگان قشر زحمت کش جامعه هستند، رانندگان افراد مومن و کم توقع هستند که تحت فشار اقتصادی قرار گرفته اند، اما اگر بخواهیم در حمل و نقل افزایش قیمت داشته باشیم مردم تحت فشار قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه قرار است که قیمت‌های حمل بار براساس قوانین و مقررات افزایش یابد ادامه داد: شرکت هایی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می کنند قانونی هستند و نباید اجازه دهیم شرکت‌های غیر قانونی وارد شوند و شرکت های تولیدی با آنها قرارداد منعقد کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: شرکت های حمل و نقل و شرکت های تولیدی باید در چارچوب قانون و مقررات عمل کنند در غیر این صورت با متخلفان بر خورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات در حوزه حمل و نقل بسیار زیاد است افزود: رانندگان تا کنون خواسته های زیادی نداشتند و لذا تا جایی که امکان دارد باید از این قشر  حمایت کرد .

وی با بیان اینکه این قشر در تمام دوران جنگ و سخت ما را همراهی کردندبر حل مشکلات این قشر تاکید و اضافه کرد: تمام مصوبات شورای تامین باید اجرایی شود  اگر مشکلی وجود دارد باید گزارش آن ارائه گردد.


همچنین علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه باید جلسات پیگیری مشکلات حمل و نقل هر سه ماه به صورت مستمر برگزار شود گفت: باید تسهیلاتی که برای رانندگان به علت ضرر های دوران کرونا مصوب شده است توسط بانک ها پرداخت گردد و این موضوع پیگیری خواهد شد.  

وی بر حل مشکلات رانندگان تاکید و خاطرنشان کرد: تمام مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد باید بررسی شود و اگر این مشکلات رفع نشود و در جلسه بعدی تکرار گردد با مسئولان دستگاه های متولی برخورد خواهد شد. 

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه حمل و نقل نقش بسزایی در بدنه اقتصادی کشور دارد بر لزوم تلاش برای حل مشکلات حوزه و حمل و نقل در استان تاکید کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha