• جمعه / ۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400030705067
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رزم حسینی:

اجرای طرح توسعه معدن زرشوران بسیار ضروری است

اجرای طرح توسعه معدن زرشوران بسیار ضروری است

ایسنا/آذربایجان غربی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برندسازی طلای استحصال شده از معدن طلای زرشوران تکاب در جنوب آذربایجان غربی باید در اولویت برنامه های توسعه ای این واحد بزرگ صنعتی و معدنی قرار گیرد.

علیرضا رزم حسینی روز جمعه ۷ خرداد در جلسه با دست اندرکاران طلای زرشوران تکاب گفت: معدن طلای زرشوران از بزرگترین معادن کشور است و پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه دارد، از این رو مدیران این مجتمع معدنی و صنعتی باید برند سازی طلای استحصال شده را در دستور کار قرار دهند.

اجرای طرح توسعه معدن زرشوران بسیار ضروری است
وی افزود: تولید طلا در مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران باید با استاندارهای جهانی و برندسازی انجام شود از این رو اجرای طرح توسعه این معدن بسیار ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران می تواند بسترهای توسعه منطقه ای پیرامون معدن طلا را فراهم کند، اظهار کرد: براساس سیاست های وزارت صمت، معادن در راستای توسعه متوازن منطقه ای فعالبت خواهند کرد و نباید به گونه ای باشد که طلا در معادن مناطق مختلف کشور تولید شود و اقدامات برندسازی و صنایع جانبی آن در سایر شهرها از جمله قم و تهران صورت گیرد.


معادن باید در خدمت توسعه مناطق محروم قرار گیرد
محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید با بیان اینکه مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران باید با مدیریت جامع و متمرکز به سودهی بیشتر و ظرفیت تولید بالاتر دست یابد گفت: تکاب با داشتن معادن بزرگ و غنی همچنان از محرومیت و فقر رنج می برد در حالی که معادن باید در خدمت توسعه این مناطق باشد.
محمد مهدی شهریاری افزود: طلای تولید شده در این معدن باید در داخل شهرستان فرآوری و در ساخت زیورآلات استفاده شود تا زمینه ساز اشتغال پایدار جوانان منطقه و افزایش ارزش افزوده برای تکاب شود.


ماهانه ۱۲۰ کیلوگرم طلا در معدن طلای زرشوران تولید می شود
سرپرست مجتمع معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب نیز در این بازدید گفت: درحال حاضر این کارخانه با ظرفیت ۳۵ هزار تُن مواد معدنی و تولید ماهانه ۱۲۰ کیلوگرم شمش طلا فعالیت می کند که با اجرای طرح توسعه این میزان به ۶۰ هزار تن کانسگ طلا و تولید ۱۵۰ کیلوگرم شمش طلا در ماه افزایش خواهد یافت.
سالار باوند با بیان اینکه فاز توسعه کارخانه طلای زرشوران به زودی اجرا خواهد شد افزود: زیرساخت های توسعه کارخانه زرشوران از جمله احداث فیلترپرس و سد باطله اجرا خواهدشد که با بهره برداری از آنها ظرفیت این مجتمع معدنی تا پایان ۶ ماهه دوم امسال به ظرفیت اسمی ۶۰ هزار تن مواد معدنی در ماه خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha