• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400030805695
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان اعلام کرد

واکسیناسیون بیش از ۷۴ هزار همدانی/۲ شهرستان زرد شد

واکسیناسیون بیش از ۷۴ هزار همدانی/۲ شهرستان زرد شد

ایسنا/همدان استاندار همدان با اعلام اینکه تاکنون در استان بیش از ۷۴ هزار نفر واکسینه شده‌اند، گفت: دو شهرستان فامنین و اسدآباد در وضعیت زرد کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سیدسعید شاهرخی شنبه ۸ خردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کروناویروس همدان، با بیان اینکه شیب شیوع بیماری کرونا در استان نزولی اما بسیار شکننده است، اظهار کرد: به علت روند کاهشی شیوع کرونا در استان، برخی گروه‌های یک و دو، فعالیت‌های خود را طبق معمول از سر گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه وضع موجود بسیار شکننده است، مردم مراقب باشند، تصریح کرد: روند شیوع بیماری کرونا در استان کاهشی است اما مردم همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

شاهرخی دو شهرستان فامنین و اسدآباد را از نظر وضعیت رنگ‌بندی، زرد و سایر شهرستان‌ها را نارنجی عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها می‌توانند با پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی از شیوع کرونا جلوگیری کنند چراکه ۹۸ درصد علت شیوع کرونا در استان تماس‌های درون‌خانوادگی و شرکت در اجتماعات است.

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه تا دوشنبه ۱۷خردادماه ساعت ۱۲ ظهر کلیه ترددهای بین استانی ممنون است، یادآور شد: تردد شبانه خودروها در استان همدان از ساعت ۲۲:۰۰ به بعد ممنوع است.

استاندار همدان ادامه داد: شیوه‌نامه‌های دوران تبلیغات در ایام شیوع کرونا به کلیه دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی شود و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی کرونا در ایام انتخابات، تشدید یابد چراکه باید زمینه حفظ سلامت و جان مردم در ایام انتخابات فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینای همدان نیز در این جلسه گفت: روند شیوع بیماری کرونا و تعداد مرگ و میرها در استان رو به کاهش است اما ضرورت دارد همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنیم. 

دکتر رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۰ بیمار با علائم کرونا و مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند، افزود: وضعیت رنگ‌بندی فامنین و اسد آباد زرد و سایر شهرستان‌ها نارنجی است.

وی با اشاره به اینکه شاخص سرایت‌پذیری در استان همدان به زیر یک رسیده است، ادامه داد: ۶۰ درصد از علت شیوع ویروس کرونا در استان تماس‌های درون‌خانوادگی است و شرکت در اجتماعات ۳۸ درصد از علت شیوع را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، حیدری‌مقدم در پایان بیان کرد: تاکنون ۷۴ هزار و ۳۶۸ نفر در سطح استان و از افراد بالای ۷۰ سال تاکنون ۴۲ هزار نفر در فاز اول واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha